تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806937232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با فارس مطرح شد؛ درد دل مردم استان مركزي با رئيس جمهوري


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفتگو با فارس مطرح شد؛ درد دل مردم استان مركزي با رئيس جمهوري
خبرگزاري فارس: قطعي شدن سفر رئيس جمهور به استان مركزي در روزهاي آتي شور و نشاط خاصي را در ميان مردم استان مركزي به ويژه شهر اراك ايجاد كرده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، به دنبال اعلام اين خبر، از عصر روز گذشته تاكنون، مردم استان مركزي، به ويژه شهروندان اراكي با آذين‌بندي خيابان‌هاي شهر و محلات خود فضاي استان را براي استقبال از رئيس جمهوري و هيئت همراه وي آماده كرده‌اند.
تزيين خيابان‌ها و معابر، نصب پلاكاردهاي خوشامدگويي، نصب پرچم‌هاي جمهوري اسلامي ايران و ... از جمله اقداماتي است كه با هماهنگي ستاد استقبال مردمي از هيئت دولت در استان مركزي در حال انجام است.
با توجه به اين شور و شعف به ميان ميزبانان رياست جمهوري در شهر اراك رفتيم تا ضمن انعكاس حال و هواي مردم شهيدپرور اين شهر، خواسته‌هاي آنها از رئيس جمهور خود در اين سفر را نيز منعكس كنيم.
افشين خجسته، يكي از شهروندان اراكي در گفتگو با خبرنگار ما ضمن ابراز خرسندي از حضور رئيس جمهوري در شهر اراك گفت: اميدوارم سوغات اين سفر همچون سفر اول بركت و توسعه هرچه بيشتر براي استان مركزي باشد.
وي افزود: استان مركزي به عنوان سومين قطب اقتصادي كشور محسوب مي‌شود اما از داشتن كم‌ترين امكانات شهري بي‌نصيب مانده است كه مي‌طلبد اين مهم در سفر هيئت دولت مورد توجه قرار گيرد.
خجسته ادامه داد: با وجود بيش از 2هزار كارخانه و كارگاه صنعتي در اين شهر، امكانات اشتغال تنها براي افراد غيربومي فراهم است، در حالي كه بيشتر افراد بومي اين استان با معضل بيكاري روبه‌رو هستند و تنها آلودگي ناشي از فعاليت واحدهاي صنعتي و به دنبال آن، هزاران نوع بيماري هديه و ارمغان اين شهر صنعتي به ساكنانش است و متأسفانه هيچ كس جوابگوي آن مسائل نيست و اميدواريم دكتر احمدي‌نژاد با بذل توجه خاص به اين مسائل در مسير رفع معضل بيكاري و آلودگي اين شهر، اقدامي موثر به عمل آورد.
يكي ديگر از شهروندان اراكي با ابراز خرسندي از سفر رئيس جمهوري به استان مركزي گفت: سفرهاي استاني رئيس جمهور همگرايي و اتحاد بين مردم و مسئولان را به دنبال دارد و موجب افزايش وفاداري به نظام خواهد شد.
احمد ترابي به كار گماردن برخي پيمانكاران ناتوان در اجراي پروژه‌هاي عمراني و فرهنگي اراك را يكي از معضلات جدي اين شهر عنوان كرد و افزود: به كار گماردن پيمانكاران ناتوان و بي‌مسئوليت در اجراي پروژه‌هاي عمراني و فرهنگي به دليل برخي رانت‌خواري‌ها در برخي ارگان‌ها، يكي از دلايل اصلي عقب ماندگي شهر اراك است.
وي اظهار داشت: از رئيس جمهوري تقاضا داريم با توجه به معضل پارتي‌بازي در برخي ارگان‌ها به طور جدي با اين معضل مهم برخورد كرده و با از بين بردن آن كشور را به سمت پيشرفت سوق دهد.
يكي از هنرمندان شهر اراك نيز عدم استفاده از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي هنرمندان در امر زيباسازي شهري را از جمله مشكلات اكثر شهرها عنوان كرد و گفت: در حالي كه مي‌توان با به كارگيري هنرمندان با ذوق و مبتكر در پروژه‌هاي زيباسازي، جلوه زيبا و مناسبي به ميدان‌ها و خيابان‌هاي شهر داد، اما متأسفانه هيچ كدام از هنرمندان در هيچ يك از پروژه‌هاي زيباسازي دخالت داده نمي‌شوند.
حسين خدام افزود: من به عنوان يك هنرمند از رئيس جمهوري مي‌خواهم تا با ايجاد زمينه‌هاي مناسب، امكان حضور هنرمندان در پروژه‌هاي زيباسازي را فراهم كند تا ضمن ايجاد اشتغال از هنر آنان به نحو مطلوب استفاده شده و چهره زشت و بي‌روح شهرها به چهره‌اي زيبا تبديل شود.
نسترن ميرنظامي ديگر شهروند اراكي نيز جذب دانشجويان غيربومي و به دنبال آن، ورود فرهنگ‌هاي متفاوت به استان را باعث ايجاد فرهنگ‌هاي متفاوت در اراك دانست و گفت: جذب دانشجويان غيربومي از طريق دانشگاه آزاد و دانشگاه اراك موجب ورود فرهنگ‌هاي بيگانه در اين استان و به دنبال آن فاصله گرفتن استان مركزي از فرهنگ اصيل خود شده است كه از دولت كريمه و عدالت محور نهم انتظار مي‌رود با تصويب قوانين جديد، دانشگاه‌ها را از جذب دانشجويان غيربومي منع كنند.
جواد كاظمي، يكي ديگر از شهروندان اراكي سخت‌گيري بانك‌ها در پرداخت وام را يكي از مشكلات اساسي پيش‌روي مردم عنوان كرد و گفت: سخت‌گيري بانك‌ها در امر وام‌دهي، باعث شده تا آنها نتوانند نقش خودشان را در امر توسعه كشور به طور جدي ايفا كنند.
وي افزود: اكثر مديران بانك‌ها هنوز سنتي بوده و براساس درآمدهاي شخصي به پيشرفت اقتصادي كشور نگاه مي‌كنند كه اين امر پاسخگوي نيازهاي توسعه نبوده و عدم مراجعه مردم به بانك‌ها براي دريافت وام ايجاد شغل و تامين كارگاه و كارخانه را به دنبال دارد كه اميدواريم رئيس جمهوري به اين مسائل توجه كرده و با كاهش نرخ سود بانكي و رفع قوانين دست و پا گير اداري، زمينه‌اي را فراهم كند تا افراد متقاضي بتوانند به بانك‌ها مراجعه كرده و مشكلات خود را برطرف كنند.
هاشم عسگري يكي ديگر از شهروندان اراكي مطرح شدن انتزاع شهرهاي ساوه، زرنديه، دليجان و محلات از سوي نمايندگان اين شهرها را صحيح ندانست و بيان داشت: شهرهاي مختلف استان مركزي در بخش‌هاي صنعتي و كشاورزي همانند حلقه‌هاي زنجير به هم پيوسته هستند كه انتزاع اين شهرها موجب وارد شدن خسارت‌هاي مالي و اقتصادي فراوان به استان خواهد شد.
وي اظهار داشت: جدايي اين شهرها و اتصال آنها به استان قم نه تنها مشكلاتي از دوش مردم اين شهرها برنخواهد داشت بلكه مشكلاتي را بر شهروندان تحميل خواهد كرد كه ضروريست هيئت دولت با تدابير ارزشمند خود پرونده اين موضوع را براي هميشه تاريخ بسته و بايگاني كند.
ندا افشاري، كارمند يكي از ادارات استان هم، كمبود امكانات رفاهي و ورزشي براي بانوان، نبود سالن تئاتر ، نبود خدمات مناسب بهداشتي و درماني، كمبود بيمارستان، آلودگي آب و هوا، مشكلات حمل و نقل، ناديده گرفتن حقوق زنان در بسياري از موارد، مشكلات فرهنگي، نبود مكان‌هاي مناسب تفريحي و گردشي براي اوقات فراغت و ... را از جمله مشكلات شهر اراك دانست و خواستار توجه رئيس جمهوري و هيئت دولت به اين مشكلات شد.
لازم به ذكر است قرار بود سفر هيئت دولت به استان مركزي روزهاي 17 و 18 مرداد ماه جاري صورت گيرد اما به دليل كسالت رياست جمهوري به تعويق افتاد.
انتهاي پيام/ك
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن