تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820342912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ميزان استفاده از پهناي باند اينترنت، منطقه‌ي آسيا اقيانوسيه در صدر جهان قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در ميزان استفاده از پهناي باند اينترنت، منطقه‌ي آسيا اقيانوسيه در صدر جهان قرار گرفت


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

بر اساس گزارش اتحاديه‌ي بين‌المللي مخابرات، منطقه‌ي آسيا اقيانوسيه با داشتن ‌٣٩ درصد از مجموع پهناي باند، بزرگ‌ترين بازار پهناي باند جهان و با داشتن ‌٤/١ ميليارد مشترك بزرگ‌ترين بازار تلفن همراه جهان است.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس گزارش اتحاديه‌ي بين‌المللي مخابرات در زمينه‌ي مخابرات و فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات تا نيمه‌ي سال ‌٢٠٠٨ چين و هند به تنهايي بيش از ‌٦٠٠ و ‌٢٨٠ ميليون مشترك تلفن همراه داشتند كه نزديك به يك چهارم از جمعيت كاربران تلفن همراه جهان به شمار مي‌آيد.

منطقه‌ي آسيا اقيانوسيه كه منطقه‌ي وسيع و گسترده‌اي را از غرب آسيا تا جزاير پاسيفيك تشكيل مي‌دهد، درجات ممتاز متعددي را در گزارش امسال اتحاديه‌ي بين‌المللي مخابرات كسب كرد؛ مثلا فيليپين به عنوان قهرمان ارسال پيام كوتاه ظهور كرده و در اين كشور ماهانه ‌٦٥٠ پيام كوتاه به ازاي هر مشترك ارسال مي‌شود.

همچنين منطقه‌ي آسيا اقيانوسيه مدعي داشتن نيمي از مشتركان تلفن ثابت جهان است كه نزديك به ‌٢ ميليارد نفر هستند و با داشتن ‌٤/١ ميليارد مشترك تلفن همراه در اين زمينه پيشرو است.

متوسط رشد سالانه‌ي تلفن همراه در اين منطقه طي پنج سال گذشته تقريبا ‌٣٠ درصد بوده و ضريب نفوذ تلفن همراه نزديك به ‌٤٠ درصد است.

بر اساس اين گزارش كه در كنفرانس ITU Telecom Asia ‌٢٠٠٨ در تايلند منتشر شده، در زمينه‌ي دسترسي به پهناي باند، آسيا اقيانوسيه طي چند سال گذشته پيشرفت قابل توجهي كرده و شمار مشتركان آن در پنج سال تقريبا پنج برابر شده است و از ‌٢٧ ميليون نفر در آغاز سال ‌٢٠٠٣ به ‌١٣٣ ميليون نفر در آغاز سال ‌٢٠٠٨ رسيده‌اند.

كره‌ي جنوبي در زمينه‌ي درصد خانواده‌هايي كه به پهناي باند ثابت دسترسي دارند و كشورهاي كره‌ي جنوبي، هنگ كنگ و ژاپن در زمينه ميزان خانواده‌هايي كه به اتصالات فيبر نوري مورد نياز براي پشتيباني از برنامه‌هاي اينترنت فوق پرسرعت نسل بعد دسترسي دارند در جهان درصدر قرار دارند.

براساس اين گزارش، اما با رشد شكاف ميان داشتن و نداشتن، دسترسي به اينترنت با فراگير شدن در آسيا هنوز فاصله دارد؛ با وجود اقتصادهاي ضعيفي كه ضريب نفوذ پهناي باند نزديك به صفر دارند در مقايسه با اقتصادهاي غني كه از هر چهار نفر يك نفر مشترك پهناي باند است، شكاف پهناي باند در اين منطقه قابل وسيع محسوب مي‌شود.

طبق گزارش اين اتحاديه تا پايان سال گذشته‌ي ميلادي ‌٩٧ درصد از بيش از ‌١٢٠ ميليون نفر مشتركان پهناي باند سيار اين منطقه به اقتصادهاي پردرآمد تعلق داشتند.

بر اساس نتيجه‌گيري اين گزارش، در حالي كه اقتصادهاي با درآمد بالاي اين منطقه مرز پهناي باند را به نطقه‌اي پيش مي‌برند كه برنامه‌ها هنوز به آن گسترش نيافته‌اند اما بسياري از اقتصادهاي در حال توسعه‌ي آسيا اقيانوسيه از پهناي باند محروم بوده كه از رشد جوامع اطلاعاتي آن‌ها جلوگيري مي‌كند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن