تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812705156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زيركچيان زاده اعلام كرد:آخرين وضعيت ميادين ايران در خليج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: زيركچيان زاده اعلام كرد:آخرين وضعيت ميادين ايران در خليج فارس
مدير عامل شركت نفت فلات قاره آخرين وضعيت ميدانهاي نفتي و گازي تحت مديريت اين شركت را تشريح كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود زيركچيان زاده امروز در يك نشست مطبوعاتي از اتمام طراحي اوليه ميدان فرزاد B خبر داد و گفت: در حال حاضر مشغول بررسي چند گزينه براي استفاده از گاز اين ميدان هستيم .

زيركچيان زاده مصرف داخلي ، تهيه خوراك مجتمع هاي پتروشيمي، صادرات و تبديل به ال.ان.جي را از جمله گزينه هاي مطرح شده عنوان كرد و افزود: بر اساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، قرار است يك مجتمع پتروشيمي و تاسيسات نفتي و گازي در بوشهر ساخته شود.

وي با بيان اينكه براي صادرات گاز و تبديل به ال.ان.جي به ترتيب به حدود 3 و 7 ميليلرد دلار اعتبار نياز است، امسال قرارداد سرمايه گذاري و توسعه اين ميدان نهايي مي شود.

مديرعامل شركت نفت فلات قاره همچنين پروژه سلمان را در راستاي جلوگيري از سوزانده شدن 150 ميليون فوت مكعب گاز دانست و خاطرنشان كرد: در حال حاضر اجراي 50 كيلومتراز خط لوله 285 كيلومتري براي انتقال گاز سيري به عسلويه نهايي شده است.

زيركچيان زاده درخصوص ميدان هنگام نيز يادآورشد: اين ميدان مشترك با كشورعمان داراي ذخاير نفت سبك است و همه پروژه هاي آن در دريا و خشكي به شركتهاي ايراني واگذار شده كه اميدواريم امسال توليد از اين ميدان آغاز شود.

وي يكي ديگر از طرحهاي در دست اجراي شركت نفت فلات قاره را عملياتي كردن طرح درود 3 با هدف تزريق گاز و آب به صورت همزمان به اين ميدان عنوان و تاكيد كرد: با اجراي اين طرح 800 ميليون بشكه به ظرفيت توليد نفت كشور اضافه مي شود.

به گفته وي اجراي اين طرح همچنين علاوه بر جلوگيري از سوزانده شدن 120 ميليون فوت مكعب از گازهاي همراه حدود 440 ميليون دلار صرفه جويي ارزي به همراه خواهد داشت.

زيركچيان زاده ادامه داد: در حال حاضر در حال بررسي فني اين پروژه هستيم و تا 3 ماه اينده تغييرات اصلي اين طرح رسما اعلام مي شود.

مدير عامل شركت نفت فلات قاره از نهايي شده قرارداد ميدان لاوان تا پايان سال جاري خبردادو گفت: تبديل گاز و ال.ان.جي و صادرات در برنامه استفاده از گاز اين ميدان قرار دارد كه پيش بيني مي شود حدود 6 تا 7 ميليارد دلار اعتبار نياز داشته باشد.

وي با بيان اينكه عمليات لرزه نگاري سه بعدي اين ميدان تا اوايل سال آينده به پايان مي رسد، تصريح كرد: سرمايه گذار اين پروژه يك شركت اروپايي است .

زيركچيان زاده در بخش ديگري از سخنانش درباره ميدان نفتي كيش توضيح داد: در مذاكرات انجام شده با عمان بحث قيمت مورد بررسي قرار گرفت و با توجه به توافقات خوب صورت گرفته به نظر مي رسد قراردادصادرات گاز به عمان در هفته هاي آينده نهايي شود.

اين مقام مسئول همچنين ادامه داد: به احتمال زياد انتقال گاز به عمان در دو بخش خواهد بود كه بر اين اساس بخشي از گاز ايران مصرف داخلي عمان را تامين مي كند و بخش ديگر آن براي رفع كمبود خوراك ال.ان.جي عمان و مشاركت ايران در اين پروژه اختصاص خواهد يافت.

وي با اشاره به توافقات صورت گرفته با مالزي براي توسعه ميدان اسفنديار يادآور شد: در حال حاضر بحثهاي فني و مالي اين طرح در حال پيگيري است.

زيركچيان زاده درخصوص ميدان نفتي آرش توضيح داد: خوشبختانه براي اولين بار در كنفرانس بين المللي نفت با عربستان و كويت بحث مشاركت به جاي رقابت در توسعه اين ميدان مورد بحث قرار گرفت كه عربستان با بيان موافقت خود اعلام كرد بايد مجوزهاي لازم را در اين خصوص كسب كند.

به گفته وي درصورت اجرايي شدن اين طرح ايران، كويت و عربستان به صورت مشترك اين ميدان را توسعه خواهند داد.

مدير عامل شركت نفت فلات قاره همچنين از توافق با شركت مپنا براي تبديل گاز به برق و صادرات به كشورهاي عربي خبر داد و افزود: تهيه طرح جامع گاز به طول هزار كيلومتر براي ميادين خليج فارس در مراحل اوليه و مقدماتي قرار دارد.

وي همچنين از افزايش ذخاير نفت درجاي خليج فارس از 53 ميليارد بشكه در سال گذشته به 93 ميليارد در سال جاري خبر داد و اظهارداشت: در سه سال گذشته در كنار افزايش ظرفيت نفت درجا ذخاير قابل توليد ايران نيز از 11 به 15 ميليارد بشكه رسيده است.

زيركچيان زاده با اشاره به مصوبه مجلس در راستاي اولويت توسعه ميادين مشترك توضيح داد: بدين ترتيب توليد ميادين فروزان، سلمان و نصرت به ترتيب 11.4 ، 6.5 و 1.3 درصد افزايش يافته است.

مدير عامل شركت نفت فلات قاره با بيان اينكه در حال حاضر با توان ذخيره سازي 22 ميليون بشكه نفت مشكلي براي ذخيره سازي و صادرات نفت وجود ندارد، خاطرنشان كرد: مناقصه احداث يك مخزن 3 ميليون بشكه اي براي ذخيره نفت آزادگان و يك مخزن 2 ميليون بشكه اي براي ذخيره نفت ميدان رشادت تا آبان ماه نهايي مي شود.

به گفته وي در حال حاضر از 30 ميدان نفتي كشور فقط 17 ميدان به توليد رسيده است اين در حالي است كه از 97 مخزن موجود كشور 44 مخزن هنوز توسعه نيافته است.

زيركچيان زاده با اشاره به ثبت ركورد توليد 800 هزار بشكه نفت در شركت فلات قاره تاكيد كرد: توليد اين شركت در سال گذشته 724 هزار بشكه نفت در روز بوده است كه نسبت به سه سال گذشته 51 هزار يشكه افزايش توليد داشته است.

وي با بيان اينكه پيش بيني مي شود حجم سرمايه گذاري شركت نفت فلات قاره دربرنامه پنجم توسعه به 50 ميليارد دلار برسد، گفت: با همكاري شركت ملي گاز ايران در سال آينده گازرساني به منطقه خارك آغاز شود.

مدير عامل شركت نفت فلات قاره در خصوص پروژه ان.جي.ال خارك نيز تصريح كرد: قرارداد هواي پاك اين پروژه كه پيش از اين قرار بود با استات اويل بسته شود به يك شركت نروژي برگزار شد، ضمن اينكه طراحي اين پروژه بر اساس آخرين تكنولوژي دنيا انجام شده و همه پيمانكاران طرح نيز معرفي شده اند.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن