تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820335864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاوررييس جمهوري:توسعه تجارت و سازندگي ازاولويتهاي كاري مناطق آزاداست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مشاوررييس جمهوري:توسعه تجارت و سازندگي ازاولويتهاي كاري مناطق آزاداست
داخلي. اقتصادي. سمينار. مناطق‌آزاد.

مشاور رييس جمهوري در امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت:توسعه تجارت، رشداقتصادي، توليد و سازندگي از اولويتهاي كاري مناطق آزاد صنعتي و تجاري كشورمان است.

محمود صلاحي روز چهارشنبه در سمينار مديران عامل مناطق آزاد در جزيره كيش، افزود: توسعه تمام بخشهاي مختلف اقتصادي در مناطق آزاد كشورمان طبق برنامه‌ريزيها و مصوبات آن بايد مورد توجه جدي قرارگيرد.

وي تاكيد كرد:صلاحي بر ثروت‌سازي در مناطق آزاد تاكيد كرد وگفت: مديران عامل مناطق آزاد علاوه بر افزايش صادرات بايد زمينه اجراي طرحهاي توسعه‌اي را براي رونق اقتصادي مناطق آزاد متبوع خود فراهم كنند.

صلاحي بيان كرد:طراحي و تدبير در حاكم كردن گفتمان ارزشها و اصول انقلاب در مناطق آزاد خيلي مهم است و مهندس داود مددي مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش در اين زمينه تاكنون موفق عمل كرده است.

مشاور رييس جمهوري گفت: كيش يك نعمت و موهبت خدادادي است و همه متدينين براي نشاط و شادابي بايد به اين جزيره زيبا سفر كنند.

صلاحي افزود: ‪ ۱۵۰‬ميليون شيعه و يك ميليارد و ‪ ۵۰۰‬ميليون نفر مسلمان ر جهان زندگي مي‌كنند و با انجام تبليغات مناسب سفر مسلمانان جهان به اين جزيره زيبا فراهم مي‌شود.

وي اقدامات انجام شده توسط مدير عامل منطقه آزاد كيش را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: امروز شاهد ارتباط بيشتر مسوولان سازمان منطقه آزاد كيش با روحانيت و امام جمعه فهيم و دانشمند اين جزيره هستيم.

مشاور رييس جمهور در امور مناطق آزاد به افزايش فعاليتهاي دانشگاهي در كيش اشاره كرد وگفت: رييس جمهور بر گسترش دانشگاهها درمناطق ازادكشورمان تاكيد دارند تا جوانان به جاي تحصيل در خارج در داخل كشور به تحصيلات خود ادامه دهند.

صلاحي مزيتهاي مناطق آزاد كشورمان را تشريح كرد و گفت: در منطقه آزاد اروند مبادلات تجاري با عراق افزايش يافته و ما بايد از اين فرصت پيش آمده براي افزايش صادرات خود به عراق حداكثر استفاده را ببريم.

وي درخصوص منطقه آزاد چابهار نيز افزود: احداث اسكله ‪ ۴۰‬هزار تني و احداث خطوط راه آهن و اتصال آن به شبكه ريلي كشور از مصوبات استاني هيات دولت است كه عمليات اجرايي آن در اين منطقه آغاز شده است.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه ازاد قشم نيز گفت: قشم با يك هزار و ‪ ۵۰۰‬كيلومتر مربع وسعت تنها از هفت تا هشت درصد آن استفاده شده است و با ارايه طرحهاي مهم صنعتي، توسعه آن را در آينده نظاره گر خواهيم بود.

وي يادآورشد: زير ساختهاي مورد نياز نيز در منطقه آزاد انزلي آماده شده است و امروز طرحهاي توسعه‌اي در اين منطقه آزاد بر اساس برنامه ريزيهاي انجام شده پيشرفتهاي خوبي داشته است.

صلاحي در خصوص منطقه ازاد ارس نيزگفت: گسترش تبادلات تجاري با كشورهاي جمهوري آذربايجان، ارمنستان و نخجوان در اين منطقه ازاد مورد توجه قرار گرفته و بايد ارتباطات تجاري اين كشورها در اين منطقه افزايش يابد.

وي سپس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در زمينه عملكرد دولت گفت: بيانات مقام معظم رهبري پس از گزارش رييس جمهور عملكرد دولت نهم را به خوبي نشان داد.

مشاور رييس جمهورگفت: گفتمان اصلي اين دولت ، گفتمان انقلاب و امام است و امروز سفرهاي استاني هيات دولت و ديدار با نخبگان كشور و اجراي مصوبات آن مورد توجه برخي از كشورهاي جهان قرار گرفته است. سمينار مديران عامل مناطق آزاد صنعتي و تجاري با حضور مشاور رييس جمهور در امور مناطق آزاد روز چهارشنبه در كيش آغاز به كار كرد.

علاوه بر معاونين دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد مديران عامل مناطق آزاد كيش، چابهار، قشم، انزلي، اروند، و ارس در خصوص موضوعات مشترك و راهكارهاي توسعه اين مناطق تصميم‌گيري مي‌كنند.

سمينار مديران عامل مناطق آزاد صنعتي و تجاري در منطقه آزاد كيش روزهاي ششم و هفتم شهريور ماه جاري برگزار مي‌شود.ك/‪۲‬
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن