تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814287715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با قرائت بيانيه هيأت داوران و گشايش چهارمين دوره‌ نمايشگاه؛ برگزيدگان و تقديرشدگان نمايشگاه پوستر اسماء‌الحسني معرفي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با قرائت بيانيه هيأت داوران و گشايش چهارمين دوره‌ نمايشگاه؛ برگزيدگان و تقديرشدگان نمايشگاه پوستر اسماء‌الحسني معرفي شدند
خبرگزاري فارس: چهارمين دوره‌ نمايشگاه سالانه‌ تايپوگرافي پوستر اسماء‌الحسني با قرائت بيانيه هيأت داوران و معرفي برگزيدگان و تقديرشدگان در خانه هنرمندان ايران گشايش يافت.


به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس، عصر ديروز چهارمين دوره‌ نمايشگاه سالانه‌ تايپوگرافي پوستر اسماء‌الحسني در خانه هنرمندان ايران گشايش يافت.
بنا بر اين گزارش، داوران نمايشگاه (فرزاد اديبي، صداقت جباري، عبدالمجيد حسيني راد، مهدي سعيدي و سيدعلي ميرفتاح) پس از بررسي آثار رسيده در چند مرحله، براساس توجه به مفاهيم، خلاقيت، نوجويي و اصول زيباشناختي ساختار گرافيكي، بدون اعلام نفر اول، آثار دو هنرمند را به عنوان برگزيدگان دوم و سوم انتخاب و آثار پنج هنرمند ديگر را مورد قدرداني قرار داد.
به گزارش فارس، اين هيأت داوران،‌ تقديرشدگان چهارمين دوره‌ نمايشگاه سالانه‌ تايپوگرافي پوستر اسماء‌الحسني را به شرح زير معرفي كردند:
1 - علي جواهر، 2 -فريد عطارحميدي، 3- سيدمصطفي كلانتري، 4- سيدنويد بي‌بي شهربانويي، 5 - آزاده صادقي.
بنا بر اين گزارش، برگزيدگان اين نمايشگاه نيز بدون اعلام نفرات اول عبارتند از:
برگزيده دوم: عليرضا حصاركي و برگزيده سوم: روح‌الله گيتي‌نژاد.
به گزارش فارس، در بخشي از اين مراسم كه با اجراي امير حسين مدرس برگزار شد، عبدالمجيد حسيني‌راد، يكي از اعضاي هيأت داوران جشنواره‌، به روي صحنه رفت و بيانيه‌ هيأت داوران را خواند.
وي در ابتداي اين بيانيه اظهار داشت: ستايش خدايي را سزاست كه همه نور است و سرور و جز به نام‌هاي نيكو نشايد كه او را بخوانند. خداوند نام‌هاي مقدس خود را اسماء‌الحسني توصيف كرده و خواسته است تا او را به وسيله اسماء الحسني‌اش بخوانند. هم از اين روست كه اهل سلوك خداوند سبحان را با استعانت از همه اسماء صفاتش مي‌خوانند و در طريق معرفت او گام برمي‌دارند. چرا كه ذكر حضرت باري‌تعالي از طريق اسماء و صفاتش فضيلت است و موجب قرب سالك به خداوند مي‌شود.
در ادامه اين بيانيه آمده است: نمايشگاه حروف‌نگاري اسماء‌الحسني هر ساله هنرمندان را فرا مي‌خواند تا نام‌هاي نيكوي حق تبارك و تعالي را زينت بخش آثار خويش كنند و چشم و دل مخاطبان را به مهماني ذكر و ياد حضرتش ببرند. از اين روي نمايشگاه اسماء‌الحسني واسطه توفيقي است براي ذكر نام‌هاي نيكوي پروردگار. عالم مظهر صفات حق تعالي شناخته مي‌شود و ذات بسيط او جامع جميع حقايق است و اين حقايق در آئينه اسماء تجلي مي‌يابد. اگرچه نام‌هاي نيكوي خداوند در لفظ با يكديگر متفاوتند، اما در اين الفاظ صفات خداوند واحد كه از نور حقيقي واحد ظهور يافته‌اند توصيف مي‌كرده، بنابراين اسماء متعدد خداوند توصيف مسمايي واحدند. هم از اين جهت حروف‌نگاري اين نام‌هاي نيكو نبايد تنها در شكل و ساختار گرافيكي و نوشتاري حروف محدود بماند يا در آن محدوده فهميده شود. بلكه از آنجا كه ذات واحد احدي در هر كدام از اسماء به وجهي توصيف مي‌شود، شايسته است كه براي نگارش اسماء الهي كه آئينه‌هاي نور حقيقي هستند، نه تنها شكل حروف، بلكه مفاهيم متعالي و باطن اسماء مورد توجه قرار گيرد ‌تا پرتوي از چراغ توفيقش خاك تيره جهان و جان‌هاي دوران ما را روشن سازد.
آئينه خانه‌ايست پر از ماه و آفتاب / دامان خاك تيره زعكس صفاي تو
در ادامه اين بيانيه آمده است: هيأت داوران آرزو مي‌كند همه هنرمندان فعال در عرصه حروف‌نگاري، اعم از نسل جديد و پيشكسوتان بتوانند توفيق ارايه آثاري با ذكر نام جميل حضرت دوست را به دوره‌هاي بعدي نمايشگاه داشته باشند؛‌چرا كه اين همه از آن او و براي اوست
همچنين نظر به اين كه اين نمايشگاه مي‌تواند موجبات تعامل ميان هنرمندان ايراني با هنرمندان معاصر جهان اسلام را در عرصه هنر، به ويژه هنر ارتباط تصويري و حروف‌نگاري فراهم آورد، و با توجه به اين كه حروف‌نگاري همواره يكي از اصيل‌ترين شيوه‌هاي هنري جهان اسلام در ميان هنرمندان بوده و نگارش زيباي اسماء‌الحسني و كلمه الله در طول تاريخ توانسته است به هنر خوشنويسي مسلمانان شرفت و هويتي مقدس ببخشد، هيات داوران اميدوار است از سال آينده نمايشگاه اسماء‌الحسني به خواست خدا و به مدد نهادهاي مسئول، بتواند با حضور آثار هنرمندان همه كشورهاي مسلمان برگزار شود وبدين طريق علاوه بر گسترش و تعميق توان و زبان خلاقه نمايشگاه، طنين كلمه واحد الهي را در آثار هنرمندان جهان اسلام شاهد باشد.
در ادامه مي‌خوانيم: آثار ارايه شده در نمايشگاه، هم به لحاظ موضوع مقدس خود، كه اسماء الحسني حضرت باري‌تعالي است، هم به لحاظ شكل و ساختار تصويري و گرافيكي، مي‌تواند محيط زندگي روزمره جامعه را سرشار از زيبايي بصري و معنوي نموده، چشم‌هاي دل ما را تطير نمايد. هم از اين روي هيات داوران اميدوار است وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و شهرداري‌ها با هماهنگي لازم اين آثار را در محيط فعاليت‌هاي خود مورد توجه و استفاده قرار دهند. در همين راستا پيشنهاد مي‌شود برگزاركنندگان نمايشگاه در هر دوره، آثار برگزيده‌اي را به صورت پوستر چاپ و در تيراژ مناسب منتشر نمايند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: در پايان، هيأت داوران مراتب تقدير و تشكر خود را از برگزار كنندگان محترم نمايشگاه، به ويژه رئيس محترم آن و سايت تودي پوسترز اعلام و توفيق قبولي طاعات همگان را به ويژه در ماه مبارك رمضان كه نمايشگاه حاضر يكي از بركات آن است، از خداوند منان مسئلت دارد. درود و سلام خدا بر حضرت ختمي مرتبت كه شرف انسان از گوهر اوست و خاندان گراميش‌اش كه مظاهر اسماء‌الله‌اند.
بنا بر اين گزارش، اين دوره از نمايشگاه از 9 تا 25 شهريور در نگارخانه‌‌هاي مميز، ميرميران و خانه‌ هنرمندان ايران برپا مي‌شود.
انتهاي پيام/ا
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن