تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در هر جمعه، اندكى از سبيل و ناخن‏هاى خود را بگير، و اگر هم چيزى وجود نداشته باشد، آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820195018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

املت سبزیجات : املت و کرپ های غذایی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: تخم مرغ                 2 عدد
سفیده تخم مرغ         2 عدد
گوجه فرنگی            1 عدد
اسفناج                    نصف فنجان
قارچ                     نصف فنجان
پیاز کوچک             1 عدد
زیتون                   2 عدد
فلفل و نمک
پنیر چدار               2 ق غذاخوری
روغن زیتون
همه مواد را خرد کرده و  روی حرارت تفت دهید.تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و در یک ماهیتابه بریزید تا خود را بگیرد. حالا مخلوط سبریجات را روی تخم مرغ ریخته و میل کنید.
 
 


روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای سبز خلال شده: یك چهارم عدد
سیر: 2 حبه
تخم‌مرغ: 2 عدد
پودرسوخاری: یك قاشق چایخوری
ماست چكیده: یك چهارم پیمانه
تره‌فرنگی: یك دوم عدد
نمك و فلفل: به مقدار لازم
زعفران: به میزان دلخواه
طرز تهیه: فر را از قبل روی 350 درجه فارنهایت تنظیم كنید در یك تابه یك قاشق غذاخوری روغن بریزید و آن را گرم كنید. پیاز و تره‌فرنگی را داخل روغن ریخته به هم بزنید تا نرم و طلایی شود. سپس فلفل دلمه‌ای را اضافه كنید و تفت دهید تا نرم شود بعد سیر را اضافه كنید. یك دقیقه دیگر آن را همراه پیاز تفت دهید و كمی نمك به آن بزنید و از روی اجاق بردارید.
درون ظرف فر كمی روغن ریخته و آن را به اطراف حركت دهید تا روغن به تمام سطح درونی و دیواره‌های ظرف برسد، دوباره ظرف را درون فر بگذارید در همین هنگام كه ظرف داغ می‌شود. تخم‌مرغ‌ها را درون یك كاسه بشكنید. كمی نمك و فلفل بزنید و سپس خوب مخلوط كنید. زعفران (می‌توانید كمی زعفران را در آب گرم حل كرده و استفاده كنید)‌ پودر سوخاری و ماست را نیز اضافه كرده و مخلوط كنید. حالا مخلوطی كه از قبل سرخ كرده بودیم رادرون مواد جدید ریخته و به هم بزنید تا یكنواخت شود ظرف فر را كه اكنون داغ شده از فر بیرون بیاورید و دوباره آن را حركت دهید تا روغن به تمام سطوح داخلی ظرف مالیده شود. بعد مخلوط تخم‌مرغ را درون ظرف ریخته و با ته قاشق آن را پهن كنید.
30 دقیقه بگذارید تا بپزد و پف كند و روی آن طلایی شود. وقتی آماده شد 10 دقیقه صبر كنید تا سرد شود. سپس آن را در ظرف دلخواه كشیده، برش دهید و سرو كنید.

روغن زیتون: یك قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده: یك‌دوم عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز خلال شده: یك‌چهارم عدد
سیر خرد شده: 2 حبه
كدو سبز ‍ خرد شده: یك‌سوم پیمانه
ذرت (كنسرو شده)‌: یك پیمانه
شیر: 2 قاشق غذاخوری
تخم‌مرغ: 2 عدد
پودر زیره سبز: به مقدار دلخواه
نمك و فلفل: به مقدار لازم
طرز تهیه: فر را از قبل روی 375 درجه فارنهایت تنظیم كنید. درون ظرف فر كمی روغن ریخته و آن را درون فر بگذارید تا داغ شود.
در یك تابه روغن بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. وقتی روغن داغ شد، پیازها را اضافه كنید سپس حدود 2 دقیقه به هم بزنید تا سرخ و رنگ آن طلایی شود. سپس فلفل دلمه‌ای قرمز كه از قبل خلال كرده بودید را داخل تابه ریخته كمی نمك بزنید و تفت دهید. 5 دقیقه این كار را ادامه دهید تا فلفل‌ها نرم شود. در این زمان سیر و كدوسبز را نیز اضافه كنید. نمك و فلفل آن را اندازه كنید. سپس نیمی از ذرت‌ها را داخل تابه ریخته، به همراه بقیه سبزیجات كمی تفت دهید. ادویه‌های دلخواه را به آن اضافه كنید و از روی حرارت بردارید.
بقیه ذرت‌ها را درون یك مخلوط‌كن بریزید و تخم‌مرغ‌ها را درون آن بشكنید. شیر و كمی نمك نیز درون مواد ریخته و چند دقیقه با هم مخلوط كنید تا مواد به صورت یكنواخت در بیاید. حالا این مواد را داخل ظرف سبزیجات ریخته و به هم بزنید. پودر زیره سبز را اضافه كرده و ادویه غذا را اندازه كنید. حالا مواد را درون ظرف فر كه به روغن آغشته است بریزید. 40 ـ 35 دقیقه منتظر بمانید تا غذای شما آماده شود. وقتی روی آن طلایی شد در ظرف دلخواه ریخته و سرو كنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 313]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن