تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805660782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 پاسدار هنر و فرهنگ عشاير تجليل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: 10 پاسدار هنر و فرهنگ عشاير تجليل شدند
نخستين همايش هنر و فرهنگ عشاير ايران ويژه عشاير چهارمحال و بختياري، اصفهان، خوزستان و لرستان صبح امروز در مجموعه فرهنگي هنري آسمان برپا و در آن از 10 احياگر هنر عشاير تجليل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستين همايش هنر و فرهنگ عشاير ايران امروز چهارشنبه با سخنراني جواد صفي‌نژاد آغاز شد و وي با اشاره به غناي فرهنگي عشاير ايران و وسعت آن در سراسر جهان گفت: وقتي با نگاه انسان‌شناسانه و جامعه‌شناسانه در زندگي عشاير تحقيق كنيم، به وسعت فرهنگي آنها پي خواهيم برد كه به خاطر وابستگي با طبيعت مي‌دانند چگونه آن را وارد هنر و فرهنگ كنند.

استاد صفي‌نژاد كه خود از اقوام لر بختياري است افزود: بخشي از واژه‌ها در گفتار عشاير ايران در كشورهاي ديگر چون امريكا نيز رايج است و مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين نشاندهند وسعت فرهنگ عشايري است كه محققان بايد روي اين فرهنگ تحقيق و مطالعه بسيار كنند. خوشحالم كه همايشي در راه معرفي اين فرهنگ غني در حال برگزاري است.

در ادامه همايش محمدمهدي حيدريان ضمن خير مقدم به حاضران، اين همايش را گامي بزرگ در معرفي فرهنگ عشاير دانست و برگزاري سلسله همايش‌هاي عشاير ايران را از برنامه‌هاي چهار ساله فرهنگستان هنر خواند. علي قنبري دبير علمي همايش هنر و فرهنگ عشاير ايران نيز گزارشي از فعاليت‌هاي برگزاري همايش ارائه كرد.

تجليل از زنده‌ياد مسعود بختياري خواننده و ترانه‌سرا بختياري، رضا سقايي خواننده ترانه‌هاي محلي لرستان، عبدالعلي خسروي شاعر و پژوهشگر فرهنگ بختياري، بي‌بي محترم پرويزي بافنده فرش و خياط لباس بختياري، جواد خسروي‌نيا شاعر، ملكشاه ابدالي هنرمند تئاتر بختياري، نورالله مومن‌نژاد نوازنده، داراب رئيسي شاعر و ترانه‌سرا چهارمحال و بختياري، بي‌بي ددولي احمدي نورالدين‌وند بافنده لباس محلي عشاير و مسعود جعفري جوزاني فيلمساز لرستاني در ادامه مراسم انجام شد.

مهندس ميرحسين موسوي رئيس فرهنگستان هنر، بهمن نامور مطلق دبير فرهنگستان هنر، استاد صفي‌نژاد، محمدمهدي حيدريان و قنبري از برگزيدگان تجليل كردند. اين همايش با ارائه 9 مقاله درباره عشاير و شاهنامه‌خواني، فلك‌نازخواني، كرنانوازي، شعرخواني و نمايش فيلم "شير سنگي" ساخته مسعود جعفري جوزاني در مجموعه فرهنگي هنري آسمان ادامه يافت.

نخستين همايش هنر و فرهنگ عشاير ايران به همت فرهنگستان هنر با همكاري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار شد. پيشتر اعلام شده بود در اين مراسم از علي‌اكبر شكارچي نوازنده كمانچه، خواننده و پژوهشگر موسيقي نيز تجليل شود كه به گفته روابط عمومي فرهنگستان هنر تجليل از وي به همايش موسيقي‌پژوهي در آينده نزديك موكول شد.

سقايي خواننده ترانه‌هاي محلي لرستان به دليل بستري بودن در بيمارستان در مراسم حضور نداشت و لوح تقدير وي به داريوش نظري خواننده جوان لرستان و خواهرزاده سقايي اهدا شد. احمدي نورالدين‌وند بافنده لباس محلي عشاير در اين مراسم وقتي براي تجليل روي صحنه آمد به رسم يادبود چوغا (لباس محلي عشاير) را به مهندس ميرحسين موسوي تقديم كرد.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن