تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819673912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقاله گازتا درباره بهره برداري سوريه از جنگ سرد جديد ميان آمريكا و روسيه


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مقاله گازتا درباره بهره برداري سوريه از جنگ سرد جديد ميان آمريكا و روسيه
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/06/07
روزنامه اسپانيايي گازتا نوشت.. سوريه از جنگ سرد جديد ميان آمريكا و روسيه بهره برداري مي كند.
گازتا در شماره روز چهارشنبه در مقاله اي به قلم كارلوس البارو، مي نويسد.. كارشناسان پيش بيني مي كنند فروش سلاح هاي روسي به دمشق و تنش در خاورميانه افزايش خواهد يافت. دامنه روابط تنش زاي آمريكا و روسيه به علت مناقشه اي كه گرجستان آغاز كرده است و بسوي جنگ سردي جديد هدايت مي شود، به تدريج در حال گسترش يافتن به خارج از منطقه قفقاز است، يعني به سوي مناطقي بسيار پرتنش مانند خاورميانه، جايي كه سوريه مي تواند برنده بزرگ آن باشد.
كارشناسان هشدار مي دهند در عرصه بحران كنوني وخيم واشنگتن -مسكو و خشم كرملين به علت سپر دفاع ضد موشكي آمريكا در اروپا، روسيه آماده فروختن سلاح هايي باشد كه سوريه متقاضي آن است.
مقاله نويس گاستا اشاره مي كند.. كرملين اكنون اولين گامها را بسوي افزايش همكاري نظامي با دمشق برداشته است. سوريه يكي از اولين كشورهايي است كه از مسكو در مناقشه گرجستان حمايت كرده است. از سوي ديگر اسرائيل هراسناك است كه وضعيت جديد يعني فروش سلاح به سوريه بر كاهش تنش با دمشق تاثير بگذارد، كشوري كه اسرائيل با آن مذاكراتي را آغاز كرده است.
آلبارو تصريح مي كند.. چند روز پيش، ديميتري مدودف رئيس جمهوري روسيه با بشار اسد همتاي سوري خود ديدار كرد. در اين ديدار كشور عربي سوريه اقدامات روسيه را در حل مناقشه در اوستياي جنوبي كاملا درك كرد و اسد اين اقدامات را پاسخ به تحريك هاي گرجستان خواند. اسد خاطرنشان كرد.. مشكلاتي كه در قفقاز و در روند صلح خاورميانه ظهور كرده است مسايلي هستند كه به علت اهميت راهبردي مشابه يكديگرند. وي در اين سفر خريد تسليحات جديد را به عنوان مهمترين نكته در دستور كار خود داشت.
در ادامه اين مقاله آمده است.. رهبر سوري آشكار ساخت كشورش تلاش كرده است روابط راهبردي خود را با روسيه گسترش دهد كه هميشه هدف اين روابط امنيت جهاني بوده است و از طرفي مدودف روابط روسيه - سوريه را عامل كليدي در مذاكره درباره مسايل بسيار پيچيده در عرصه جهاني قلمداد كرد.
به نوشته اين مقاله نويس.. روسيه رسما متعهد شد كه تقاضاهاي سوريه را مبني بر خريد نظامي تامين كند اما تنها تسليحات دفاعي، زيرا نمي خواهد توازن قوا را در خاورميانه برهم بزند. با وجود اين، ناظران بين المللي به روشني مي دانند كه سوريه علاقمند است سلاح هاي مدرن تر و قويتري از روسيه بخرد كه شامل تسليحات تهاجمي و دفاعي مي شود و خاطرنشان مي كنند كه پيش از اين، تنها فشار امريكا و اسرائيل مانع از فروش سيستم دفاع ضد هوايي اس -300 روسيه و موشكهاي بالستيك ايسكاندر به سوريه شده بود.
اين روزنامه نگار در پايان مي نويسد.. كرملين نيز به نوبه خود علاقمند است پايگاه دريايي تارتوس در سوريه را كه پيش از اين تحت كنترل شوروي سابق بود، براي تقويت حضور خود در مديترانه و خاورميانه بار ديگر تحت كنترل درآورد.
 پنجشنبه 7 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن