تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814290303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كيسه‌هاي دوستدار محيط زيست جايگزين كيسه‌هاي پلاستيكي معمولي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: كيسه‌هاي دوستدار محيط زيست جايگزين كيسه‌هاي پلاستيكي معمولي
در لهستان كيسه‌هاي پاك براي محيط زيست جايگزين كيسه‌هاي پلاستيكي مي‌شود .
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري روسيه؛ در حال حاضر سوپر ماركت‌هاي بزرگ ورشو مشتريان مي‌توانند كيسه‌ها و پاكت‌هاي بسته بندي پاك براي محيط زيست كه در طي دو سال در ميان زباله‌ها به طور كامل تجزيه مي شوند و از بين مي‌روند را دريافت كنند.

استفاده مكرر در نظر گرفته شده است به دست حدود 2/5 ميليون خريدار سوپر ماركت ‌هاي بزرگ لهستان رسيده است.

** ممنوعيت مصرف سيگار در دانمارك موفقيت آميز بوده است.

مبتكران اين فعاليت‌هاي مفيد براي محيط زيست پيشرفت سريع را در موفقيت دراين اقدامات در نظر ندارند و به پيروزي نهايي خود در كمك به پاكيزگي محيط زيست باور دارند.

اعتراضات به خاطر به اجرا در آمدن ممنوعيت مصرف سيگار در اماكن عمومي در دانمارك كاهش يافته است و بيشتر ساكنين اين كشور عادت زيانبار مصرف سيگار را ترك كرده‌اند.

طبق اطلاعات انجمن مسائل و مشكلات بيماري هاي سرطاني دانمارك، در سال 2007 ،40 درصد دانماركي‌ها در مورد قصد جدي و سخت خود رد ترك سيگار خبر داده بودند واين دو برابر بيشتر از ميزان سال قبل است.

به عقيده وزارت بهداشت دانمارك ترك كردن هوس هلاكت بار مصرف سيگار در صورت رعايت دقيق ممنوعيت سيگار در محل‌هاي كرا بسيار راحتر‌خواهد بود نمايندگان كميسيون تشكيل شده توسط سازمان بهداشت دانمارك با اجراي ممنوعيت سيگار در مؤسسات آموزشي و كلوپ‌هاي ورزشي نيز موافقت نموده‌اند. آنها پيشنهاد دادند ماليات براي محصولات سيگار افزايش يابد و صدور مجوز براي فروش سيگار در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به طور اساسي كاهش يابد.

به نقل از خبرگزاري روسيه؛ طبق اطلاعات منتشر شده توسط دفتر آمار دانمارك ، فروش سيگار در اين كشور در طي سال سه درصد كاهش يافته است و در كمپاني‌هاي سيگار دچار ضرر شدن آغاز شده است.

همه پرسي و نظر خواهي اخير حاكي‌از آن است كه اكثريت‌ دانماركي‌ها يعني تقريباً 80 درصد آنها از اينكه ممنوعيت مصرف سيگار دراين كشور نيرو مي‌گيرد راضي و خرسند هستند. اما حدود 25 درصد دانماركي‌هاي در سنين بالاي 13 سال كمافي‌السابق سيگار مي‌كشند و تقريباً 12 هزار نفر در هر روز در دانمارك در اثر بيماري‌هاي مرتبط با اين عادتن مضر مصرف سيگار مي‌ميرند.

*** بريتانيايي‌ها در بين شهروندان كشور‌هاي اتحاديه اروپا خوشبخترين هستند.

بحران مالي وساير مشكلات اقتصادي ، بريتانيايي‌ها را از داشتن روحيه‌خيلي خوب محروم نكرده است.

به نقل از خبرگزاري روسيه؛ از سال 1981 دانشمندان آمريكايي هر چند سال يكبار از ساكنين كشور‌هاي مختلف درباره اينكه آياآنها چقدرخود را خوشبخت احساس مي‌كنند سئوال مي‌كنند تا اين لحظه آنها از 73 هزار نفر از ساكنين 52 كشور جهان در اين باره نظر خواهي كرده‌اند.

طبق اطلاعات محققين، بريتانيايي‌ها در بين شهروندان دولت‌هاي اتحاديه‌اروپا خوشبخترين هستند 51 درصد شهروندان بريتانيايي در نظر ‌خواهي، خود را بسيار خوشبخت‌عنوان كردند.

طبق اطلاعات مؤلف اين نظر خواهي، 27 سال پيش در بريتانيا 37 درصد افراد مورد همه پرسي قرار گرفته خود را خيلي خوشبخت اعلام كرده‌بودند. به اعتقاد روانشناسان اساس اين روحيه مثبت اتباع اتحاديه سلطنتي بريتانياي كبير در فاكتور‌ها و عواملي مانندافزايش سطح زندگي ليبراليسم و آزادي اجتماعي است.

همراه با بريتانياي كبير با 51 درصد افراد خوشبخت ، دانمارك با 45 درصد و بلژيك با 43 درصد و بلژيك با 43 درصد كه مكان سوم را با سوئد كه نيز كه داراي 43 درصد افراد خوشخبت است جزو سه كشور خوشبخترين در اتحاديه اروپا مي‌باشند.

ساكنين استراليا و نيز مجارستان به طور غير منتظره جزو ناراضي‌ترين مردم در كره زمين مطرح شدند.

همچنين غير منطقي است كه محققان در نظر اول شاخص پائين خوشبختي را در شهروندان هند و چين پر جمعيت ‌ترين كشور هاي جهان كه دستخوش التهاب اقتصادي هستند عنوان مي‌كنند.

بيشترين رشد خوشبختي در خارج از مرز‌هاي اروپا در مكزيك ذكر شده است./تا/با

طبق نظر خواهي‌ها و همه پرسي‌ كه توسط روانشاسان دانشگاه هاروارد انجام شده و در مجله نيوساينتيست به چاپ رسيده‌ است.

براي جلب نظر مشتريان برروي اين كيسه‌ها كه براي استفاده مكرر در نظر گرفته شده‌اند نقاشي‌هاي نادر هنرمندان مشهور لهستاني ترسيم‌شده است و گاهي اوقات با عكس‌ها وامضاءهاي هنرپيشه‌‌هاي معروف لهستان نيز تزئين گرديده ا ست.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن