تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820531798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با تازه‌هاي نشر«امام مهدي(عج) موجود موعود» آيت‌الله جوادي آملي به بازار كتاب عرضه شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: با تازه‌هاي نشر«امام مهدي(عج) موجود موعود» آيت‌الله جوادي آملي به بازار كتاب عرضه شد
گروه انديشه: كتاب «امام مهدي(عج) موجود موعود»، تأليف آيت‌‌الله «عبدالله جوادي آملي»، تنظيم و تحقيق حجت الاسلام و المسلمين «سيدمحمد حسن‌مخبر»، به همت انتشارات اسراء روانه بازار نشر شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، كتاب «امام مهدي(عج)؛ موجود موعود» مجموعه مباحث، گفتارها و نوشته‌هايي است كه آيت‌الله جوادي آملي درباره امام مهدي(عج) ايراد و انشا كرده‌ است و در سه بخش كلي سامان يافته است.

اولين بخش با عنوان «امام‌شناسي» به موضوع شناخت امام و بررسي ويژگي‌هاي آن مي‌پردازد. بخش دوم با موضوع «انتظار» به بررسي حقيقت انتظار، ابعاد و تكاليف منتظران و چگونگي بهره بردن از امام(عج) در عصر غيبت پرداخته است. بخش سوم كتاب با عنوان «از ظهور تا مدينه فاضله مهدوي(عج)» به بررسي ضرورت ظهور و دولت كريمه مهدوي پرداخته است.

امامي كه انسان كامل و خليفه‌الهي است و تمامي حقيقت خود را براي اراده الهي خالص كرده است، چيزي جز مظهريت تام حق تعالي نيست و همه كمالات سابق را در عالي ترين صورت به همراه دارد و آب حياتي است كه زندگي آسوده ثمره اطاعت از اوست.

روزگار ما كه عصر غيبت و انتظار است از دو ويژگي برخوردار است: ويژگي نخست اين كه انسان‌ها در اين دوران مي‌كوشند با الهام از حضور معنوي و سايه ولايت آموزه‌ها و تعاليم صحيح و راستين را از منابع ديني كتاب و سنت استخراج كنند و با عنايت آن حضرت از حيات و زندگي خرافه دروغ و موهوم بگريزند.

جامعه بايد از دام هوسبازان، دنيامداران و انسان‌هاي مختال و فخور كه در جاي‌جاي عالم خود را به اشتباه و دروغ مرتبط با امام زمان (عج) مي‌دانند دوري جويند و تنها به عالمان رباني و وارستگاني كه علما و عملا خود را در ساحت امام(عج) ديده و بي‌هيچ ادعايي امام(عج) را منزه از آن مي‌دانند كه در خواب آن و به بيداري اين آيد تمسك جويند. آنان جاي خالي امام را با سنت، سيره، عقايد، اخلاق و توصيه‌هاي آن حضرت پرمي‌كنند.

ويژگي دوم اين جامعه انتظار و آماده شدن براي هنگامه‌اي عظيم و حماسه‌اي عزيز است كه همان حماسه ظهور است. بيان انتظار شرايط انتظار و منتظر واقعي از جمله امور ضروري است كه جامعه منتظر بايد آگاه باشد و خود را براي آن مستعد سازد.

چاپ اول كتاب «امام مهدي(عج) موجود موعود»، تأليف آيت‌‌الله «عبدالله جوادي آملي»، تنظيم و تحقيق حجت‌الاسلام و المسلمين «سيدمحمد حسن‌مخبر»، در 320 صفحه به همت انتشارات اسراء تابستان سال جاري با بهاي 32000 ريال روانه بازار كتاب شده است.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن