تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810467036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت نهم؛ رويكردها و عملكردها -25 وحيدي: گفتمان انقلاب اسلامي بايد توسط دولت نهم نهادينه شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دولت نهم؛ رويكردها و عملكردها -25 وحيدي: گفتمان انقلاب اسلامي بايد توسط دولت نهم نهادينه شود
خبرگزاري فارس: دبير اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان اروپا اقدامات دولت در طي سه‌ سال گذشته را ستودني توصيف و بر ضرورت همراه نمودن آحاد مردم با كليه برنامه‌هاي در دست اجرا تاكيد كرد.


حجت وحيدي دبير اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا در گفتگو با خبرنگار سياسي فارس به اجراي طرح تحول اقتصادي دولت اشاره و با تأكيد بر اجراي رهنمودش مقام معظم رهبري در اين خصوص گفت: جنبش دانشجويي بايد در اين زمينه پيش‌قدم باشد و با تحليل‌ها و بررسي‌هاي كارشناسي و علمي خود دولت را ياري دهد.
وي افزود: در لبيك به فرامين رهبري، اتحاديه آماده است تا ديدگاه‌هاي كارشناسي و تطبيقي خود در خصوص تحول اقتصادي را به دولت انتقال داده و با جمع‌آوري تجربيات كشورهاي اروپائي، گام‌هاي عملي در اين زمينه بردارد.
دبير اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان در اروپا تصريح كرد: قطعا اگر دولت بخواهد در اين حركت پيروز ميدان شود مي‌بايست قلوب مردم را با خود همراه سازد، چراكه بدون همراهي مردم هر كاري ابتر و ناقص خواهد ماند.
وحيدي اقدامات دولت درحوزه فناوري و علم را مورد ستايش قرار داد و خواستار اصلاح وضعيت فرهنگي دانشگاه‌ها، خارج كردن جو ركود در ميان دانشجويان، ارج نهادن به اساتيد مجرب و كارآموخته و بهره‌گيري از تجربيات آنان در تمام دانشگاه‌ها شد.
وي گفت: آنچه امروزه تحت عنوان بحث بازنشسته كردن اساتيد مطرح مي‌شود، نبايد رنگ و بوي سياسي داشته باشد. در تمام دنيا ورود و خروج اسايتد به اين مسند علمي داراي مكانيزمي مشخص است و اين امر مي‌تواند به جذب بيشتر نيروهاي جوان و نخبه بيانجامد، ليكن نبايد در اين زمينه نادرست و ناپخته عمل كرد.
دبير اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان در اروپا در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اگرچه توجه به بودجه تحقيقات در اين سه سال رشد خوبي داشته است اما فرآيند طولاني و بروكراسي پيچيده رسيدن به آن موجب كند بودن روند پيشرفت علمي كشور دارد، در صورتي كه اگر اين مسئله تسهيل شود مي‌توان گام‌هاي بلندتري برداشت.
وحيدي نداشتن ايده‌هاي علمي و عدم تئوري‌پردازي در برخي امور را نقطه ضعف دولت دانست و گفت: جهت‌گيري دولت در طي سه سال گذشته به سوي راه روشني است كه افق خوبي را ترسيم مي‌كند. خدمت‌گذاري صادقانه و تلاش خستگي‌ناپذير امري قابل كتمان نيست ليكن دولت نسبت به اين امر كه اين ويژگي‌ها را نهادينه و تئوريزه كند غافل بوده است.
وي تصريح كرد: گفتمان خدمت و انقلاب اسلامي بايد توسط دولت نهم تئوريزه و نهادينه شود و نخبگان در اين زمينه اقدام نمايند.
دبير اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان اروپا، دانشجو را به سبب داشتن ويژگيهائي چون صداقت، آرمانگرايي، نقادي و انديشه‌هاي روشن، بهترين نقاد منصف عملكرد دولت داشت و گفت: جنبش دانشجويي مي‌تواند صادقانه ترين نقاد دولت باشد و بر اين اساس بدور از تخريب‌ها و بي‌انصافي‌ها، به نقد عادلانه و عالمانه بردازد.
وي افزود: پرهيز از نقد پذيري آفتي مهلك است كه مي‌تواند روح استبداد را بيدار نمايد، دولت در اين زمينه خوب عمل كرده بايد سعه صدر بيشتري از خود نشان بدهد.
دبير اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان در اروپا ادامه داد: بطور مثال دانشجويان در موضوع آقاي مشايي و موضع‌گيري غير اصولي وي بيدار و در صحنه بودند و انتظار از شخص رئيس جمهور آنست كه سريعاً به اين نقدهاي خودورزانه اهتمام نشان دهد و با حذف چنين عناصري از پيرامون خود بر همان مواضع اصولي و انقلابي خويش صحه گذارد.
وحيدي با بيان اينكه مردم بايد عملاً شعارهاي دولت را در رفتار دولتمردان ببينند تا ميزان اعتمادها را افزايش دهند، خاطرنشان ساخت: اگر اعتماد عمومي در جامعه بالا رود، بهره‌وري نيز افزايش خواهد يافت و همه خود را سهيم و شريك در امور خواهند دانست.
وي رضايت رهبري از عملكرد دولت را سرمايه‌اي بي‌بديل براي حركت‌هاي اصلاح‌گرانه دولت خواند و گفت:‌ سياست خارجي دولت در اين دوره از حالت انفعال به حالت پويا و كارآمد تبديل شد و دنيا شفاف‌تر و صريح‌تر پيام انقلاب و معنويت داشتند.
دبير اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان در اروپا به نامه‌نگاري‌هاي رئيس جمهور در اين دوره به برخي سران كشورها اشاره كرد و گفت: عده‌اي ممكن است اينگونه تحليل كنند كه چون نامه‌ها بي‌پاسخ بود فلذا، كاري ناپسند و بي‌جا بود ولي با نگاهي عميق به تاثيرات آنها مي‌توان دريافت كه همين پيامها روزي تاثير خود را خواهد گذاشت و مردم كشورها پاسخ به سوالات خود را از حاكمانشان مطالبه خواهند كرد.
وحيدي افزود: در كنار همه اين موفقيت‌ها دولت نبايد از معاش مردم غفلت كند، بحران اقتصادي مي‌توان بحران‌هاي ديگر را نيز پديد آورده و محملي براي فرصت‌طلبان باشد.
وي يادآور شد: اگر ايمان داشته باشيم كه «مي‌توانيم»، رسيدن به قله‌هاي عزت و پيشرفت سهل است و مي‌توان به صراحت گفت كه اگر همگان خود را شريك در امور بدانند و خود نيز گامي بردارند، آينده و چشم‌انداز روشني را خواهيم داشت.
دبير اتحاديه انجمن اسلامي دانشجويان در اروپا در پايان گفت:‌ نبايد گوشه‌اي نشست و صرفا ناظر و نقاد بود،‌ بايد آستين همت بالا زد و هر كس به نوعي خود را شريك و عامل بداند.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن