تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820523260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارائه بسته پيشنهادي نظارت بر كيفيت انواع چاي به دولت


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: معاون بهبود توليدات چاي كشور در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

ارائه بسته پيشنهادي نظارت بر كيفيت انواع چاي به دولت
خبرگزاري فارس: معاون بهبود توليدات چاي كشور با تأييد عرضه چاي تاريخ مصرف گذشته به بازار گفت: دستورالعمل نظارت بر كيفيت انواع چاي توليد داخل و وارداتي در قالب بسته‌ پيشنهادي به دولت ارائه شده كه در دست بررسي است.


[تصویر: A0638002.jpg]



گودرز خرداد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» با اشاره به توزيع چاي تاريخ گذشته با برند خارجي در بازار اظهار داشت: اينكه چاي‌ سالهاي قبل در بازار توزيع و فروخته ‌شده موضوع حقيقت دارد.
وي دليل اين امر را تسويه كارمزد انبارداران عنوان و خاطرنشان كرد:‌ برخي انبارداران كه به دليل عدم تخليه انبار با دستگاه‌ قضايي طرف شده بودند، دادگاه رأي به تملك يا فروش چاي به شرط تسويه حساب با انبارداران داد كه اين امر سبب ورود چايي‌هاي سنوات قبل به بازار شد.
وي افزود: اما در اين خصوص كه چاي فروخته شده توسط فرد يا گروهي خاص به خارج از كشور منتقل و در آنجا با افزودن اسانس و با بسته‌بندي خارجي مجدد به بازار ايران صادر شده باشد، سندي در دست نيست و در جريان اين قضيه نيستيم.
خرداد گفت: سازمان چاي كشور به عنوان متولي چاي يك بسته پيشنهادي تهيه و به دولت ارائه داده است كه بر اساس آن هر گونه واردات و صادرات چاي بايد به لحاظ كيفيت محصول به تأييد سازمان انرژي اتمي،‌ وزارت بهداشت و سازمان چاي كشور رسيده باشد.
وي ضمن تأكيد بر كنترل واردات چاي به نسبت چاي توليدي كشور، خاطرنشان كرد: در راستاي حفظ عرصه زير كشت چاي و بهبود وضعيت فعاليتي چايكاران كشور معتقديم از 100 درصد چاي مصرفي كشور حداقل 30 درصد بايد از داخل تأمين و دو سوم بعدي از طريق واردات تأمين شود.
وي در خصوص امكان خريد تضميني چاي سبز‌ تصريح كرد: در بحث فروش چاي سبز خريد تضميني در دستوركار سازمان است، تا قبل از سال 89 دولت بابت يارانه‌ تخصيصي به اين بخش، چاي خشك دريافت مي‌كرد كه با معرفي سازمان چاي كشور به عنوان متولي در سال گذشته از خريد چاي امتناع كرد.
وي تأكيد كرد: اين اقدام سازمان چاي كشور سبب شد در سال 89 كل چاي توليدي كشور از كانال بخش غيردولتي يا خصوصي به فروش برسد، بالتبع به دليل عدم مشاركت دولت در خريد چاي خشك از چايكاران هزينه‌هاي جانبي آن اعم از هزينه‌هاي انبارداري و حمل و نقل افزايش يافت كه در قيمت تمام شده محصول نيز تعيين‌كننده است.
خرداد با اشاره به اينكه قيمت برگ سبز چاي درجه يك در سال گذشته 540 تومان بود، اظهار داشت:‌ دولت براي كمك به توليدكنندگان چاي حاضر شد چاي خريداري شده به قيمت 540 تومان را با 365 تومان يارانه به 175 تومان در هر كيلو به كارخانه‌داران بفروشد.
وي با اشاره به اينكه در سال جاري رويكرد دولت در خريد تضميني برگ سبز چاي تغيير كرده است، افزود: در سال 90 قيمت چاي 600 تومان تخمين زده شده است كه به كارخانه‌داران 195 تومان فروخته خواهد شد و مابه‌التفاوت قيمت چاي يارانه‌ محسوب مي‌شود.
وي در پاسخ به اين سؤال كه سهم چايكاران از يارانه‌هاي تخصيصي چيست و زيان‌هاي آنها چگونه جبران مي‌شود، گفت: در اين باره سازمان به عنوان يك متولي دولتي فقط قدرت ارائه پيشنهاد دارد يعني در اين باره مديريت برنامه‌ريزي، نظارت و راهبردي رئيس جمهور در اين باره سياستگذاري مي‌كند و سازمان هم تابع است و كاري در حمايت از چايكاران از دستش بر نمي‌آيد.
خرداد خاطرنشان كرد: البته سازمان چاي ايران نه تنها مخالف حمايت از چايكاران نيست بلكه معتقديم افزايش ابزارهاي حمايتي از چايكاران سبب رشد كيفي و كمي محصول توليدي ايران با هدف حضور رقابتي در بازارهاي داخل و خارج مي‌شود.
وي با اشاره به مصرف سالانه 105 هزار تن چاي در كشور، افزود: از اين ميزان به طور ميانگين حدود يك سوم چاي مصرفي كشور توليد كشور است و مابقي مصرف چاي كشور از خارج وارد مي‌شود كه البته سري‌لانكا در رأس اين كشورها قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد:‌ چاي توليدي چايكاران و توليدكنندگان ايران به لحاظ مرغوبيت و سلامت بهترين چاي مي‌تواند باشد كه البته حضور سرمايه‌گذاران غيردولتي در اين عرصه دليلي بر ارتقاء سطح كيفي و كمي چاي توليدي كشور است و‌ اميدوارم در آينده‌اي نزديك شاهد رشد قيمت و واقعي شدن چاي كشور در قياس با انواع چاي وارداتي باشيم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن