تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820458273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/توصيه‌هايي براي پيشگيري از بيماري وبا/


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /توصيه‌هايي براي پيشگيري از بيماري وبا/
خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: بهداشت و درمان

براي پيشگيري از بيماري‌هاي قابل انتقال به وسيله آب و مواد غذايي از جمله بيماري‌هاي اسهال و وبا در منزل، تفريحگاه‌ها، پارك‌ها و در حين مسافرت بايد به نكات بهداشتي توجه كنيد.

از يخ‌هاي قالبي و كارخانه‌اي غير بهداشتي استفاده نكنيد، زيرا در آب مصرفي، مراحل توليد و عرضه آن احتمال آلودگي به ميكروب وبا يا ساير ميكروب‌ها وجود دارد.

هنگام سفر، آب و غذاي سالم و مطمئن همراه داشته باشيد يا از نوشيدني‌ها و غذاهاي با بسته بندي مطمئن و بهداشتي استفاده كنيد و در رودخانه‌ها يا آب‌هاي مشكوك به هيچ عنوان شنا نكنيد.

از آشاميدن آب‌هاي مشكوك در پارك‌ها، باغ‌ها و فضاي سبز و از مصرف آب آشاميدني كه در منبع‌هاي آب و سقاخانه‌هاي كنار خيابان كه داراي ليوان مشترك هستند و آبي كه در اتوبوس‌هاي بين شهري كه با استفاده از ظروف عمومي و از يخ‌هاي قالبي براي سرد كردن آن، عرضه مي‌شود، جداً خودداري كنيد.

حتي‌الامكان تا برطرف شدن خطر سرايت وبا، از مصرف سبزيجات، كاهو، كلم، خيار، گوجه فرنگي و... خودداري كنيد و در صورت لزوم، آن را ضد عفوني، سپس مصرف كنيد.

از قرار دادن سبزي و ميوه‌جات نشسته و ضد عفوني نشده در يخچال جداً خودداري كنيد.

پيش از غذا خوردن و دست زدن به مواد غذايي، دست‌هاي خود را با آب و صابون خوب بشوييد.

دست‌ها را بعد از اجابت مزاج (رفتن به توالت)، با آب و صابون بشوييد.

بيماري به مدت يك تا 3 هفته (يعني زماني كه ميكروب در مدفوع يافت مي‌شود) مسري است.

با مشاهده هر مورد از ابتلا به اسهال سريعاً به مراكز بهداشتي و درماني مراجعه كنيد.

بدون تجويز پزشك از مصرف قرص‌هاي ضد اسهال به هر نحو خودداري كنيد. بسياري از افراد به دليل خود درماني و استفاده از برخي داروهاي ضد اسهال در اين بيماري دچار مشكلات حاد شده و باعث از دست رفتن زمان كه برايشان فوق‌العاده حياتي است مي‌شوند، زيرا مصرف اين داروها موجب مي‌شود ميكروب فرصت بيشتري در روده براي تكثير و دفع سم پيدا كند و بيماري تشديد شود.

گزارش سريع موارد بيماري وبا به مراكز ذي‌صلاح از مهم‌ترين عوامل پيشگيري است، چرا كه نتيجه آن بيماريابي زودرس در جامعه و درمان سريع آن بيماري خواهد بود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن