تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805560114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در جشن انجمن منتقدان تئاتر، شجريان از انتظامي تقدير كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در جشن انجمن منتقدان تئاتر، شجريان از انتظامي تقدير كرد
فرهنگي. تئاتر. جشن . منتقدان
در هفتمين جشن انجمن نويسندگان و منتقدان تئاتر كه پنج شنبه شب در تالار انديشه حوزه هنري بر پا شد استاد محمد رضا شجريان پيشكسوت عرصه موسيقي ايران از آقاي بازيگر ايران تقدير كرد .

به گزارش روز جمعه ايرنا در اين مراسم كه با حضور جمعي از اهالي تئاتر و عرصه‌هاي ادبيات و موسيقي و ديگرحوزه‌هاي فرهنگي و هنري كشوربرپا شد از سال‌ها تلاش هنرمندانه استادعزت الله انتظامي ، علي نصيريان و توران مهرزاد از جمله بازيگران گروه هنر ملي ايران تقدير شد .

در اين مراسم همچنين از نفرات برتر در عرصه‌هاي گزارش نويسي تئاتر ، نقد نويسي ، گفت و گو، مقاله و ياد داشت تقدير به عمل آمد .

در اين مراسم همچنين محمد رسول صادقي رييس اين انجمن قبل از برگزاري برنامه‌ها ، استعفاي خود را از رياست اين تشكل صنفي خانه تئاتر اعلام كرد به گزارش خبرنگار ايرنا ، در ابتداي اين مراسم محمد رسول صادقي رئيس انجمن منتقدان نويسندگان خانه تئاتر گفت: امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته تا آخرين لحظات معلوم نبود كه اين مراسم برگزار مي‌شود يا خير و من از همه دوستان و اعضاي هيات مديره خانه تئاتر تشكر مي‌كنم كه به رغم اينكه هنوز بودجه خانه تئاتر به حساب واريز نشده است اين امكانات را در اختيار اعضاي انجمن براي برگزاري اين جشن قرار دادند.

وي در خصوص فعاليت هفت ساله انجمن گفت: از هفت سال پيش كه اين جرم را مرتكب شديم و براي تاسيس اين انجمن اقدامات لازم را انجام داديم به قدري درگير فعاليت‌هاي طاقت فرساي صنفي شديم كه امشب مي‌خواهم از همه دوستانم خداحافظي كنم و كار را به افراد ديگري واگذار نمايم .

صادقي در ادامه افزود : در اين هفت سال به قدري خسته شدم كه توانايي ادامه كار را ندارم واميد وارم دوستان ، راه را با قدرت بيشتري ادامه دهند .

در اين مراسم ، عزت الله انتظامي در حين تقدير خود گفت: در هر كجا كه احساس كرده ام تئاتر به كمك من احتياج دارد از هيچ تلاشي فرو گذار نكرده ام. بنابراين اميدوارم رييس مستعفي انجمن از اين تصميم خود صرف نظر كند و بداند كه ما همه خسته‌ايم و اين خستگي نبايد دليلي براستعفا باشد. زيرا ما از جواناني مثل او توقع بيشتري داريم.

توران مهرزاد ديگر هنرمندي كه از وي در اين مراسم تجليل شد گفت: به عنوان يك بازيگر همواره خود را شاگرد كوچك مرحوم نوشين مي‌دانم و هميشه خود را مديون او دانسته ام و از اينكه مي‌بينم در مراسم جشن نويسندگان تئاتر از من در حضور استاد شجريان و ديگر بزرگان تئاتر تقدير مي‌شود، خوشحالم.

علي نصيريان هم با تقدير از فعاليت‌هاي نويسندگان و منتقدان تئاتر در عرصه نمايش خاطرنشان كرد: نويسندگي و نقد تئاتر بنيان و پايه هنر نمايش است و من بسيار متاسفم كه اين فعاليت مهجور و غريب مانده است.

وي افزود: نويسندگي ريشه هر كاري است و من در همين جا از همه مسوولان و متوليان تئاتر كشور مي‌خواهم تا عنايت جدي به مقوله نقد داشته باشند.

استاد محمدرضا شجريان هم در اين مراسم ضمن اهدا و دريافت نشان نوشين، گفت : افتخار بزرگي امشب نصيب من شد كه به بزرگان تئاتر و سينما مدال نوشين را اهدا كنم.

ايرج راد مدير عامل خانه تئاتر هم گفت: اميدوارم روزي را ببينم كه خانه تئاتر در جايگاهي باشد كه بتواند آن طور كه شايسته و ارزش هنرمنداني چون انتظامي، مهرزاد، نصيريان و شجريان است از آنان تقدير و تجليل به عمل آورم.

وي افزود : ارزش و منزلت بزرگان هنر ايران به قدري بالا و ارزشمند است كه اين هداياي نا قابل ذره‌اي از كوشش آنها را نمي‌تواند جبران كند.

وي در بخش ديگري از اين مراسم از صادقي خواست تا از استعفاي خود صرف نظر كند و به فعاليت خود در انجمن منتقدان ادامه دهد.

در ادامه اين مراسم از بهرام بيضايي كارگردان نمايش افرا و نادر برهاني مرندكارگردان نمايش مرغابي وحشي تقدير به عمل آمد.

در اين مراسم همچنين از حسن معجوني سرپرست گروه تئاتر ليو به عنوان گروه برگزيده تئاتر در سال ‪ ۸۶‬تقدير شد .

در اين مراسم از سهراب سليمي مدير برگزاري جشن‌هاي خانه تئاتر و پروژه عمراني ساختمان خانه تئاتر تقدير به عمل آمد و به وي مدال نوشين اهدا شد.

در ادامه اين مراسم به پاس فعاليت ‪ ۳۸‬ساله بيژن نفيسي روزنامه نگار و مدرس دانشگاه از وي در حضور محمد محمدعلي نويسنده ، تقدير به عمل آمد.

همچنين حسن پارسايي به عنوان منتقد برگزيده سال ‪ ۸۶‬انجمن مدال نوشين را دريافت كرد.

در بخش گزارش فرشته حبيبي از ماهنامه هفت بخش گفت و گو ضمن تقدير از امين عظيمي از روزنامه اعتماد به خاطر گفت و گو با محمد يعقوبي، ازعلي قلي پور از روزنامه اعتماد به بهانه گفت و گو با بهرام بيضايي درباره نمايش افرا تقدير شد .

در بخش نقد نيز مهدي نصيري از مجله صحنه به خاطر نقد نمايش آنتي گونه در نيويورك جايزه اول را دريافت كرد.

همچنين در بخش مقاله محمودرضا رحيمي به خاطر نگارش مقاله حركت و بدن در تئاتر انتشار يافته در نشريه روزانه بيست و ششمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر ، جايزه اول را دريافت كرد.

در بخش يادداشت هم هيات داوران ضمن تقدير از يادداشت محمود ناظري با عنوان نمايشنامه نويسان شهرستان در گوشه رينگ يادداشت عباس غفاري با عنوان به جشنواره بي‌چرمشير خوش آمديد از سايت تئاتر ما تقدير شد.

هيات داوران در بخش ترجمه هم برگزيده‌اي نداشت اما از فرزانه فخرياناز روزنامه همشهري به عنوان مترجم متن اجراي آن سوي آب ، تقدير به عمل آورد.

همچنين سيامك زمردي مطلق به عنوان نفر برگزيده بخش عكس معرفي شد.

در پايان اين مراسم اسدالله امرايي يكي از اعضاي هيات داوران با تاكيد بر اين نكته كه هيچ كدام از اعضاي هيات داوران نام نويسنده‌ها را نمي دانستند، گفت: از انتخابي كه كرديم ناراحت نيستيم زيرا فقط به مطلب توجه كرده‌ايم و البته بعدها كه ديديم دوستانمان برگزيده شده اند، خوشحال شديم اجراي اين مراسم به عهده فرهاد آئيش و مائده طهماسبي از جمله بازيگران تئاتر كشور بود.
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن