تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816609550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي شركت در مسابقات جهاني اروپا مدل پيشرفته‌تر خودرو مسابقه دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان ساخته مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: براي شركت در مسابقات جهاني اروپا مدل پيشرفته‌تر خودرو مسابقه دانشجويي دانشگاه صنعتي اصفهان ساخته مي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: پژوهشي

تيم خودرو مسابقه دانشجويي (فرمولا) دانشگاه صنعتي اصفهان در پي موفقيت در مسابقات سال گذشته فرمول دانشجويي در انگلستان و رونمايي از نخستين خودرو فرمول دانشجويي ايران در پاييز گذشته، طراحي نمونه پيشرفته‌تري از اين خودرو را آغاز كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين خودرو قرار است تابستان آينده در مسابقات فرمول دانشجويي انگلستان و آلمان با همتايان خود از دانشگاه‌هاي بزرگ دنيا به رقابت بپردازد

مسيح خدابخشيان، سرپرست دانشجويي تيم خودرو مسابقه (فرمولا) دانشگاه صنعتي اصفهان در بيان تاريخچه ساخت خودروهاي مسابقه در اين دانشگاه به خبرنگار ايسنا گفت: كار در زمينه ساخت خودروهاي مسابقه دانشجويي از حدود سه سال پيش در دانشگاه آغاز شد كه به دليل نبود حامي مالي اجراي آن چند ماهي به تعويق افتاد تا در نهايت خودرو فرمول را در بهار سال گذشته ساختيم.

وي خاطرنشان كرد: خودرو فرمول هيوا 2007 تيرماه پارسال درمسابقات خودرو مسابقه دانشجويي انگلستان در كلاس 3 (طراحي و برآوردهاي اقتصادي خودرو و ارايه مشخصات فني و طراحي و ...) شركت كرد كه در زمينه طراحي رتبه سوم و در مجموع ارايه‌ها رتبه پنجم را كسب كرد. اين خودرو قرار بود در مسابقات آلمان در كلاس 1 (خودرو ساخته شده و تست‌هاي استاتيكي، ديناميكي و رقابت با ساير خودروها) شركت كند كه به دليل برخي مشكلات اين امكان فراهم نشد و به دليل مسايل مالي از شركت در مسابقات استراليا هم بازمانديم ودر نهايت خودرو در آذرماه 86 طي مراسمي ويژه رونمايي شد.

وي درباره مشخصات خودرو فرمول هيوا گفت: وزن اين خودرو بدون راننده 220 كيلوگرم، طول آن 2980 ميلي‌متر، عرض آن 1450 ميلي‌متر، ارتفاع خودرو 1180 ميلي‌متر و حداكثر سرعت آن 220 كيلومتر در ساعت است.

وي افزود: پيمايش مسافت اين خودرو 75 متر در كمتر از 4/2 ثانيه و توان موتور آن 75 اسب بخار است.

خدابخشيان درباره نيروي محركه اين خودرو گفت: پايه موتور خودرو، موتور بنزيني هوندا 600 (موتورسيكلت مسابقه) 16 سوپاپ است كه 100 تا 110 اسب بخار توان دارد كه براي انطباق با مقررات مسابقه با تعويض ورودي هوا و اگزوز توان آن را كاهش داديم.

وي در خصوص ضوابط ارزيابي تيم‌ها در مسابقات فرمول دانشجويي گفت: هدف از مسابقات فرمول دانشجويي همانند ديگر مسابقات دانشجويي خودرو ايجاد زمينه‌اي براي ارتقاي توانمندي‌هاي علمي دانشجويان در اين حوزه و كاربرد عملي آموخته‌هاي آنهاست. خودروهاي شركت كننده در مسابقات ابتدا تست‌هاي استاتيكي را براي نشان دادن تطبيق با استانداردها و مقررات مسابقه از لحاظ فني، طراحي، برآورد اقتصادي و ... پشت سر مي‌گذارند و در حين مسابقه هم از لحاظ پايداري شتاب در يك مسير 75 متري، اسكيپ‌پد (پيمودن مسيري مارپيچ به شكل عدد 8 انگليسي) و ... مورد ارزيابي قرار مي‌گيرند.

وي با بيان اين‌كه طبق مقررات هزينه ساخت خودروهاي مسابقه نبايد از 25 هزار دلار تجاوز كند خاطرنشان كرد: هزينه ساخت اين خودرو حدود 22 ميليون تومان است كه در جست وجوي حامي مالي براي آن هستيم.

وي درباره تفاوت‌هاي اين خودرو با نمونه قبلي گفت: ما قصد داريم با استفاده از تركيبات سبك‌تر در فريم خودرو، وزن آن را كاهش داده و تغيير و اصلاحات مختلفي را روي موتور آن انجام بدهيم.

خدابخشيان در ادامه با اشاره به اين‌كه گروه خودرو دانشگاه صنعتي اصفهان از سال 79 فعاليت خود را در زمينه طرح‌هاي تحقيقاتي خودرو آغاز و از سال 82 پروژه‌هايي را براي شركت در مسابقات دانشجويي انجمن مهندسين خودرو (SAE) در حال اجرا دارد به ايسنا گفت: مسابقات اين انجمن شامل مسابقات فرمولا (خودرو فرمول دانشجويي)، خودروهاي صحرايي (ميني باجا)، خودروهاي كم‌مصرف و اسنومبيل (خودروهاي برفي) است كه گروه خودرو دانشگاه به غير از مورد آخر در ساير مسابقات شركت داشته است.

به گفته وي، نخستين خودرو ميني باجاي دانشگاه صنعتي اصفهان در سال 2004 جايزه بهترين برآورد اقتصادي و تكنولوژي را در مسابقات آفريقاي جنوبي كسب كرده و اگرچه بعد از آن در رقابت‌هاي جهاني شركت نكرده اخيرا تيم جديدي براي فعاليت در اين زمينه تشكيل شده است.

وي افزود: تيم خودرو كم‌مصرف دانشگاه هم اخيرا با ساخت نخستين خودرو ايراني از اين نوع با قابليت طي 500 كيلومتر مسافت با مصرف يك ليتر بنزين در مسابقات شل اكو مارتن فرانسه شركت كرده و اعضاي تيم در تلاشند خود را براي مسابقات سال آينده آماده كنند.

خدابخشيان در پايان با تاكيد بر توانمندي بالاي گروه خودرو دانشگاه صنعتي اصفهان و نقش موثري كه مي‌تواند در كمك به توسعه علمي و عملي صنعت خودرو ايفا كند خاطرنشان كرد: اين گروه علاوه بر فعاليت در حوزه مسابقات دانشجويي طرح‌هايي نيز در زمينه خودروهاي شهري و ... دارد كه در صورت حمايت مالي مي‌تواند به دستاوردهاي قابل توجهي در اين بخش منجر شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 245]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن