تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814211468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير كار: بانك مركزي مشكل تسهيلات دهي بانكها را حل كند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: وزير كار: بانك مركزي مشكل تسهيلات دهي بانكها را حل كند
جهرمي گفت: با توجه به همكاري بيش از 320 دستگاه اجرايي كشور ، بنگاههاي كوچك زود بازده تا پايان سال 86 بيش از 900 هزار شغل ايجاد كرده است.


سيد محمد جهرمي وزير كار و امور اجتماعي از پرداخت تنها 1000 ميليارد تومان تسهيلات به طرحهاي زود بازده اقتصادي در 5 ماه نخست سال جاري خبر داد و گفت: بانك مركزي بايد هر چه سريعتر مشكلات تسهيلات دهي بانكها را حل كند.
جهرمي امروز درحاشيه همايش بررسي نقش بنگاه هاي كوچك زودبازده در توسعه اقتصادي كشور در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به همكاري بيش از 320 دستگاه اجرايي كشور ، بنگاههاي كوچك زود بازده تا پايان سال 86 بيش از 900 هزار شغل ايجاد كرده است.
وزير كار و امور اجتماعي از اختصاص 9.6 درصد از كل منابع به طرحهاي خود اشتغالي خبر داد و اظهار داشت: تسهيلات خود اشتغالي فقط به طرحهاي در قالب كميته امداد و سازمان بهزيستي پرداخت شده است.
وي به آمار بانك مركزي مبني بر انحراف 3.4 درصدي تسهيلات بنگاههاي زود بازده اشاره كرد و بيان داشت: شش دهم درصد از تسهيلات براي طرحها هزينه نشده و 1.2 درصد نيز متوقف شده است.
جهرمي حركت بانكها در پرداخت تسهيلات به بنگاههاي كوچك زودبازده را تا آخر سال گذشته، مثبت ارزيابي كرد و افزود: متاسفانه عملكرد سال جاري نشان از وجود مشكل اساسي در طرحهاي نيمه كاره و حفظ اشتغال موجود احساس مي شود.
وزير كار و امور اجتماعي به نامه رئيس جمهوري به بانك مركزي مبني بر حل مشكلات تسهيلات دهي بانكها اشاره كرد و بيان داشت: در شرايط ركود تورمي انتظار مي رود بانك مركزي هر چه سريعتر مشكلات تسهيلات دهي بانكها را حل كند. اگر مشكلات تسهيلات دهي واحدهاي توليدي هر چه سريعتر حل نشود تورم و ركود اقتصادي بيشتر نمود پيدا مي كند.
جهرمي هدف گذاري در پرداخت تسهيلات به مناطق محروم و توزيع عادلانه منابع را مثبت ارزيابي كرد و افزود: توسعه طرحهاي كشاورزي و خدمات شهري روستايي و حمايت از صنايع كوچك در شهرستان ها از مصاديق توزيع عادلانه منابع است.
وزير كارو امور اجتماعي از پرداخت 1000 ميليارد تومان تسهيلات به طرحهاي زود بازده از طريق بانكها در5 ماه نخست سال جاري خبر داد و گفت: انتظار ما پرداخت 10 هزار ميليارد تومان تسهيلات به طرحها تا پايان سال است كه از اين طريق بيش از يك ميليون اشتغال ايجاد مي شود.
وي اولويت پرداخت تسهيلات در سال جاري را به طرحهاي نيمه كاره و سرمايه در گردش بنگاهها اعلام كرد و افزود: بخش اعظم تسهيلات پرداخت شده به بنگاهها در سال 85 به بهره برداري رسيده ولي اگر بتوانيم سالانه يك ميليون و 200 هزار اشتغال را ساماندهي كنيم 4 درصد به رشد اشتغال افزوده مي شود.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن