تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820107984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسلام و فمینیسم


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: مقدمه : نوشتار حاضر به يكى از مباحث روز مى‏پردازد. فمينيسم، جريانى است خزنده كه از متن تفكرات فلسفى و ايدئولوژى غرب برخاست و با طرح ايده‏ها و شعارهاى به ظاهر حق مدارانه درباره زنان، توانست به سرعت در سطح دنيا انتشار يابد و كشورهاى اسلامى را فرا بگيرد.
استكبار جهانى و صهيونيسم براى مقابله با اسلام و تضعيف پايه‏هاى آن و كنترل جوامع اسلامى، با طرح بلند مدتى پا به عرصه گذاشته است و سعى دارد با نابودى نظام خانواده، عملاً اجتماع مسلمين را دچار تشتت و گسست نمايد، وحدت و وفاق ملى و مذهبى را از بين ببرد و در نهايت، به تسخير كامل كشورهاى اسلامى و استفاده از منابع غنىِ فرهنگى، اجتماعى و اقتصادى مسلمانان بپردازد.
يكى از مهم‏ترين حربه‏هاى دشمن، دامن زدن به مسائل حقوقى زنان، به ويژه در جوامع اسلامى است. استكبار با آگاهى از سنت‏هاى قومى، قبيله‏اى و مذهبى كشورهاى اسلامى و حساسيت‏هاى مسلمانان در مورد زن، به تبليغات مسموم و همه جانبه در سطح وسيع پرداخته؛ تا ضمن خشن و غير منصفانه جلوه دادن چهره اسلام نسبت به مسائل زنان ـ به ويژه حقوق اقتصادى از قبيل ارث، ديه و نفقه ـ به شبهه افكنى نسبت به آموزه‏هاى مترقى اسلام بپردازد.
در اين مجال، وظيفه علما، روشنفكران، محققان و دين پژوهان، بسيار خطير و حياتى است. آنان مى‏بايست ضمن دفاع عقلايى از دين و آموزه‏هاى دين و تبيين و به زبان روز در آوردن معارف دينى و اعتقادات اسلامى، نيازها و خلاءهاى فكرى جامعه، به ويژه قشر جوان، را بر طرف كنند و از آن سو، ضمن كنترل، بررسى و نقد ايده‏ها، تفكرات و فرهنگ‏هاى صادراتى غرب، حقيقت و ماهيت واقعى آنها را بر ملا سازند؛ تا جوان مسلمان فريب ظاهر زيباى آنها را نخورد. كشورهاى صنعتى غربى در امر بسته بندى صنايع غذايى نسبت به ما چند گام جلوترند. آنها از اين تكنولوژى در بسته بندى عقايد خود نيز استفاده مى‏كنند. جريان فمينيسم يكى از صدها كالاى بسته بندى شده‏اى است كه وارد كشورهاى اسلامى شد؛ اما بافت دينى و مذهبى اين كشورها اجازه فعاليت را به آن نداد. فمينيسم براى بقا و دوام خود از يك سو و ترويج و تكثير خود از سوى ديگر، قالب عوض نمود و در شكل و بسته‏بندى جديدى به نام «فمينيسم اسلامى» وارد كشورهاى اسلامى شد؛ تا با اسم اسلام، به مبارزه با اسلام بپردازد. هوشيارى، دقت، تبيين، تفسير و نقد منطقى تبليغ و ترويج فراگير، از لوازم كار پژوهشگران، استادان و مسئولان در راه مبارزه فرهنگى و عقلانى با اين پديده است. نيز غناى فرهنگ و تمدنِ مذهبى ـ ملى ما بهترين پشتوانه علمى و مهم‏ترين منبع اين نوشتار براى نقد و بررسى و طرد اين‏گونه محصولات غربى است.
اين نوشتار در صدد آن است تا ضمن معرفى فمينيسم و نحله‏هاى آن و برنامه‏ها و اهداف آن از يك سو و بيان ديدگاه متعالى اسلام، به ويژه درباره مسائل زنان، از سويى ديگر، ضمن دفاع از آموزهاى دينى، به نقد اهداف و آرمان‏هاى فمينيسم بپردازد و بيان كند كه اسلام و فمينيسم از لحاظ ايدئولوژى و جهان‏بينى، اصلاً با هم قابل قياس نيستند و بر فرض قياس، مانند دو قطب مخالف‏اند كه هيچ‏گاه با هم تلفيق نمى‏شوند و مولودى به نام فمينيسم اسلامى را خلق نخواهند كرد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن