تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820716873




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو هيات رييسه فراكسيون ورزش: علي آبادي ميدان را به جواني فعال و خلاق بدهد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: عضو هيات رييسه فراكسيون ورزش: علي آبادي ميدان را به جواني فعال و خلاق بدهد
يك عضو هيات رييسه فراكسيون ورزش تصريح كرد: مجلس از مسوولان و متوليان امر ورزش در برابر ناكامي ها در المپيك پاسخ خواهد خواست و موشكافانه در اين امر وارد خواهد شد.

در بخش ورزش
المپيك بالاترين ميدان محك است

مقداد نجف نژاد، نماينده بابلسر در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با ايسنا، با اشاره به ناكامي كاروان ورزشي ايران در المپيك پكن اظهار داشت: اصولا برنامه ريزي كشورهاي مختلف و سازمان ها و اساسا انسان ها در راستاي پيشرفت است. در واقع آنها برنامه هايي را در طول زماني مشخص به محك مي گذارند.
وي افزود: در امر ورزش المپيك هر چهار سال يك بار تكرار مي شود و فرصت بسيار خوب و مغتنمي براي كشورهاست تا نقاط قوت خود را تقويت و نقاط ضعف خود را برطرف كنند و برنامه اي مطابق با نياز و توانمندي و جهت گيري هاي خاص ورزش خود بريزندو به عبارتي در بخش ورزش المپيك بالاترين ميدان محك است.

يك پس رفت و عقب رفت واقعا
تعجب برانگيزي در المپيك امسال داشتيم

اين نماينده مجلس تصريح كرد: در واقع المپيك محك بسيار خوبي است كه از چند جنبه موضوع ورزش را مورد بررسي قرار دهيم اولا اگر برنامه اي را به لحاظ سوابق يعني در مقايسه با برنامه گذشته و به عنوان آيينه اي كه مي خواهد واقعيت هاي گذشته و امروز را منعكس كند، بررسي كنيم مشاهده خواهيم كرد كه در آتلانتا; سئول و آتن با توجه به آن كه هزينه بسيار پايين تر و كاروان هاي بسيار كوچك تري داشتيم و شايد در آن شرايط مانند امروز صاحب تجربه نبوديم و حتي صاحب اين همه تيم بزرگ و كوچك و فدراسيون هاي منظم و مرتب نبوديم، اما با صرف هزينه هاي كمتر دستاوردي به مراتب بهتر از امروز داشتيم.
وي با تقدير از هادي ساعي كه باركاروان اين دوره ايران را تا حدودي سبك كرد، گفت: پيروزي ساعي ربطي به برنامه سازمان تربيت بدني ندارد، چرا كه ساعي در 12 سال در سه المپيك براي ايران 3 مدال كسب كرد.
اين نماينده مجلس ادامه داد: غير از آن شاهديم در دوران گذشته مثلا در آتلانتا چهار مدال، در سئول چهار مدال و در آتن شش مدال كسب كرديم و اين بار تنها دو مدال كسب كرديم يعني يك پس رفت و عقب رفت واقعا تعجب برانگيزي داشتيم تا جايي كه مردم بسيار نگران شدند.

برنامه ما براي شركت در المپيك
در اين دوره، برنامه درستي نبوده است

وي همچيين ورزش را موضوعي كاملا آميخته به كل كشور دانست و گفت: در واقع ورزش به نشاط، پويايي و همه وجود جامعه ما و حتي دنياي امروز پيوسته شده است و در كل دنيا يك ارزش است، لذا اگر برنامه ها را كنار هم بگذاريم مشاهده مي كنيد اين برنامه براي شركت در المپيك در اين دوره، برنامه درستي نبوده است.
اين عضو هيات رييسه فراكسيون ورزش مجلس در ادامه با طرح اين سوال كه چرا در طول چهار سال گذشته برنامه نادرستي اجرا كردند و چرا نظارتي نبود كه اگر برنامه اي نقصي داشته آن را برطرف كنند، گفت: امروز عنوان مي شود برنامه ها نقصي نداشته و كاملا دقيق بوده است و ساعت ها كارشناسان فني و تيم هاي خبره برروي اين برنامه، برنامه ريزي كرده اند كه در اين صورت دراين خصوص مساله مديريت باقي مي ماند.

مديريت درستي
در اجراي برنامه هاي درست نداشتيم

نجف نژاد ادامه داد: اين نتايج كسب شده در المپيك نشان مي دهد كه مجريان و مديراني كه اين برنامه ها را به كار بسته اند كارآمد و آشنا به واقعيت هاي جامعه و ورزش و نيازها نبوده اند. در اين صورت مي توان نتيجه گرفت كه مديريت درستي در اجراي برنامه هاي درست نداشتيم.
وي تصريح كرد: اگر برنامه اي را در طول يك دوره اي محك زديم و مشخص شد آن برنامه ها متاثر از فكر برنامه ريزان و درست بوده، پس معلوم مي شود مديريت دچار مشكل بوده است. اگر مساله مديريتي كه نتوانسته برنامه هاي درست را اجرا كند يا زمان بندي درستي نداشته يا افرادي كه در رابطه با كار بزرگ ورزشي نتوانسته اند خوب ميدان داري كنند را آسيب شناسي كنيم مشاهده مي شود اگر بخواهيم بر روي همين افراد و مديران سماجت كنيم يقينا ورزش كشور دچار آسيب خواهد شد، يعني به لحاظ فرهنگي و اجتماعي دچار نقيصه جدي خواهيم بود.

المپيك معيار موفقيت يا ناكامي يا ويترين
و نمايشگاه درستي و نادرستي
برنامه ها يا مديريت است

وي با بيان اين كه مردم منتظر هستند در موضوع كوچكي كه در جامعه بازتاب اجتماعي زيادي دارد، با مديران برخوردي متناسب انجام شود، مدعي شد: البته شايد افراد مشكلي نداشته و تمام توان خود را به كار بگيرند، اما از قابليت افراد به درستي و به جا استفاده نشده باشد. به طور مثال علي آبادي در شهرداري چهره موفقي بود، ولي مديريت وي در ورزش نتيجه خوبي در برنداشت و نتوانست در امر ورزش هم آن موفقيت را تكرار كند، لذا نبايد از افرادي كه در بخشي كارآمدي ندارند; استفاده كرد و اين به نوعي تلف كردن توان آن هاست و بايد در جاي ديگر از اين افراد بهتر استفاده شود.
اين نماينده مجلس المپيك را معيار موفقيت يا ناكامي يا ويترين و نمايشگاه درستي و نادرستي برنامه ها يا مديريت برشمرد .

علي آبادي در امر ورزش مناسب كار نيست

اين عضو هيات رييسه فراكسيون ورزش مجلس در ادامه گفت: بعضا موقعيت هايي پيش مي آيد كه انسان بايد تصميمات متناسب با آن موضوع را بگيرد. معتقدم علي آبادي در امر ورزش مناسب كار نيست. وي در امور عمراني و كارهاي ديگر بهتر از ورزش مي تواند موفق باشد.
وي تشكيل كميته اي از سوي كميته ملي المپيك براي بررسي ناكامي كاروان ورزش ايران را درست ندانست و گفت: معتقدم اين كه كساني كه مقصر هستند، كميته اي تشكيل دهند، درست نيست. با همين افراد چه كساني بايد برخورد كنند مشكل آن ها را چه كساني بايد بررسي نمايند. چرا نبايد طلاگيران سه دوره المپيك، همراه تيم نباشند،در حالي كه در ميدان المپيك تجربه ميدان داري مي كند چرا از ميدان داران اين عرصه خوب استفاده نكرديم چرا آن ها تيم ها را همراهي نكردند تا بار رواني تيم از اين لحاظ تضمين شده باشد.

علي آبادي ميدان را
به جواني مبتكر، فعال، تازه نفس و خلاق بدهد

نجف نژاد خاطر نشان كرد: قطعا مجلس نيز اين ناكامي را مورد بررسي قرار خواهد داد. اساسا اولويت هاي كاري ما بر اساس نيازهاي جامعه طراحي و تنظيم مي شود. امروز واقعا جامعه از اين بابت آسيب ديده يعني حق ايران را بالاتر از اين مي دانست و واقعا هم همين است; چرا كه پتانسيل ورزشي ايران و قابليت هاي جوانان ما بسيار و به مراتب بالاتر از اين است كه در ميداني مثل المپيك كه هزارها مدال در آنجا تقسيم مي شود تنها ما دو مدال از يك كاروان به اين بزرگي و از اين كشوري كه قابليت بسيار زيادي در ورزش دارد، كسب كنيم.
وي در پايان گفت: هيات رييسه فراكسيون ورزش اين مساله را در دستور جدي و اول كار خود قرار خواهد داد. دراين راستا هم بهترين راه كار اين است كه علي آبادي با تمام زحماتي كه در امر ورزش كشيده از سمت خود كناره گيري كرده و ميدان را به جواني مبتكر، فعال، تازه نفس، خلاق و پرتوان و منطبق با نيازهاي امروز بدهد و خود در عرصه ديگري خدمت كند.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن