تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806942839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مواضع شتابزده اشغالگران افغانستان آشكار ساخت وحشت غرب از فروپاشي ائتلاف


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: مواضع شتابزده اشغالگران افغانستان آشكار ساخت وحشت غرب از فروپاشي ائتلاف


افغانستان در هفته هاي اخير درحالي به قتلگاه اشغالگران مبدل شده كه مواضع شتابزده و ديدارهاي غير منتظره سران غرب از افغانستان بيانگر وحشت آنها از فروپاشي ائتلاف دارد كه ناكامي بزرگي براي اشغالگران بويژه ناتو است.
پس از آنكه ساركوزي رئيس جمهور فرانسه روز چهارشنبه براي دلجويي از سربازان فرانسوي به افغانستان سفر كرد، نخست وزير انگليس نيز پنجشنبه در سفري غيرمنتظره وارد افغانستان شد تا نشانه اي بر وحشت حاكم بر غرب در قبال آينده حضورشان در افغانستان باشد.
گوردون براون، نخست وزير انگليس در سفر يك روزه اش به افغانستان با سربازان انگليسي مستقر در پايگاه نيروهاي اين كشور در استان هلمند، واقع در جنوب افغانستان ديدار كرد و به آنها گفت: ما در خط مقدم جنگ عليه طالبان هستيم. براون از ترس واكنش منفي نظاميان همچنين به سربازان انگليسي گفت كه دولتش هر چه در توان دارد براي حفاظت از سربازان اين كشور انجام ميدهد. انگليس در حال حاضر حدود 8000 سرباز انگليسي تحت پرچم ناتو در افغانستان فعاليت ميكنند.
براون در حالي به تمجيد از سربازان پرداخت كه نظاميان انگليسي در افغانستان پس از پايان سخنان براون، وي را تشويق نكردند.
در همين حال دس براون وزير دفاع انگليس گفت: جنبش طالبان با وجود افزايش حملاتش در نزديكي كابل تهديد راهبردي براي دولت افغانستان در كابل پايتخت اين كشور به شمار نميرود.
از سوي ديگر در ادامه مواضع شتابزده مقامات غرب در قبال ناكاميهاي اشغالگران افغانستان، ژنرال "جيمز كانوي فرمانده تفنگدارن دريايي آمريكا در افغانستان درباره از دست دادن موفقيتهايي كه ناتو در جنوب اين كشور بدست آورده هشدار داد. از سوي ديگر منابع خبري اعلام كردند در پي انفجار بمب و درگيري در افغانستان 7 نفر از سربازان نيروهاي بينالمللي كمك به برقراري امنيت (ايساف) كشته شدند. همچنين بعد از حادثه درگيري واحدهايي از ارتش فرانسه با نيروهاي طالبان كه در پي آن 10 سرباز فرانسوي كشته و 21 تن ديگر مجروح شدند، اعتراضات نسبت به سياست نيكلاساركوزي رئيس جمهوري فرانسه در مورد افغانستان بالاگرفت تا وي نيز مانند براون و بوش در باتلاق انتقادهاي جنگ افغانستان قرار گيرد..

خواسته هاي براون در افغانستان
سياست روز - سفر گوردون براون نخست وزير انگليس به افغانستان در حالي صورت گرفت كه در داخل انگليس انتقادها به ادامه جنگ افغانستان و هزينه هاي سنگين آن تشديد شده است از سوي ديگر در داخل افغانستان نيز اشغالگران از يك سو با نارضايتي مردمي مواجه هستند از سوي ديگر تحركات گسترده طالبان،تلفات بسياري براي اشغالگران به همراه داشته است. بر اين اساس سفر براون را ميتوان تحركي براي كاهش انتقادهاي داخلي و سرپوش نهادن بر چالشهاي سياسي و اقتصادي براون و نيز جلب رضايت مردم و مقامات افغانستان براي ادامه حضور اشغالگران دانست. در اين ميان دلجويي از سربازان انگليسي و ايجاد روحيه براي آنان به ويژه پس از تلفات سنگين نيروهاي فرانسوي در روزهاي اخير از ديگر اهداف براون است. با تمام اين تفاسير آنها برآنند تا با اين تحركات در ازاي منافع واگذار شده به آمريكا در عراق بتوانند منافع بيشتري در افغانستان كسب كنند در حالي كه مخالفتهاي مردمي و تحركات طالبان تاكنون به مانعي براي اين مهم مبدل شده است.
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن