تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820707853




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شانزدهمين نمايشگاه قرآن كريم/ ملكوت تكلم هر شب در نمايشگاه بين‌المللي قرآن


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شانزدهمين نمايشگاه قرآن كريم/ ملكوت تكلم هر شب در نمايشگاه بين‌المللي قرآن
خبرگزاري فارس: نشست‌هاي تخصصي ملكوت تكلم هر شب در بخش جلوه‌هاي قرآني در ادبيات فارسي شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم برگزار خواهد شد.


به گزارش خبرنگار فارس، سيد محسن خاتمي در بخش جلوه‌هاي قرآني در ادبيات فارسي ضمن تشريح برنامه‌هاي اين بخش از شانزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم از برگزاري نشست‌هاي ملكوت تكلم با حضور صاحبنظران ادبيات و قرآن پژوهان خبر داد.
خاتمي گفت: بخش جلوه‌هاي قرآني در ادبيات فارسي دو گونه نشست دارد كه دسته نخست نشست هاي شبانه ماست كه خود به سه دسته تقسيم مي‌شود: نخست نشست هاي ملكوت تكلم با حضور و سخنراني اساتيد ادبيات قرآني و قرآن پژوهاني چون استاد موسوي گرمارودي، طاهره صفارزاده، بهاء الدين خرمشاهي،‌ حاج آقا نقويان و سعيد حداديان كه در طي نه شب به طور پراكنده از حضور آموزه هاي قرآني در ادبيات فارسي سخن خواهند گفت.
وي گفت: دسته ديگر نشست‌هاي شبانه محفل ادبي با عنوان سوره تماشا است كه طي ده شب پراكنده در ماه مبارك رمضان با اجراي سهيل محمودي و حضور يكي از شعرا يا اديبان كشور برگزار خواهد شد و در اين برنامه يكي از شاعران جوان تر نيز به شعر خواني خواهد پرداخت. دسته ديگر نشست‌هاي شبانه نيز شب شعر صاحبدل نام دارد كه در ده شب پراكنده از ده شاعر برجسته كشور دعوت خواهد شد تا به شعرخواني بپردازند. در اين برنامه از شاعراني چون حميد سبزواري، عبدالجبار كاكايي، عليرضا قزوه، پرويز بيگي، مشفق كاشاني، حسين اسرافيلي، فاضل نظري،‌ مصطفي محدثي دعوت خواهد شد و اجراي اين برنامه نيز با رسول نجفيان خواهد بود.
خاتمي در ادامه به معرفي نشست هاي عصرگاهي اين بخش نمايشگاه پرداخت و گفت: اين نشست ها هر شب ساعت پنج عصر با عنوان محفل نيايش خواني بر آستان آسمان با حضور سائد باقري برگزار خواهد شد كه جواد بخششي،‌ خواننده جوان نيز در كنار اجراي آقاي باقري به بازخواني ابيات قرآني خواهند پرداخت.
وي سپس به معرفي مسابقه هاي اين بخش براي مخاطبان اشاره كرد و گفت: مركز پيام كوتاه به شماره 2000959 با عنوان پيام كوتاه ادبي سبحان هر روز منتظر دريافت خاطرات،‌ جملات ادبي، پيامك هاي زيبا و نوشته هاي علاقه مندان در ارتباط با قرآن و ماه رمضان است كه هر شب به زيباترين پيامك به قيد قرعه جايزه اي اهدا مي گردد.
خاتمي گفت: مسابقه داستانهاي ناتمام ويژه نوجوانان ديگر مسابقه اين بخش است كه در آن با طراحي داستانهاي ناتمام كوتاه در كنار ارائه داستانها و قصص قرآني به نوجواناني كه زيباترين و متناسب ترين پايان را براي داستان بنويسند جايزه اهدا خواهد شد. در اين ماه مبارك سه جلد كتاب طراحي شده است كه جلد نخست آن با الهام و ارئه داستان موسي و خضر توسط خانم راضيه زواره نگاشته شده است و در دهه اول ماه رمضان به نوجوانان ارائه خواهد شد.
وي گفت: ويژه نامه ماه كامل شامل مقالات، متون ادبي و تحقيقات در زمينه قرآن پژوهي را نيز از نيمه ماه رمضان تقسيم خواهيم كرد. همچنين برنامه تصوير سازي قرآني را داريم كه با حضور خانم آرين استاد دانشگاه و چهار دانشجو هر روز يك داستان قرآني را به طور زنده تصوير سازي خواهند كرد و در محل نمايشگاه نصب خواهد گرديد.
خاتمي در پايان گفت: جشنواره داستان‌هاي كوتاه قرآني نيز از ديگر فعاليت‌هاي اين بخش است كه اطلاع رساني آن از چند ماه قبل آغاز شده بود و حدود 200 نفر از سراسر كشور در آن شركت كردند كه مراسم اختتاميه و اهداي جوايز آن در 25 رمضان خواهد بود.
انتهاي پيام/ش
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن