تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820708199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دوباره اردوى تيم ملى ،دوباره تعطيلىكشتى شكستگانيم...


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: دوباره اردوى تيم ملى ،دوباره تعطيلىكشتى شكستگانيم...
اشكان نعمت‌پور- تعطيلى مسابقات ليگ نمونه‌اى جديد از آن چيزى است كه «پسرفت به دوران پيش از حضور صفايى فراهانى در فدراسيون فوتبال» ناميده مى‌شود. در كندوكاو در علل و تبعات اين تعطيلي، سه نكته مهم بيش از ساير موارد برجسته مى‌نمايند كه هر سه هم معلول مديريت اشتباه فدراسيون فوتبال هستند. دليل اصلى تعطيلى رقابت‌هاى ليگ، برگزارى يك اردوى تقريبا نيم ماهه، پيش از بازى ايران و عربستان بوده است. معمولا رسم بر اين است كه مربيان تيم‌هاى ملي، سه روز پيش از مسابقات رسمى بازيكنان را گرد هم مى‌آورند و آنها را- از لحاظ روحى و تاكتيكي- آماده بازى پيش رو مى‌كنند. در اين راه هم مشكلى ندارند؛ چون برگزارى مستمر مسابقات دوستانه كمك مى‌كند بازيكنان ملى‌پوش با هم هماهنگ باشند و از سوى ديگر، مربى تيم ملى در جريان نقاط ضعف و قوت تيمش باشد.

1- از يك سو مسئولان فدراسيون نتوانسته‌اند چنان كه لازم بوده، بازى‌هاى تداركاتى مناسبى را براى تيم ملى فراهم بياورند و از طرف ديگر على دايي، سرمربى تيم ملى براى رفع و رجوع مسائل شخصى به آمريكا سفر مى‌كند تا بازى ايران و ازبكستان برگزار نشود. اينكه مديران فدراسيون آنقدر روى مربى تيم كنترل ندارند- وبه نظر مى‌رسد مرعوب او هستند- كه يك بازى مهم دوستانه- در آستانه ديدار با عربستان- به هم مى‌خورد، جاى تامل دارد.

2- دايى اعلام كرده بود بازيكنان ملى‌پوش حق ترك اردو را ندارند و بنابراين باشگاه‌ها ناچار بودند بدون بازيكنان تاثيرگذار خود هفته پنجم ليگ را برگزار كنند. اعتراض باشگاه‌ها هم سبب شد رقابت‌هاى اين هفته به تعويق بيفتد، در حالى كه ليگ تازه به تب و تاب افتاده بود و تيم‌ها در كوران بازى‌ها قرار مى‌گرفتند. لغو رقابت‌ها- كه‌تا ماه مبارك رمضان ادامه خواهد داشت- عملا تيم‌ها را از شرايط كنونى خارج و بازيكنان را از آمادگى دور مى‌كند و همه چيز را – تقريبا- به نقطه شروع برمى‌گرداند. حتى خيلى از تيم‌ها تمريناتشان را چند روزى تعطيل كرده‌اند كه اين نه تنها به آمادگى فردى بازيكن و هماهنگى تيمى كه در طول يك ماه گذشته به دست آمده ضرر مى‌زند، كه ريشخندى است بر وضع حاكم بر فوتبال ايران.

3- در اين ميان، مربيان برخى تيم‌ها از تعطيلى ليگ ابراز رضايت كرده‌اند. آنها روى نيمكت باشگاه‌هايى نشسته‌اند كه مديرانشان در انتخاب مربى و خريد بازيكن دير عمل كرده‌اند و قسمتى‌از فصل بدنسازى را از دست داده‌اند. حالا اين مربيان فرصت دارند با باشگاه جديد بيش‌تر آشنا شوند، روى بدنسازى تاكيد بيش‌ترى كنند و نيز بازيكنان جديد و قديمى را با يكديگر هماهنگ‌تر كنند. اما اين چندان عادلانه نيست در‌آن صورت باشگاه‌هايى كه با مديريت صحيح، تابستان روال درست خود را طى كرده‌اند با باشگاه‌هاى به هم ريخته و آشوب زده يكى مى‌شوند اما ظاهرا به نظر مى‌رسد در فوتبال ايران مديريت صحيح چندان ارج گذاشته نمى‌شود. دليل آن هم شرايط حاكم بر ليگ است و تيم ملي.

استقلالى‌ها تا شنبه تمرين نمى‌كنند

سرانجام اعتراض باشگاه‌هاى ليگ برترى جواب داد و سازمان ليگ موافقت كرد با توجه به برگزارى اردوى تيم ملي، بازى‌هاى اين هفته ليگ را تعطيل كند. بنابراين مسابقات ليگ برتر با توجه به اين شرايط بعد از بازى با عربستان و در طول ماه مبارك رمضان پيگيرى خواهد شد. با توجه به اين موضوع، تمرينات خيلى از تيم‌ها هم تعطيل شده است. يكى از اين تيم ها استقلال است كه با اعلام خبر لغو ديدارهاى هفته پنجم ليگ برتر برنامه تمرينات خود را تغيير داد. با نظر اميرقلعه‌نويي، تمرين استقلال تا شنبه تعطيل شد. آبى‌پوشان از صبح روز شنبه (نهم شهريورماه) مراحل آماده‌سازى را مجددا آغاز خواهند كرد. مسئولان باشگاه استقلال هنوز اقدامى براى برپايى اردو نداشته‌اند اما هيچ بعيد نيست اين تيم طى هفته پيش رو مراحل آماده‌سازى خود را در محلى به غير از شهر تهران دنبال كند. از سوى ديگر، افشين قطبى سرمربى پرسپوليس هم امروز به دوبى مى‌رود. قطبى در فصل جديد و در ماه‌هاى گذشته چند بار به امارات سفر كرده و با توجه به تعطيلى ليگ برتر، امروز راهى دوبى مى‌شود و دوشنبه هفته آينده به ايران برمى‌گردد.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن