تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820647012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاچاق طلاي ساخته شده به كشور از كره و ايتاليا


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: مشاور مالياتي جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
قاچاق طلاي ساخته شده به كشور از كره و ايتاليا

خبرگزاري فارس: مشاور مالياتي جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار از واردات غيرقانوني و قاچاق طلاي ساخته شده به كشور توسط ايتاليا و شركت دووي كره جنوبي خبر داد.

محمدرضا جعفريان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در مورد واردات طلاي ساخته شده و وفور طلاي خارجي در بازار افزود: گرچه بارها گفته‌ايم تبديل هر تن طلاي خام در كشور به مصنوعات طلا بين 4 تا 6 ميليارد تومان ارزش افزوده دارد و اشتغال ايجاد مي‌كند، اما با اين وجود متأسفانه طلاي ساخته شده از شركت دووي كره كه توليد كننده خودرو بود و امروز طلا هم مي‌سازد و نيز از ايتاليا وارد مي‌شود.
وي افزود: شركت دووي كره به دليل سود بالاي كار ساخت طلا، بخشي از خط توليد خودروي خود را تبديل به طلاسازي كرده و اين طلاي ساخته شده به صورت غيررسمي وارد كشور مي‌شود.
مشاور مالياتي جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار تأكيد كرد:‌ همان گونه كه ايران معدن فرش دستباف بود،‌ اما در سال‌هاي اخير فرش دستباف چيني با يك چهارم قيمت عرضه مي‌شود، همين گونه طلاي ساخته شده بدون ضابطه وارد كشور شده و در بازار عرضه مي‌شود.
جعفريان تأكيد كرد: گرچه آمار دقيقي از واردات قاچاق طلا وجود ندارد، اما با توجه به مصرف سالانه حدود 300 تن طلا در كشور و واردات حدود 150 تن طلا به صورت رسمي بقيه اين رقم احتمال زياد به صورت قاچاق وارد كشور شده است.
مشاور مالياتي جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار تأكيبد كرد: حدود 13 تا 17 هزار واحد صنفي فعال در طلا در كشور وجود دارند و افراد زيادي در اين صنف كار مي‌كنند و نبايد اين فرصت شغلي مناسب به راحتي در اختيار كالاي ساخته شده طلاي خارجي قرار گيرد.
جعفريان در مورد آمار واردات طلا گفت: طبق آمار رسمي گمرك سال 79 حدود 4 كيلوگرم، سال 80 رقم يك كيلوگرم، در سال 81 رقم يك كيلوگرم، سال 82 رقم 148 كيلوگرم و سال 83 رقم 2 هزار و 982 كيلوگرم طلا به صورت رسمي وارد كشور شده است كه اين آمارها نشان مي‌دهد، با توجه به نرخ 4 درصد عوارض در آن سال‌ها عمده طلاي مورد نياز به صورت قاچاق وارد كشور شده است.
وي افزود: سال گذشته بر اساس آمار گمرك 6 ميليارد دلار طلا به وزن حدود 150تن وارد كشور شده در حاليكه مصرف طلاي كشور 300 تن در سال برآورد مي‌شود.
جعفريان در پاسخ به اين پرسش كه آيا اصطلاح جنگ زرگري در مورد رفتار طلافروشان در مهرماه سال 89 براي بستن مغازه‌ها در واكنش به اجراي قانون ماليات ارزش افزوده را قبول دارد، گفت: كساني كه در كف بازار هستند، شناسنامه صنفي دارند و نمي‌توان گفت مي‌خواهند قانون را دور بزنند.
وي افزود: با توجه به اينكه ماليات بر ارزش افزوده از سوي مردم پرداخت مي‌شود، آيا مي‌توانيد برنامه‌اي از صدا و سيما پيدا كنيد كه به مردم آموزش داده و آنها را نسبت به پرداخت ماليات بر ارزش افزوده آگاه كند.
جعفريان افزود: چون مردم از نحوه اجراي قانون اطلاع ندارند، بنابراين در برابر اين ماليات مقاومت مي‌كنند و فروشنده طلا نيز مجبور است، به مردم نگويد كه 4 درصد از قيمت نهايي طلا به عنوان ماليات ارزش افزوده از او ستانده مي‌شود.
مشاور مالياتي جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار تأكيد كرد:‌ با توجه به اينكه 3 ماه اول سال 90 مرحله 4 قانون ماليات بر ارزش افزوده اجرا مي‌شود، پيش‌بيني مي‌شود، بقيه فعالان صنف طلا نسبت به ثبت‌نام و ارائه اظهارنامه ماليات بر ارزش افزوده اقدام كنند.
جعفريان اظهار داشت: از همكاران طلافروش مي‌خواهيم ضمن رعايت قانون ماليات گرفته شده از مردم را در دفاتر خود منعكس كنند كه اگر ماليات مضاعف و پلكاني از آنها دريافت شده به سازمان مالياتي گزارش كنند، تا مسترد شود.
مشاور مالياتي جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف و بازار افزود: بي‌توجهي به بازار طلاي كشور و غفلت از نوآوري و استفاده از فناوري‌هاي جديد و نيز قاچاق طلا به كشور باعث شد، ايتاليا سالانه 500 تن طلاي ساخته شده به كشورهاي حاشيه خليج فارس صادر كند و ايران با داشتن هنرمندان برجسته طلاساز نتواند طلاي ساخته شده به اين كشورها صادر كند.
وي گفت: براي رسيدن به بازار طلاي كشورهاي همسايه بايد ماشين‌هاي با تكنولوژي روز در صنعت طلاسازي و طراحي جديد در اين صنعت به كار گرفته شوند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن