واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: فرشته طائرپور» در گفتوگو با فارس عنوان كرد: خبرگزاري فارس: «فرشته طائرپور» گفت: اولين كپي فيلم «نيلوفر» كه در ايران چاپ شده، براي تصميمگيري تهيهكننده فرانسوي در مورد چاپ بقيه كپيها در ايران يا فرانسه و انجام مراحل زيرنويس فيلم به زبانهاي فرانسه و انگليسي، به پاريس ارسال شده است. «فرشته طائرپور» در گفتوگو با خبرنگار سينمايي فارس اظهار داشت: احتمالا چند كار كوچك فني روي نگاتيو و كپي بايد انجام شود كه با توجه به استانداردهاي فني نمايش در خارج، اين اتفاق در فرانسه خواهد افتاد. وي درباره اكران عمومي فيلم «نيلوفر» در ايران گفت: همه چيز تابع نظر و ضوابط ارشاد است. اگر مسئولان و شوراهاي مربوطه، چه براي جشنواره فيلم كودكان و نوجوانان همدان و چه براي اكران عمومي، فيلم را بپسندند، طبيعي است كه از نمايش داخلي آن استقبال خواهم كرد. طائرپور همچنين در پاسخ به پرسش فارس درباره چگونگي حضور اين فيلم در عرصههاي بينالمللي گفت: حقوق و اختيارات نمايش خارجي فيلم، بيش از من متعلق به تهيهكنندگان فرانسوي و لبناني فيلم است. بيترديد تهيهكنندگان و پخشكننده بينالمللي فيلم، سعي خواهند كرد كه شرايط خوبي را براي نمايش فيلم در جشنوارهها و سالنهاي سينما ايجاد كنند. وي در ادامه افزود: براي من هم به عنوان يكي از تهيهكنندگان و سرمايهگذاران فيلم، تجربه مغتنمي است كه حاصل يك تلاش كاملا حرفهاي در حد استانداردهاي بينالمللي از سينماي ايران موثر افتد. البته براي فيلمي مثل «نيلوفر»، مناسبترين جشنوارهها آنهايي هستند كه از فيلمهايي ساده در ژانر فيلمهاي «درباره كودكان» استقبال ميكنند. طائرپور كه چندي پيش فيلم «زن دوم» را در سمت تهيهكننده روي پرده سينماها داشت،درباره اينكه از نتيجه اكران آن راضي است يا خير، گفت: اكران يك فيلم وجوه مختلفي دارد كه نميتوان با يك بله و نه، تكليف همه آن وجوه را روشن كرد. از نظر پاسخ مخاطب به فيلم، بله بسيار راضي بودم و اين نكته كه «زن دوم» در ميان فيلمهاي نوروزي، تنها فيلمي بود كه فروش آن هيچ افتي نداشت (و هنوز هم در ادامه اكرانش افت نكرده) را باعث سربلندي و موفقيت خود ميدانم. از نظر نوع سالنهايي هم كه در اختيار «زن دوم» قرار گرفت بسيار راضي بودم. وي اظهار داشت:پوشش خبري فيلم در رسانهها و تبليغات شهري نيز برايم رضايت بخش بود،اما از نظر تناسب زمان و ظرفيت نمايش با استعداد فروش فيلم، متاسفانه راضي نبودم. تهيهكننده «زن دوم» گفت: وقتي به همه دلايل پيدا و پنهاني كه حادث شد، چارهاي نماند جز آنكه فيلم در نوروز اكران شود، فقط يك اميد وجود داشت كه همه نگرانيهاي مستدل (از جمله نامناسبي فضاي فيلم با ايام عيد، كمتر بودن يك سئانس در همه سينماها و عدم برخورداري از سالنهاي بيشتر) را تا حدي جبران ميكرد و آن هم اين بود كه اكران نوروز معمولا براي فيلمها _ بخصوص آنهايي كه فروش خوبي دارند_ تا پايان تعطيلات نيمه خرداد ادامه مييابد. وي افزود:اما متاسفانه امسال اين سنت هم شكسته شد و از اوايل ارديبهشت ماه، نظام آشفته اكران، حدود هفت فيلم جديد را وارد چرخه اكران كرد كه جز يكي از آنها كه به موفقيتي نسبي دست يافت مابقي، هم خودشان سوختند و هم فيلمهاي ما را سوزاندند. طائرپور به فارس گفت:اكنون كاملا قابل استدلال است كه اگر بر اساس تشخيص و تمايل خود، فيلم را در عيد فطر اكران كرده بودم، حتما نتيجه اعتباري و اقتصادي بسيار بهتري ميگرفتم. متاسفانه احساس نگراني و ناامني تهيهكنندگان از اينكه در جريان تغييرات مداوم ضوابط و مديران، حتي فيلمهاي داراي پروانه ساخت و پروانه نمايش نيز بر اكران محروم شوند، چنان سراسيمگي ايجاد كرده كه اغلب صاحبان فيلم حاضرند حتي با فرض شكست، به هر فرصت پيش آمدهاي براي اكران، چنگ بزنند و به عبارتي ديگر، از ترس مرگ، خودكشي كنند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 330]