تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820608814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جاسبي:راه اندازي برخي واحدهاي جديد در شهرستانها به دانشگاه آزاد تحميل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جاسبي:راه اندازي برخي واحدهاي جديد در شهرستانها به دانشگاه آزاد تحميل مي شود
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گفت: براي توسعه پژوهش بايد ابزار مناسب در اختيار محققان قرار گيرد. در حال حاضر ديگر توسعه كمي مد نظر دانشگاه آزاد نيست و توسعه كيفي در دستور كار قرار گرفته است و راه اندازي برخي واحدها در بعضي شهرها نيز به دانشگاه آزاد تحميل مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، دكتر عبدالله جاسبي روز گذشته در همايش معاونان پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي افزود: در حال حاضر سهم پژوهش از توليد ناخالص ملي يك درصد است كه اگرچه اين رقم ناچيزي است اما درآمد حاصل از آن چندين برابر بودجه دانشگاه آزاد خواهد بود به همين خاطر دانشگاه آزاد براي كسب درآمد بايد سهم خود را از توليد ناخالص ملي بگيرد.

دانشگاه آزاد اسلامي در حال حاضر 50 مركز پژوهشي دارد كه بايد اين تعداد براي توسعه تحقيق و پژوهش تا سال 1390 به 100 مركز افزايش يابد.

وي اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامي بايد به جايي برسر كه بيش از 100 واحد دانشگاهي آن توان رقابت با دانشگاههاي برتر كشور و حتي منطقه را داشته باشند.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي ادامه داد: در حال حاضر شاخصهاي قرار گرفتن در رتبه بندي دانشگاههاي دنيا مشخص است و ما بايد سعي كنيم تا اين شاخصها را تقويت كرده تا در رتبه بندي دانشگاههاي دنيا جايي داشته باشيم.

وي گفت: بر اساس بيانات مقام معظم رهبري بايد ابداع و اختراع را از مرحله فكر خارج كرده و به كاربردي شدن نزديك كنيم. با تجاري شدن طرحها امكان درآمدزايي براي دانشگاه نيز فراهم مي شود.

جاسبي افزود: براي ارائه مقالات و گسترش پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامي بايد حوزه تحصيلات تكميلي را گسترش دهيم. در حال حاضر بيش از 153 هزار نفر در مقاطع تحصيلات تكميلي كشور حضور دارند كه مي توان با جذب اين افراد در دانشگاه آزاد نسبت به اصلاح هيئت علمي اقدام كرد.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي تاكيد كرد: در حال حاضر پنج درصد دانشجويان دانشگاه آزاد را دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري حرفه اي تشكيل مي دهند كه اين رقم بايد تا سال 1390 به 10 درصد و تا سال 1404 به 20 درصد افزايش يابد.
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن