تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812720604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون مبارزه با جرايم خاص و رايانه‌اي پليس آگاهي كشور هشدار داد: كلاهبرداري در پوشش اجاره املاك


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون مبارزه با جرايم خاص و رايانه‌اي پليس آگاهي كشور هشدار داد: كلاهبرداري در پوشش اجاره املاك
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

معاون مبارزه با جرايم خاص و رايانه‌اي پليس آگاهي با بيان اين كه برخي كلاهبرداران با شگردهاي جديد در پوشش اجاره املاك اخير مبالغ هنگفتي را كلاهبرداري كرده‌اند، ‌از شهروندان و صاحبان بنگاه‌هاي معاملات املاك خواست، تا در هنگام تنظيم سند اجاره‌نامه واحدهاي مسكوني نهايت وقت را براي شناسايي هويت واقعي افراد به كار بندند.

به گزارش سرويس «حوادث» ايسنا، سرهنگ اميدي درباره جزييات اين خبر، افزود: طي چند ماه اخير گزارشاتي درباره كلاهبرداري در پوشش اجاره مسكن دريافت شده است كه در اكثر موارد كلاهبرداران عمدتا در شهرهاي بزرگ با حضور در بنگاه‌هاي معاملات املاك و با جلب اعتماد بنگاه‌داران با پرداخت رهن پايين و اجاره بالا، با تنظيم قرارداد در بنگاه،‌ خانه را به صورت اجاره‌اي تحويل گرفته و بلافاصله در بنگاه ديگري آن را به صورت معكوس به شخص ديگري اجاره مي‌دهند، به اين معني كه با شناسايي افرادي كه قادر به پرداخت اجاره سنگين نيستند، در بنگاه ديگري با آن‌ها قرارداد بسته و با دريافت رهن بالا، كه خواسته اصلي كلاهبرداران است،‌ و اجاره پايين خانه را اجاره داده و خود متواري مي‌شوند.

سرهنگ اميدي تعداد بنگاه‌هاي معاملات املاك فاقد مجوز قانوني و نبود نظارت كافي را يكي از دلايل اصلي بروز اين گونه كلاهبرداري‌ها برشمرد و افزود: متاسفانه بسياري از بنگاه‌ها بدون مجوز به فعاليت خود ادامه مي‌دهند و در هنگام مواجهه با افراد مختلف چون تنها هدف سودجويي بيشتر است، هويت اشخاص و مالكيت آن‌ها را به درستي احراز نمي‌كنند و حتي در بسياري موارد ديده شده كه كلاهبرداران با مدارك جعلي و يا حتي بدون مدارك اقدام به كلاهبرداري كرده‌اند.

وي ادامه داد: در اين خصوص صاحبان بنگاه‌ها بايد با مسووليت پذيري بيشتري فعاليت كرده كه يكي از راه‌هاي كاهش آمار اين نوع كلاهبرداري‌ها، استفاده از كارشناسان معتبر و وارد به امور حقوقي و ملكي است كه بتوانند با بررسي اسناد و مدارك ارائه شده توسط افراد صحت آن‌ها را تاييد كنند.

سرهنگ اميدي در ادامه نقش هوشياري مردم را نيز در شناسايي اين گونه افراد مهم ارزيابي و عنوان كرد: با از بين رفتن شكل سنتي اين گونه فعاليت‌ها، مشكلات اين حوزه نيز به تبع پيشرفت شهرنشيني افزايش يافته است. اگر سال‌ها قبل صاحب يك بنگاه معاملات املاك با شناخت كافي از اهالي محل و اطمينان از مالكيت آن‌ها در همان محل اقدام به تنظيم قرارداد براي خريد و فروش و اجاره خانه مي‌كرد، اكنون با انبوه پيشرفت‌ها از جمله فروش اينترنتي يا آگهي روزنامه‌ها، دامنه اين فعاليت‌ها بسيار گسترده شده و خريد و فروش با پراكندگي جغرافيايي زيادي صورت مي‌گيرد كه همين عامل باعث بروز اين چنين پديده‌هاي مي‌شود كه در اين بين نقش آموزش بسيار مهم جلوم مي‌كند، ضمن اين كه شهروندان نيز بايد به نوبه خود در هنگام اجاره خانه نسبت به احراز هويت طرف مقابل اطمينان كامل حاصل كنند.

سرهنگ اميدي در پايان با تاكيد دوباره بر نظارت سازمان‌هاي ذيربط بر فعاليت بنگاه‌ها، ‌از تلاش جدي پليس آگاهي در برخورد با اين نوع كلاهبرداري‌ها خبر داد و گفت: در چهار ماهه گذشته در حدود 700 پرونده فروش يا اجاره مال غير در حوزه املاك در پليس آگاهي بررسي شده كه طبق نظر كارشناسان اداره مبارزه با جرايم خاص و رايانه‌اي در اكثريت قريب به اتفاق آن‌ها نبود نظارت درست بر فعاليت بنگاه‌ها، نداشتن مجوز و بي‌احتياطي صاحبان بنگاه‌ها و خريداران در بسياري از موارد باعث سودجويي و رغبت كلاهبرداران به استفاده از اين شگرد شده است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن