تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814248896




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستگيري سارقين مسلح مامورنما در اهواز


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دستگيري سارقين مسلح مامورنما در اهواز


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: حوادث

سرهنگ مختاري‌فرد از دستگيري 2 سارق مسلح مامورنما كه از اوايل سال 86 تا كنون اقدام به اخاذي‌هاي متعدد در اهواز كرده بودند، خبر داد.

رئيس پليس آگاهي استان خوزستان با اعلام اين خبر به خبرنگار حوادث خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ اظهار داشت: اين مجرمين تحت عناوين مامورين حفاظت اطلاعات، اطلاعات، پليس آگاهي، امر به معروف و نهي از منكر و كميته امداد و نيز با همراه داشتن سلاح گرم (كلت كمري)، بي‌سيم، دستبند و كارت شناسايي اقدام به اخاذي‌هاي متعدد از مردم كرده‌اند. اخاذي آنها بيشتر سرقت وجوهات نقدي و طلا و جواهرات بوده است.

وي ادامه داد: مجرم اصلي اين پرونده از 2 ماه پيش و با انجام كارهاي اطلاعاتي و عمليات شبانه روزي پليس تحت تعقيب قرار گرفته و چند روز است كه دستگير شده است. اين فرد به هويت حسن چعبي كه شش سابقه محكوميت و زنداني شدن به دليل جرايم كلاهبرداري، جعل اسناد، زناي محصنه، سرقت مسلحانه، حمل و نگهداري سلاح غيرمجاز و اخاذي با استفاده از عنوان مامور را دارد اواخر سال 85 از زندان مرخصي گرفته و متواري مي‌شود و از همان وقت اقدام به اخاذي و زورگيري‌هاي متعدد مي‌كند. وي بلافاصله پس از متواري شدن از منزل مسكوني خود در اهواز به شهرستان آغاجاري نقل مكان مي‌كند و به سرقت‌هاي خود در اهواز، سربندر، رامهرمز، بهبهان و ... مي‌پردازد. بيشتر مناطقي كه در اهواز و حومه به سرقت در آنها پرداخته است، ملاشيه، بقايي، كوت عبدالله، حميديه و حصيرآباد بوده است.

سرهنگ مختاري‌فرد خاطرنشان كرد: حسن چعبي 42 ساله تا كنون به 50 فقره سرقت و اخاذي تحت عناوين مختلف دولتي پرداخته است كه تا كنون حدود 20 نفر از مالباختگان با حضور در آگاهي استان وي را شناسايي و شكايت كرده‌اند. اين سارق مامورنما از 2 ماه پيش با مشخصاتي كه مالباختگان از وي در اختيار پليس قرار داده‌اند، چهره‌نگاري و چهره‌هاي فرضي ترسيم شده از او با آلبوم عكس سارقين سابقه‌دار تطبيق داده شده و در نهايت با استفاده از منابع و مخبرين محلي و تعقيب و مراقبت‌هاي شبانه روزي دستگير شد.

رئيس پليس آگاهي استان عنوان كرد: تحقيقات در خصوص پرونده اين مجرم ادامه دارد و وي كه در زندان به‌سر مي‌برد از روز شنبه نهم شهريورماه مجددا به مدت 10 روز در اختيار پليس آگاهي قرار مي‌گيرد. از او تا كنون يك فقره اسلحه كلت كمري و پنج عدد فشنگ مربوطه، مقداري مواد مخدر از نوع ترياك، دو زوج پلاك مربوط به خودروهاي تاكسي و شخصي ـ كه جهت سرقت‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند ـ تعداد زيادي مدارك شناسايي مسروقه از قبيل گواهينامه، كارت ملي، شناسنامه و ... و پنج عدد كارت سوخت مسروقه مربوط به خودروهاي مختلف به دست آمده است.

سرهنگ مختاري‌فرد با تاكيد بر اينكه مردم هشيار باشند و در مواجهه با كساني كه ادعا مي‌كنند ماموران پليس و يا ادارات دولتي هستند، كارت شناسايي و حكم ماموريت بخواهند هشدار داد: در صورت رو به رو شدن با موارد مشكوك، چهره‌ها را خوب به خاطر بسپاريد و براي توصيف چهره و ترسيم چهره مظنونين و متهمان با پليس همكاري كنيد، هميشه و همه جا در مواجهه با كساني كه خود را مامور معرفي مي‌كنند نهايت دقت و حساسيت خود را به كار بگيريد.

وي تصريح كرد: با توجه به وقوع سرقت‌هاي تحت عناوين مختلف و اخاذي در استان خوزستان كه از سال 86 تا كنون نزديك به 20 فقره بوده است. متهمين ساير سرقت‌ها را در سطح استان‌هاي ديگر مرتكب شده‌اند بنابراين جهت شناسايي شكات‌ طي شرحي به استان‌هاي سراسر كشور اعلام شده است تا در صورت وجود سوابق مشابه موارد را اعلام كنند. عكس اين سارق نيز با دستور مقام قضايي و براي دعوت از مالباختگان ديگري كه از آنها اخاذي شده است، در اختيار رسانه‌ها قرار گرفته است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1704]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن