تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814191204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراي امنيت كودتا در موريتاني را محكوم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شوراي امنيت كودتا در موريتاني را محكوم كرد
شوراي امنيت سازمان ملل كودتاي 16 مرداد در موريتاني را محكوم كرد و خواستار آزادي فوري رئيس جمهور اين كشور و فعاليت مجدد نهادهاي قانوني در موريتاني شد.
به گزارش شبكه خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه يان گرولس نماينده بلژيك در سازمان ملل كه كشورش رياست دوره اي شوراي امنيت را بر عهده دارد با قرائت بيانيه اي اعلام كرد : اين شورا براندازي مقامات دموكراتيك موريتاني به دست نيروهاي ارتشي اين كشور را محكوم مي كند.
در اين بيانيه آمده است : شوراي امنيت سازمان ملل خواستار آزادي فوري سيدي ولد شيخ عبدالله رئيس جمهور موريتاني و آغاز به كار مجدد نهادهاي قانوني در اين كشور شده است .
كودتاي نظامي در موريتاني پس از فرمان رياست جمهوري درباره خلع يد چهار تن از فرماندهان ستاد مشترك ارتش اين كشور رخ داد.
ژنرال « محمد ولد عبدالعزيز » كه رئيس جمهوري موريتاني او را از مسئوليت هايش به عنوان رئيس ستاد ويژه رئيس جمهوري موريتاني و فرمانده گارد رياست جمهوري بركنار كرد عامل كودتا بوده است .
افزايش هزينه هاي زندگي و كاهش درآمدهاي نفتي نيز در يك سال گذشته به نارضايتي هاي اجتماعي در اين كشور افزود و همزمان بحران سياسي و جدال بر سر كسب قدرت در دولت و دخالت هاي نظامي اسباب كودتاي نظامي جديدي را در اين كشور فراهم كرد.
كودتاي 16 مرداد عليه اولين رييس جمهوري منتخب موريتاني و دهمين كودتا در اين كشور از زمان استقلال در سال 1339 است .
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن