تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820149510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخابرات جانشين« فولاد» در صدر بزرگان بورس


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: مخابرات جانشين« فولاد» در صدر بزرگان بورس
فارس: با افزايش نرخ سهام شركت مخابرات و كاهش قيمت هر سهم فولاد مباركه، جدول بزرگان بورس با تغييراتي مواجه شد و با به هم ريخته شدن جدول، فولاد مباركه بعد از حدود 19 ماه عنوان بزرگ ترين شركت بورس ايران را از دست داد. شركت هاي بورس در ايران و دنيا براساس متغيرهاي مختلفي مانند ميزان سرمايه اسمي، ارزش روز سرمايه و تعداد سهامداران و.... دسته بندي مي شوند كه در اين ميان وضعيت ارزش روز سرمايه شركت ها (كه از فرمول تعداد سهام شركت ضربدر قيمت روز محاسبه مي شود) از جمله متغيرهاي اصلي در تعيين جايگاه شركت هاي سهامي عام حاضر در بورس ها به شمار مي رود.

براساس اين گزارش، شركت فولاد مباركه در حالي با سرمايه هزار و 580 ميليارد توماني و رشد قيمت سهام از اسفند 85 (زمان حضور در بورس) تا چند روز بعد از عرضه سهام مخابرات (19 مرداد 87) همواره عنوان بزرگ ترين شركت بورس ايران را داشت و در سايه رشد قيمت سهام از ارزش روز چهار هزار ميليارد توماني تا حدود 2/9 هزار ميليارد توماني برخوردار بود كه با توجه به حضور شركت چهار هزار و 587 ميليارد توماني مخابرات در بورس (كه حدود سه برابر فولاد مباركه است) ضمن اينكه عنوان بزرگ ترين شركت بورس را (از 19 مردادماه) از لحاظ ميزان سرمايه از دست داده بلكه به دليل كاهش قيمت سهام خود از يك ظرف و افزايش سهام شركت مخابرات از 150 تومان به 171 تومان (در روز گذشته) از طرف ديگر صدر جدول بزرگ ترين شركت هاي بورس را به فاصله چند روز بعد از حضور شركت مخابرات از دست داد و به اين شركت تازه وارد اما بزرگ دولتي (كه به صورت هلدينگي و با در اختيار داشتن 32 شركت مخابراتي استان وارد بازار شده) واگذار كرد.
بر اين اساس، بررسي هاي فارس از آخرين وضعيت جدول بزرگان بورس حاكي است شركت مخابرات تا روز گذشته صاحب ارزش روز هفت هزار و 876 ميليارد توماني شده و در صدر 419 شركت بزرگ و كوچك ايستاده است.
اين شركت كه با نماد معاملاتي «اخابر» در تابلوي اصلي بازار اول حضور دارد و باعث تحركات جديدي در بازار سهام كشور شده هم اكنون به تنهايي 6/11 درصد از ارزش روز 74 ميليارد دلاري بورس را به عهده دارد اما از ركورد 2/9 هزار ميليارد توماني ارزش روز فولاد مباركه (كه در اواسط خرداد به ثبت رسيد) فاصله زيادي دارد.
فولاد مباركه كه طي هفته هاي گذشته با كاهش قيمت سهام و صف فروش چند 10 ميليون سهمي دست و پنجه نرم مي كند با كاهش روز سرمايه مواجه شده و به ارزش روز شش هزار و 771 ميليارد توماني رسيده اما كماكان اين شركت مهم بورس 10 درصد از ارزش كل بورس ايران را در اختيار گرفته است.
براساس اين گزارش حضور مخابرات در بورس سبب شده تا علاوه بر فولاد مباركه ديگر شركت هاي بزرگ نيز با كاهش رتبه در جدول ارزش روز سرمايه مواجه شوند طوري كه ملي مس كه تا پيش از اين در رتبه دوم جدول بزرگان بورس بود به پله سوم نزول كرد و با ارزش روز سه هزار و 910 ميليارد توماني بيش از 7/5 درصد از ارزش كل بازار سهام را به تملك خود آورده است.
به گزارش فارس، شركت هاي تازه وارد كشتيراني و پالايش نفت اصفهان نيز با ايستادن در رده هاي سوم و چهارم جدول موجب شدند تا دو قلوي چادرملو و گل گهر نيز با كاهش رتبه در جدول روبه رو شوند و به پله هاي ششم و هفتم نزول كنند.
اين چهار شركت به ترتيب داراي ارزش روز 3/3، 8/2 و 7/2 و 3/2 هزار ميليارد توماني هستند.
سرمايه گذاري اميد نيز در حالي با ارزش روز 2/2 هزار ميليارد توماني در مرتبه هشتم جاخوش كرده كه دو شركت سايپا و فولاد خوزستان با ارزش دو و 9/1 هزار ميليارد توماني در رده هاي نهم و دهم جدول بزرگان بورس از لحاظ ارزش روز سرمايه ايستاده اند.
 سه شنبه 12 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن