تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819726323




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محسن پرويز: حذف يارانه كاغذ، بازار نشر را درست نكرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: محسن پرويز: حذف يارانه كاغذ، بازار نشر را درست نكرد
خبرگزاري فارس: معاون فرهنگي وزارت ارشاد مي‌گويد ما اميدوار بوديم بعد از حذف يارانه كاغذ، بازار نشر خود به خود درست شود و بسياري از ناشراني كه اسماً ناشر بودند از اين گردونه خارج شوند، ولي اين طور نشد.


به گزارش خبرنگار فارس، محسن پرويز، معاون فرهنگي وزارت ارشاد روز چهارشنبه ششم شهريور در مراسم اختتاميه سومين جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان در محل كتابخانه ملي سخن مي‌گفت.
پرويز در سخنراني خود نسبت به آنچه كه وي آن را «تداخل وظايف مؤلف و ناشر» در روند توليد كتاب خواند، انتقاد كرد و بازار نشر را آشفته خواند.
به گفته وي، ناشر بايد اثر مولف را بررسي كند و بازرگاني بعد از توليد را بر عهده داشته باشد. ولي بررسي بازار نشان مي‌دهد كه صنعت نشر ايران از اين چارچوب خارج شده است.
به گزارش فارس، معاونت فرهنگي وزارت ارشاد سال گذشته به درخواست ناشران بودجه ميلياردي يارانه كاغذ را قطع كرد تا آن بودجه را صرف خريد كتاب، حمايت از اقشار كتابخوان و تجهيز كتابخانه‌ها كند.
محمود احمدي‌نژاد، رئيس جمهور ايران هفته گذشته هدفمند شدن يارانه‌ها در حوزه نشر را يكي از موفقيت‌هاي مهم دولت خوانده بود.
پرويز همچنين در سخنان خود فعاليت نشر در ايران را با انگلستان مقايسه كرد و گفت: در كشور انگليس كه كتاب‌هاي زيادي توليد و عرضه جهاني مي‌شود قريب به 400 ناشر به صورت حرفه‌اي فعال است.
به گفته وي، اين در حالي است كه در ايران فقط 9 هزار نفر با توليد سالانه شش عنوان كتاب در عرصه نشر فعال هستند.
معاون فرهنگي وزير ارشاد گفت: اين به آن معناست كه نشر ما نشر حرفه‌اي نيست.
پرويز همچنين روند توليد كتاب را فعاليت مشترك نويسنده، تصويرگر و عوامل فني چاپ با مديريت ناشر دانست و گفت: اگر همه اين عوامل كار خود را به خوبي انجام دهند كتابي توليد خواهد شد كه رغبت مخاطب را براي مطالعه برمي‌انگيزاند.
معاون فرهنگي وزير ارشاد همچنين اذعان كرد كه اوج شكوفايي ادبيات كودك و نوجوان بين سال‌هاي 65 تا 75 بوده است.
به گفته وي، آثاري كه در اين سال‌ها چاپ شد علي‌رغم ضعف در كتاب‌سازي در سطح جهاني به خاطر ويژگي‌هاي خوب تصوير و نوشتاري با اقبال روبرو شدند.
جشنواره كتاب برتر كودك و نوجوان را انجمن فرهنگي ناشران كودك و نوجوان برگزار مي‌كند كه به گفته توكل صديقي، دبير جشنواره كتاب برتر، در اين جشنواره برخلاف ديگر جوايز و جشنواره به مديريت نشر نيز توجه مي‌شود.
انتهاي پيام/
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن