تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819875589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فايرفاكس به ايجاد ترس و اضطراب متهم شد


واضح آرشیو وب فارسی:همکاران سیستم: فايرفاكس به ايجاد ترس و اضطراب متهم شد


موزيلا به خاطر ايجاد ترس و پريشاني بي‌مورد براي گردش‌هاي روزانه در وب از طريق قابليت جديد موجود در فايرفاكس 3.0 متهم مي‌شود؛ بدين شكل كه وقتي اعتبار SSL يك وب سايت تمام مي‌شود، و يا اين اعتبار توسط شخص ثالث مورد اعتمادي صادر نشده باشد، موزيلا شروع به انتشار صفحات هشدار دهنده‌اي مي‌كند كه براي كاربر ايجاد ترس و اضطراب مي‌نمايد.

منتقدين مي‌گويند: فايرفاكس 3.0 حتي براي وب سايت‌هاي ويژه و مطمئن نيز استثناء قائل نشده و كاركنان آن‌ها را وادار به خريد SSL معتبر از فروشندگان خاصي مي‌كند؛ و حتي گاهي نيز بي‌مورد هشدار مي‌دهند كه وب سايت آن‌ها از بين خواهد رفت.

مرورگرها، اعتبارات SSL را براي ايجاد ارتباطات رمزدار و همچنين جهت اعتباربخشي مجدد به سايت خود مي‌خواهند.

در اين ميان، سايت Mozilla.com كه فايرفاكس 3.0 در آن به طور رايگان بارگذاري مي‌شود، از اين قابليت جديد دفاع كرده و مي‌گويد: اگر اعتبارات SSL در مراكز معتبر تمديد اعتبار نشوند، ديگر حتي نمي‌توان يك اعتبار بنيادي ساده را هم كنترل كرد؛ و اين كه وقتي مدت يك اعتبار تمام مي‌شود، نبايد خبر آن به كاربر با كلمه "بي‌ضرر" اطلاع داده شود، چرا كه بدين وسيله تنها، راه را براي هكرها باز خواهيم كرد.

موزيلا همچنين در ادامه دفاعيات خود از اين قابليت جديد مي‌گويد: اين توانايي حتي مي‌تواند جلوي استراق سمع الكترونيكي يا "حملات “man in the middleرا نيز بگيرد.

اين وضعيت حتي در سايت‌هاي بزرگ همچون سايت ارتش و وزارت دفاع آمريكا نيز اتفاق مي‌افتد. در موارد نظامي، فايرفاكس وزارت دفاع آمريكا را به عنوان يك اعتباردهنده مجاز به رسميت نمي‌شناسد. فايرفاكس ضمن رد كردن اعتباردهي به سايت ارتش، صفحه اينترنتي را با تصوير يك پليس راهنمايي و رانندگي نمايش داده و مي‌نويسد: "ارتباط امن رد شد." و اين كه: "اطمينان براي اعتباردهي به سايت وجود ندارد."

اين مشكل حتي براي اعتبارات منقضي شده SSL در سايت‌هايي همچون Google checkout و Linkedin نيز ظاهر مي‌شود. اين موضوع در سايت‌هاي اينترانتي كه از SSCs استفاده مي‌كنند نيز اتفاق مي‌افتد.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همکاران سیستم]
[مشاهده در: www.systemgroup.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن