تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خدا رابشناسد ترس او در دلش می افتد و هر از خدا ترسان باشد نفسش از دنیا باز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820256671




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئیات برنامه ایجاد 2.5 میلیون شغل و اصلاح نهایی قانون کار در سال 90


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه سیاست‌ها و برنامه‌های اجرای اشتغال سال جاری در جلسه شورای عالی اشتغال بررسی شد، گفت: اختصاص 130 میلیارد تومان توسط بانک مرکزی در کنار منابع صندوق توسعه ملی و اصلاح قانون کار از مصوبات جلسه امروز هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی با اشاره به جلسه امروز (یک‏شنبه) شورای عالی اشتغال با حضور رئیس جمهور، اظهار داشت: اهم مباحث جلسه امروز به ارائه گزارش عملکرد اشتغال زایی سال 89 و تعیین سیاست‌ها و برنامه اجرایی اشتغال‌زایی سال 90 گذشت.

* تحقق بیش از 1.6 میلیون شغل در سال گذشته
وی ادامه داد: در سال گذشته 1.1 میلیون شغل هدف‌گذاری شد که با تدابیر و برنامه‌هایی که اتخاذ شد، موفق شدیم در کشور با همکاری استانداری‌ها و گزارش ارائه شده بیش از 1.6 میلیون شغل در پایان سال ایجاد کنیم که موفقیت خوبی در این حوزه تلقی می‌شود.

* هدف‎گذاری 2.5 میلیون شغل در سال جاری با نظر رئیس جمهور
وزیر کار و اموراجتماعی با بیان اینکه ظرفیت ایجاد اشتغال در کشور بسیار زیاد است، گفت: می‌توان با برنامه‌ریزی منسجم و درست آنها را احیا کرد و برحسب نظر رئیس جمهور 2.5 میلیون شغل برای سال جاری هدف گذاری شد.

* امضای تفاهم‏نامه برای اجرای تعهد اشتغال در استان‌های کشور
وی تاکید کرد: در آخرین جلسه سال گذشته با حضور استانداران سراسر کشور تعهد هر استان مشخص شد و طی تفاهم نامه‌هایی که بنده با استانداران امضا کردم، استانداران متولی اصلی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال استان‌ها هستند.
به گفته شیخ‌الاسلامی استان‌ها باید مجموعه امکانات و منابع را بسیج کرده تا بتوان برنامه مهم و ارزشمند اشتغال را اجرایی کرد.

* برگزاری 24 جلسه شورای عالی اشتغال در سال گذشته
وی با اشاره به برگزاری 24 جلسه شورای عالی اشتغال در سال گذشته بیان داشت: برگزاری این تعداد جلسات رکورد بی‌نظیری میان همه جلسات و شوراهای عالی است و سیاست‌ها و برنامه‌های خوبی اجرا شد که در سال جاری نیز دنبال خواهد شد.
وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه همه بخش‌های خدمات، کشاورزی، صنعت و دستگاه‌های اجرایی فعال شده‌اند، تصریح کرد: سهم و برنامه‌ اجرایی هر بخش و دستگاه‌ در جلسه بعدی شورای عالی توسط خود دستگاه‌ها ارائه خواهند شد تا به تصویب برسد.

* بخش مسکن رکورددار اشتغال در کشور
وی در خصوص جزئیات بخش‌های مختلف ایجاد 1.6 میلیون شغل در سال گذشته گفت: در سال گذشته بیشترین سهم اشتغال زایی به ترتیب مربوط به بخش مسکن، خدمات، کشاورزی و صنعت است.
شیخ‌الاسلامی خاطرنشان کرد: بر اساس اسناد پشتیبان برنامه پنجم در حوزه بازار کار در بخش اشتغال‌زایی و تخصیص منابع تعیین شده است که این موضوع مبتنی بر ضرورت‌ها و نیازهای کشور است و برای تحقق این امر هماهنگی و توازن میان دستگاه‌ها نیاز است.

* کمک به سازمان ملی مهارت و فناوری برای توسعه منابع انسانی کشور
وی در خصوص مصوبات دیگر جلسه شورای عالی اشتغال تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان ملی مهارت و فناوری تاسیس شده و اقدام ارزشمندی در جهت توسعه منابع انسانی است، این سازمان را همه دستگاه‌های کشور مورد حمایت جدی قرار دهند تا در تقویت و ظرفیت سازی و توسعه منابع انسانی به عنوان کلید اصلی‌ حل مشکل اشتغال و توسعه بازار کار موفق عمل کند.

* امسال اصلاح قانون کار نهایی می‌شود
به گفته وزیر کار از دیگر مصوبات اصلاح قانون کار در سال جاری است تا ظرفیت‌های لازم برای حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بازار کار به وجود آید و موانع کسب و کار برداشته شود و نیز مصوب شد نظام استاد شاگردی در کشور احیا شود و با حمایت از این سنت ارزشمند و موثر در تربیت و آموزش نیروی انسانی، ظرفیت‌سازی در بازار کار به همراه توانمندسازی نیروی کار و هم‌چنین فشار کاذب برای تقاضای اشتغال تا حدی برداشته شود.

* 28 هزار میلیارد تومان مانده منابع زودبازده‌ها و آمایش صنعت امسال پرداخت می‌شود
شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه نزدیک به 28 هزار میلیارد تومان منابع مربوط به بنگاه‌های زودبازده و طرح آمایش صنعت از سال‌های گذشته باقی مانده است، بیان داشت: مقرر شد بانک‌ها در برنامه اجرایی خود این موضوع را داشته باشند و بانک مرکزی برنامه اجرایی توزیع این اعتبار را میان بانک‌ها ارائه کند.

* تدوین اسناد ملی و استانی اشتغال تا قبل از نیمه اول سال جاری
وی افزود: ‌در سال جاری با فوریت اسناد ملی و استانی اشتغال تهیه شود و تا قبل از پایان نیمه اول سال آماده شده در اختیار مدیران قرار گیرد.
وزیر کار تاکید کرد: در بحث مشاغل خانگی با توجه به تصویب قانون و تشکیل کمیته آن در وزارت کار، دستگاه‌های مختلف و به خصوص بانک‌ها حمایت کرده و با تامین منابع مورد نیاز در راستای توسعه مشاغل خانگی گام بردارند.

* تحقق 45 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سال جاری
وی حمایت از صادرات را در امر تولید از دیگر مباحث شورای عالی اشتغال دانست و گفت: در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در تولید و اشتغال مقرر شد فعالیت‌هایی در بخش صنعت، کشاورزی و بازرگانی انجام شود.
وی افزود: علی‌رغم اینکه مقرر شده بود در سال جاری 30 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته باشیم حسب نظر رئیس جمهور مقرر شد برنامه‌ریزی‌ها در جهت انجام و تحقق 45 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی صورت بگیرد.
به گفته شیخ‌الاسلامی تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های خالی صنعت با اولویت پرداخته شود تا بنگاه‌‌ها با ظرفیت بیشتری کار کرده اشتغال‌زایی مناسبی داشته باشند.

* توسعه مشاغل روستایی با تأکید بر تقویت پایه‌های اقتصاد و معکوس کردن مهاجرت
وی از دیگر مصوبات جلسه امروز شورای عالی اشتغال را توجه به روستاها دانست و عنوان کرد: بازگشت به روستاها و مهاجرت معکوس، توسعه مشاغل روستایی به عنوان محور جدی فعالیت‌های اشتغال‌زایی در سال 90 خواهد بود که با تحقق این امر حمایت بهتری از شهرها و شهرنشین انجام شده و نیز پایه‌های اقتصادی کشور تقویت خواهد شد.
وی ادامه داد: مقرر شد به بخش خدمات و کشاورزی توجه بیشتری صورت بگیرد تا در حد ممکن ظرفیت‌ها احیا شود.

* تعهد بانک مرکزی برای تأمین اعتبار 130 میلیارد تومان در امر اشتغال
وزیر کار در خصوص اعتبارات بانکی برای اشتغال اظهار داشت: مقرر شد بانک مرکزی تمهیدات لازم را به عمل آورد و امسال 130 میلیارد تومان را برای سرمایه‌گذاری اشتغال تعهد کرده است که در جلسات بعدی شورا برنامه خود را ارائه خواهد کرد.
وی افزود: در کنار این موضوع 30 هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی در خدمت اشتغال کشور قرار خواهد گرفت.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن