تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812754471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جامعه اسلامي دانشگاهيان :دولت از توان دانشگاهي داخلي براي تامين برق هسته اي بهره بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: جامعه اسلامي دانشگاهيان :دولت از توان دانشگاهي داخلي براي تامين برق هسته اي بهره بگيرد
جامعه اسلامي دانشگاهيان ايران ضمن اعلام حمايت مجدد از حقوق مسلم هسته اي ايران خواستار بهره گيري از توان دانشگاه هاي داخلي براي ساخت نيروگاه هاي هسته اي مورد نياز كشور شد .

به گزارش خبرگزاري مهر، جامعه اسلامي دانشگاهيان ايران در پايان سي امين گردهمايي سراسري خود در مشهد مقدس در بيانيه اي با اشاره به چالش هاي ملي و بين المللي پيش روي كشور، مهندسي فرهنگي را الزامي گريز ناپذير در تحقق سند چشم انداز دانست و بر تسريع توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور تاكيد كرد.

اين تشكل با 30 سال سابقه فعاليت همچنين دربيانيه خود بر ضرورت تسريع و طراحي نقشه جامعه علمي كشور و نيز بر تدوين استراتژي جامع براي توسعه علمي، طبق منويات رهبر فرزانه انقلاب تاكيد دارد و تدوين و تصويب قانون برنامه پنج ساله توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور به نحوي كه ايران اسلامي را در نيمه راه رسيدن به اهداف سند چشم انداز بيست ساله قرار دهد، اصرار ورزيده است .

جامعه اسلامي دانشگاهيان ايران با توجه به اهميت حوزه تحقق و پژوهش و جنبش نرم افزاري و توليد علم، همچنان بر پيگيري و عملياتي نمودن اين نهضت تاكيد كرده و خواستار آن شده است كه حركت هاي اجرايي در سطح كشور بر اساس اهداف مندرج در سند چشم انداز بيست ساله تداوم و شتاب بيشتري گيرد .

در اين بيانيه همچنين از مسئولان درخواست شده است اعتباركافي به امر تحقيقات اختصاصي دهند و متناسبا تشويق به ظرفيت سازي و آماده سازي كالبدي و فرآيندي در دانشگاهها ومراكز پژوهشي براي برنامه ريزي و طراحي و اجراي طرحهاي تحقيقاتي موردنياز كشور را بنمايند.

جامعه اسلامي دانشگاهيان ايران در بخش ديگري از بيانيه خود با اشاره به در پيش بودن انتخابات رياست جمهوري و نقش كليدي اين نهاد در روند تحولات كشور در همه زمينه ها، بر مشاركت حداكثر مردمي تاكيد نموده و در اين زمينه از مسئولان ذيربط مي خواهد فضاي سالم و پرنشاط را براي رقابت هاي انتخاباتي فراهم نمايند تا ملت شريف ايران با شناخت مطلوب از شخصيت هايي كه خود را براي قبول اين مسئوليت خطير نامزد مي نمايند، فردي متعهد، مدير و مدبر و توانمند در پيشبرد اهداف نظام بر پايه خط مشي حضرت امام (ره) و رهنمودهاي مقام معظم رهبري انتخاب نمايند. جامعه اسلامي دانشگاهيان ايران با شركت فعال در انتخابات رياست جمهوري تلاش مي كند رسالت ملي اسلامي خود را انجام دهد و از وحدت و اشتراك نظر براي رسيدن به كانديداي واحد با ساير گروه هاي همسو استقبال مي كند.

اين تشكل سياسي با تاكيد بر شايسته سالاري و لزوم بكارگيري مديران دلسوز، در تثبيت مديريت نظام اداري كشور، دقت در انتخاب مديراني كه نياز به تغيير آنها نباشد و منجر به ايجاد تلاطم مديريتي نگردد را ضروري و لازم دانسته است .

اين تشكل تاكيد كرده است: ضمن توجه بر اهميت گسترش كمي و كيفي آموزش عالي بر پايه فرهنگ اسلامي، ملي، ايجاد مقدمات لازم و زمينه هاي علمي و عملي مقتضي در اين رابطه را ضروري مي داند و گسترش آموزش عالي را بدون پشتوانه هاي لازم نرم افزاري و سخت افزاري و رعايت حداقل استانداردهاي مربوطه جايز نمي داند و بر پرهيز از اقدامات شتاب زده، سياست زاده و جناح محور تاكيد مي نمايد.

جامعه اسلامي دانشگاه هاي ايران همچنين ضمن اعلام حمايت مجدد ازحقوق مسلم هسته اي ايران در امر حفظ چرخه كامل سوخت هسته اي در كشور، اصل مذاكره، گسترش ديپلماسي چند جانبه و بازدارندگي را تنها راه برون رفت از شرايط فعلي مي داند و تاكيد دارد با مديريت مطلوب و توانمندي هاي بالقوه كشور و برنامه ريزي دقيق مي توان هر گونه تهديد خارجي را از بين برد. در اين راستا ضروري است سازمان انرژي اتمي با استفاده از ظرفيت هاي علمي دانشگاه ها در طراحي و ساخت نيروگاه هاي هسته اي اقدام موثر و لازم را بر اساس مصوبات مجلس در تحقق 20000 مگاوات انرژي هسته اي را به عمل آورد.

درادامه بيانيه اين تشكل آمده است : اساتيد گرانقدر دانشگاه ها يكي از سرمايه هاي اصلي علمي كشور هستند بر اين اساس جامعه اسلامي دانشگاهيان شتابزدگي وناهماهنگي دربازنشستگي اعضاي هيئت دولت علمي توانمند را روند مطلوب نمي داند وضروري است وزارت علوم، تحقيقات و فن آوري در بازنشستگي اساتيد و اقدام هاي صورت گرفته در اين زمينه تجديد نظر نمايند.

بخش ديگري از اين بيانيه به موضوع تحول اقتصادي پرداخته است ، در اين بخش مي خوانيم : ايجاد تحول در اقتصاد كشور و هدفمند كردن يارانه ها امري ضروري در اقتصاد كشور است. جامعه اسلامي دانشگاهيان ايران ضمن تقدير از دولت و مجلس در همت گماشتن به اين امر، معتقد است تحول اقتصادي بايد با توجه به مصالح كامل نظام و منافع ملي و با هدف برقراري عدالت كامل اجتماعي با حداكثر بهره برداري قوي علمي وهماهنگي كامل دولت و مجلس و درچارچوب مفاد قانون اساسي، تفكر حضرت امام (ره) و منويات مقام معظم رهبري بدون بهره برداري برخي از جناح هاي سياسي، به خصوص در زمان انتخابات رياست جمهوري به اجرا در آيد.

اين بيانيه همچنين تاكيد دارد : آموزش و پرورش اساس حركت وتوسعه پايدار هر جامعه است. با توجه به نظر مقام معظم رهبري نسبت به تحول در نظام آموزشي كشور ضروري است شوراي عالي انقلاب فرهنگي چارچوب چنين تحولي را هر چه سريعتر مشخص كرده تا دولت و مجلس اقدام لازم را معمول دارند. جامعه اسلامي دانشگاهيان ايران توجه خاص دولت و مجلس را در برآورده نمودن نيازهاي فعلي آموزش و پرورش به خصوص درآستانه آغاز سال تحصيلي را امر ضروري مي داند تا سال تحصيلي جديد با نشاط و پويايي بيشتر در تعليم و تربيت فرزندان عزيزمان آغاز گردد.

جامعه اسلامي دانشگاهيان ايران همچنين با گراميداشت پيروزي تاريخي حزب الله لبنان بر رژيم صهيونيستي در جنگ 33 روزه ضمن محكوم كردن طرح استعماري آمريكا در حوزه امنيتي عراق و با ابراز خرسندي از رد انحلال حزب عدالت و توسعه تركيه از سوي ديوان عالي قانون اساسي اين كشور، وحدت كشورهاي اسلامي و تمسك به احكام اسلام و قرآن را سلاح موثر در مقابله با خنثي كردن توطئه اي استكبار جهاني مي داند.

جامعه اسلامي دانشگاهيان ايران درپايان بيانيه خود ضمن تبريك اعياد مبارك شعبانيه وميلاد خجسته حضرت ولي عصر (عج) به محضر مقام معظم رهبري، ملت ايران و شيعيان جهان و دانشگاهيان ، آمادگي خود را جهت همكاري جهت تحقق موارد فوق الذكر در حد توان اعلام مي دارد.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن