تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805670538




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از پيشكسوتان هنر و پژوهش عشايري تجليل مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: از پيشكسوتان هنر و پژوهش عشايري تجليل مي شود
گروه فرهنگ: از پيشكسوتان هنر و پژوهش عشايري در نخستين همايش هنر و فرهنگ عشايري تجليل خواهد شد.
به گزارش مردم سالاري، نشست خبري نخستين همايش هنر و فرهنگ عشاير ايران صبح ديروز در موسسه فرهنگي و هنري صبا وابسته به فرهنگستان هنر برگزار شد.
مسعود ناصري رياست اداره پژوهش هاي راهبردي فرهنگستان هنر با اشاره به فعاليت معاونت پژوهش فرهنگستان هنر گفت: معاونت پژوهش فرهنگستان هنر دفاتر تحقيقات مختلفي در خصوص هنرهاي ايراني تشكيل داده است كه بحث هاي بنيادين و نظريه ها و تاريخ هنر را پيگيري مي كند.
وي با اشاره به تشكيل گروه تخصصي فرهنگ و هنر عشاير در فرهنگستان هنر گفت: فرهنگستان هنر در سال گذشته گروه تخصصي مرتبط با هنر عشايري تشكيل داد كه رياست آن بر عهده علي قنبري است و هدف از تشكيل اين گروه تهيه و تاليف كتب مرتبط با اين هنر،شناسايي مشاهير و مفاخر فرهنگي و هنري عشاير است و اين همايش نيز در راستاي اين اهداف برگزار مي شود.
ناصري با اشاره به اهميت فرهنگ و هنر عشاير ايران گفت: عشاير ايران ذخاير ايران اسلامي هستند و از هزاران سال قبل تاكنون توليد كننده و صادركننده هنر، ايده و خلاقيت به سوي هنر شهري بوده اند اما اين گروه از اقوام ايراني به دلايل مختلفي تاكنون كمتر مورد توجه قرار گرفته اند، به همين دليل برآنيم كه هنر عشايري را در قالب برگزاري اين همايش مورد پژوهش قرار دهيم و اسناد و پژوهش هاي مربوط به اين هنر را تكميل كنيم.
وي ابراز اميدواري كرد كه در آينده بانك اطلاعاتي غني درباره اين هنر گردآوري و موزه تخصصي اين هنر نيز راه اندازي شود.
ناصري با اشاره به محور اصلي اين همايش گفت: فرهنگ عشاير لرستان و بختياري محور اصلي اين همايش است و بعد از آن به سراغ هنر عشاير قشقايي خواهيم رفت و اميدوار هستيم كه بتوانيم در سال هاي آتي همه هنرهاي مرتبط با عشاير ايران را مورد پژوهش قرار دهيم.
ناصري رييس اداره پژوهش هاي راهبردي فرهنگستان هنر همچنين از برگزاري گردهمايي بزرگي در خصوص فرهنگ و هنر عشاير در چهار سال آينده خبر داد و گفت: در اين همايش بزرگ نتايج پژوهش هاي عشاير مختلف ايران در قالب همايش و برگزاري نمايشگاه ارائه خواهد شد.
علي قنبري دبير علمي اين همايش نيز با اشاره به اصالت و قدمت هنر عشايري گفت:گروه پژوهشي هنر و فرهنگ عشايري براي احياي هنرهاي اين گروه از مردم ايران تشكيل شده است.
وي با اشاره به عشاير اقوام مختلف ايران گفت: براي بررسي هنر عشاير ايران تمام ايران را به شش قسمت تقسيم كرده ايم كه يكي از آنها عشاير لرستان و بختياري است كه در اين همايش مورد بررسي و پژوهش قرار خواهد گرفت و در همايش هاي بعدي به سراغ عشاير ديگر بخش هاي ايران خواهيم رفت.
قنبري درباره بخش هاي مختلف اين همايش يك روزه گفت: همايش هنر و فرهنگ عشاير ايران در قالب ارائه مقالات علمي به بخش هاي مختلف فرهنگ و هنر عشايري از جمله صنايع دستي، آيين ها، نمايش ها، بازي ها، ادبيات و موسيقي عشاير ايران مي پردازد.
وي افزود: تاكنون حدود 50 مقاله به اين همايش ارسال شده است كه از ميان آنها حدود 9 مقاله براي ارائه در همايش انتخاب شده است.
وي در ادامه از تاسيس كتابخانه تخصصي عشاير ايران خبر داد كه در صورت فراهم شدن شرايط و امكانات لازم به بهره برداري خواهد رسيد.
اردشير صالح پور دبير هنري اين همايش نيز با اشاره به كاربردي بودن هنر عشاير ايران گفت: هنر عشاير از اصالت و تنوع بسيار زيادي برخوردار است اما به دليل نوع معيشت و كوچ زيستي آنها تاكنون كمتر مورد توجه قرار گرفته اند اما از آسيب فرهنگ بيگانه نيز به دور مانده اند. وي با اشاره به چاپ مقالات ارائه شده در اين همايش گفت: علاوه بر چاپ مقالات ارائه شده در اين همايش، از كساني كه در زمينه هنر عشاير به خصوص دو شاخه قوم لر يعني لرستان و بختياري فعاليت داشته اند تجليل خواهد شد. بهمن علا»الدين، مسعود بختياري، جواد خسروي نيا، عبدالعلي خسروي، قائد بختياري، ملا امامي نژاد، علي اكبر شكارچي، رضا صبايي، مسعود جعفري جوزاني و ... در بخش هاي مختلف موسيقي، پژوهش، نمايشي، صنايع دستي، سينما و ...از جمله افرادي هستند كه در اين همايش مورد تجليل قرار خواهند گرفت. شاهنامه خواني، كرنا نوازي، خسرو و شيرين خواني، فلك ناز خواني و ... از جمله برنامه هاي جنبي اين همايش خواهد بود كه روز چهارشنبه 6 شهريورماه در موسسه فرهنگي و هنري آسمان وابسته به فرهنگستان هنر برگزار خواهد شد.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن