تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820304087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تا پايان چهارمين روز/جشنواره فيلم ونيز با انتقاد مواجه شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تا پايان چهارمين روز/جشنواره فيلم ونيز با انتقاد مواجه شد
شصت و پنجمين جشنواره فيلم ونيز در حالي وارد روز پنجم شد كه واكنش‌ها نسبت به نخستين فيلم‌هاي به نمايش درآمده در بخش مسابقه يا نه چندان مشتاقانه يا خصمانه بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاري فرانسه اعلام كرد فيلم آمريكايي "دشت سوزان" گي‌يرمو آرياگا با بازي چارليز ترون و كيم بيسينگر با فلاش‌بك‌هايي كه تنها در اواخر فيلم قابل تشخيص است، تماشاگر را سردرگم مي‌كند. منتقد كوريره دلا سرا، روزنامه مطرح ايتاليايي اين تمهيد را "بيجا" توصيف كرد.

"آشيل و لاكپشت" كيتانو در چهار روز اول جشنواره ونيز مورد توجه قرار گرفت

درام مادر و دختري و پراحساس "دشت سوزان" اولين تجربه كارگرداني آرياگا 50 ساله است كه بيشتر به خاطر همكاري با الخاندرو گونزالس ايناريتو فيلمساز معروف مكزيكي و نوشتن فيلمنامه‌هاي "21 گرم" و "بابل" شهرت دارد.

روزنامه لا رپابليكا نيز تريلر ادبي "اينجو، هيولا در سايه‌ها" ساخته باربه شرودر، فيلمساز فرانسوي را مورد انتقاد قرار داد و در مطلبي با عنوان "يك فيلم ترسناك كه قهقهه شادي به همراه دارد" اين سوال را مطرح كرد كه "چه طور چنين فيلمي براي دريافت جايزه شير طلايي به بخش مسابقه راه مي‌يابد؟"

كوريره باربه شرودر را به "تقليد بد از آلفرد هيچكاك" در فيلمي "بدون تعليق" متهم كرد كه "بدون تحريك تماشاگر به پايان مي‌رسد و در دام يك نمايش مضحك متفكرانه و بي‌اراده گرفتار مي‌شود." منتقد كوريره، ماركو مولر را كه امسال وارد دومين دوره چهار ساله مسئوليت خود در مقام مدير هنري ونيز به خاطر انتخابي كه "به سختي قابل بخشش است" مورد انتقاد قرار داد.

تاكشي كيتانو از ژاپن با كمدي تراژدي "آشيل و لاكپشت" تا اينجاي كار بيش از بقيه مورد توجه مطبوعات ايتاليا بوده، هر چند نقدهاي مثبت بر اين فيلم نيز با اما و اگر همراه است. پائولو مرگتي در كوريره با اشاره به خودكشي والدين هنرمند جوان فيلم و بعدها بي‌تفاوتي او به ديدن جنازه دخترش نوشت: با وجود بارقه‌هاي خوشايند و سوررئال از شوخ‌طبعي، لحن فيلم بيجا است.

مرگتي فيلم Jerichow كريستيان پتسولد فيلمساز آلماني را كه درباره يك مثلث عاشقانه در آلمان است، فيلمي فاقد عمق و "سرد و خطي" توصيف كرد. دو فيلم ديگر روز شنبه وارد بخش مسابقه شدند: "يك روز عالي" به كارگرداني فرزان اوزپتك فيلمساز ترك‌تبار مقيم ايتاليا و "شهر پلاستيكي" ساخته يو ليك - واي كه توليد مشترك برزيل، چين، هنگ كنگ و ژاپن است.

فيلم اول عنواني غلط‌انداز دارد و اين مسئله در پوستر فيلم نيز منعكس شده كه در آن زوجي را همراه با دو فرزند خندان در علفزار مي‌بينيم، انگار كه پيك نيك رفته باشند. "يك روز عالي" كه بر مبناي رمان ملانيا ماتسوكو ساخته شده، در مقطعي 24 ساعته در رم اتفاق مي‌افتد و مجموعه‌اي از وقايع را دربر مي‌گيرد كه در نهايت به يك تراژدي ختم مي‌شود.

ايزابلا فراري كه در 1995 براي فيلم "رمان يك فقير جوان" اتوره اسكولا برنده جايزه بهترين بازيگر زن شد، نقش همسر متاركه كرده يك پليس را دارد كه نقش او را والريو ماستاندري به عهده دارد. ماستاندري نيز سال 2002 براي بازي در فيلم "حداكثر سرعت" دانيل ويكاري در بخش بهترين بازيگر مرد جشنواره ونيز مورد تقدير قرار گرفت.

بازي‌هاي شايسته بازيگران فيلم نمي‌تواند فضاي ملودرام و بسيار سنگين و يك طرح داستاني فرعي مزاحم درباره قانون‌گذار و خانواده‌اش را جبران كند. "شهر پلاستيكي" در برزيل و يك محله خشن سائو پولو روي مي‌دهد كه خانه بزرگترين جامعه مهاجر ژاپني است. داستان پيچيده و خشن جنگ تمام‌عيار بر سر اجناس تقلبي به فيلم حالتي روياگونه و نه كابوس‌وار داده است.

رياست هيئت داوران جشنواره امسال را ويم وندرس آلماني به عهده دارد. ضمن اينكه جايزه شير طلايي افتخاري جشنواره ونيز 65 به ارمانو اولمي، فيلمساز شهير ايتاليايي اعطا مي‌شود. شصت و پنجمين جشنواره ونيز با نمايش "پس از خواندن بسوزان" برادران كوئن آغاز ‌شد و تا ششم سپتامبر (16 شهريور) ادامه دارد.
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن