تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815329635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شروع ناامیدکننده هفته فیلم پلیس با توهم


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: فیلم تلویزیونی "توهم" به کارگردانی اکبر منصورفلاح یک شروع ناامیدکننده برای مجموعه فیلم‌هایی است که در هفته نیروی انتظامی از شبکه دو پخش می‌شود. فیلم تلویزیونی "توهم" به کارگردانی اکبر منصورفلاح یک شروع ناامیدکننده برای مجموعه فیلم‌هایی است که در هفته نیروی انتظامی از شبکه دو پخش می‌شود. "توهم" در بخش فیلمنامه و اجرا مشکلات زیادی دارد و یک خط داستانی منسجم و حتی ساده و قابل تعریف ندارد. ماجرای فرار دو برادر به خاطر اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی که قرار بوده موتور اصلی حرکت درام باشد نه تنها جذابیت ندارد، حتی منطق داستانی قابل قبول هم در آن دیده نمی‌شود. چگونه دو برادر که هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند از نظر خود و اهالی محل مصداق شرور پیدا کرده‌اند؟ در حالی که در طول قصه اهالی محل بارها بر این نکته تاکید می‌کنند که ساسان و سعید فقط بیکار بوده و از اهالی پول قرض می‌کرده‌اند! کجا چنین کاری معنای شرارت دارد؟ پس در چنین شرایطی اصل و اساس قصه زیر سئوال است و با هیچ منطقی پذیرفتنی نیست. بنابراین سیری که قصه "توهم" طی می‌کند هرگز برای بیننده شکل قابل باور پیدا نمی‌کند. تحول ناگهانی ساسان (مهران غفوریان)و علاقه نگار (سودابه بیضایی) به او در کنار ماجرای خصومت احمد آقا (علی طالبلو) با دو برادر پذیرفتنی نیست. از مشکلات و ضعف‌های جدی فیلمنامه که بگذریم، "توهم" در بخش کارگردانی هم حداقل‌های یک فیلم تلویزیونی را ندارد. بازی بازیگران نشان می‌دهد بازی‌ها بیش از آنکه از صافی ذهن کارگردان بگذرد، به خلاقیت آنها بستگی داشته است. غفوریان کلیشه همیشگی جوان ابله و ساده‌دل را بازی کرده که دیگر طراوت ندارد. تیپ جوان جاهل مسلک هم از آن تیپ‌هایی است که به دلیل تکرار شدن فاقد جذابیت است. مخصوصا اگر نگاهی کاریکاتوری به این تیپ باشد. اتفاقی که در "توهم" افتاده است. احمد آقا هم این ویژگی را دارد، یک تیپ کهنه که اجرای اغراق‌آمیز طالبلو آن را آزاردهنده کرده است. طالبلو حتی راکورد بازی را هم حفظ نکرده و نتوانسته بازی یکدست داشته باشد. گاهی با اغراق در حرکت و لحن و در برخی صحنه‌ها مثل سکانس پایانی با فراموش کردن جنس بازی کاملا عادی بازی کرده است. "توهم" به بهانه هفته نیروی انتظامی ساخته شده اما نقش پلیس در آن کمرنگ است. قرار نیست از فیلم‌هایی که در این هفته پخش می‌شوند انتظار داشته باشیم مستقیم به تبلیغ درباره فعالیت نیروی انتظامی بپردازند، اما اگر هدف این آثار توجه به نقش و کارآیی پلیس است، انتظار می‌رود جایگاهی بهتر برای پلیس در این فیلم‌ها تعریف شود. در صحنه‌هایی از "توهم" شخصیت‌ها درباره حل مشکلات محله از سوی ساکنان صحبت می‌کنند. جالب اینکه شخصیت منفی احمد از دیگران می‌خواهد ماجرای سرقت را به پلیس بسپرند، اما بقیه مخالفند. این هم از ویژگی‌های "توهم" است؛ فیلمی که قرار است تبلیغ نیروی انتظامی باشد، به مخاطبانش توصیه می‌کند ماجراها را بدون پلیس حل کنند و مزاحم نیروی انتظامی شوند! فیلم تلویزیونی "توهم" نخستین فیلم از مجموعه فیلم‌هایی است که هفته نیروی انتظامی روی آنتن شبکه دو می‌رود، اما به هیچ وجه انتخابی خوب برای شروع این مجموعه نیست. هر بیننده‌ای که "توهم" را دیده باشد، احتمالا از دنبال کردن بقیه فیلم‌ها ناامید شده است.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن