تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819845909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خوش جمال و نادريان در روز اول تكواندو حذف شدند - چشم اميدبه راند سوم


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: خوش جمال و نادريان در روز اول تكواندو حذف شدند - چشم اميدبه راند سوم
سيد ايمان ميرى
Seyed Iman Miri

روز اول پيكارهاى تكواندو المپيك به هيچ وجه براى كاروان اعزامى ايران خوش يمن نبود زيرا هر دو نماينده كشورمان با قبول شكست از حريفان با شياپ چانگ پكن خداحافظى كردند تا دو تير از خشاب تيم اعزامى به سنگ خورده باشد.
رضا نادريان ملى پوش جوان وزن اولى تيم اعزامى كه قبل از شروع اين رقابت ها كادر فنى و مسوولان خبر از آمادگى بالاى او مى دادند و معتقد بودند به هيچ وجه از لحاظ روحى در پكن با مشكل روبه رو نخواهد شد هر دو مبارزه خود را باخت تا ثابت شود المپيك جاى حرفه اى ها است.
گرچه به عقيده تمامى علاقه مندان به اين رشته و آنانى كه به اوضاع تكواندو كشور آگاهى دارند او از لحاظ فنى در شرايط بسيار مناسبى به سر مى برد اما از قرار معلوم نتوانسته شرايط ميدانى به اين بزرگى را هضم كند و به دور از استرس با حريفان روبه رو شود. واقعا مبارزاتى كه از نادريان در چند وقت اخير در رقابت هاى قهرمانى آسيا يا پيكارهاى انتخابى تيم ملى ديديم به هيچ وجه با مسابقات او در پكن مشابه نبود. به هيچ وجه نادريان رنگ و بوى روزهاى پرفروغ خود را نداشت و به طور كلى انگار دستى از پشت او را گرفته و اجازه نمى داد به حريفان حمله كند.
البته دور از انصاف است كه قرعه سخت نادريان را نبينيم و به رقباى صاحبنامش اشاره نكنيم. بايد گفت حريفان نادريان در اين گروه داراى اسم و رسم بودند و گذشتن از سد آنها بسيار سخت و دشوار بود اما فردى كه با هدف ايستادن بر روى سكوى قهرمانى المپيك كشور را ترك مى كند بايد پيش از اينها براى گذشتن از سد حريفان برنامه ريزى كرده باشد.
قرعه سخت، سن كم يا بهانه هايى از اين قبيل به هيچ وجه توجيه خوبى براى ناكامى او نيست و قطعا كادر فنى و شخص رضا مهماندوست و تمامى آنانى كه پيش از اعزام تيم اعلام كردند كه بهترين گزينه ها براى اعزام به المپيك انتخاب شدند بعد از بازگشت به تهران بايد جوابگو باشند.
اما تكواندوى كشورمان در روز اول نماينده ديگرى هم داشت كه گرچه كمتر كسى بر روى موفقيت اش حساب باز مى كرد اما ديديم كه با جان و دل جنگيد و حتى يك قدم هم به عقب نكشيد. سارا خوش جمال كه به عنوان اولين زن ايرانى در المپيك پا به روى شياپ چانگ گذاشت در گام اول قيز لان تودايى تكواندوكار مراكشى را با حساب ۵- صفر از پيش رو برداشت تا به يك مسابقه سخت در مقابل تكواندوكار چين تايپه برسد.
اما در اين مسابقه با اينكه بسيار شجاعانه به روى شياپ چانگ رفت و كار را به راند طلايى كشاند نتوانست پيروز ميدان شود و ناچار چشم به نتيجه مسابقه بعدى حريف چين تايپه اى دوخت.
متاسفانه حريف او در گام بعدى باخت و به اين ترتيب پرونده حضور اولين نماينده تكواندوى بانوان كشورمان در المپيك بسته شد اما اين باخت هيچ چيز از عملكرد خوب خوش جمال كم نمى كند و بايد به آينده او اميدوار بود. در هر حال اميدواريم كه در روز جمعه هادى ساعى با تصاحب مدال انتظارات خانواده تكواندو و به طور كلى سازمان ورزش كشور و همه علاقه مندان نسبت به تيم تكواندو در پكن را برآورده كند.

خوش جمال فكرى: آمده بودم مدال بگيرم

ايران ورزشى - سارا خوش جمال فكرى كه با مبارزه هايش چشم همه را خيره كرده بود حتى خيلى ها كه بازى او را ديده بودند معتقدند مردانه و شجاعانه پا مى زد، بعد از باختش به حريف چين تايپه اى آن هم با امتياز طلايى حرف هاى جالبى مى زند: «من براى مدال به پكن آمده بودم نه اينكه شهر را ببينم. همه تلاشم را هم كردم.»
دختر تكواندوكار ايران از مبارزه اش راضى است: «من مسابقه خوبى دادم آمده بودم تا حريفم را هم ببرم. با اينكه تكواندوكار چين تايپه اى قهرمان دوره قبل المپيك بود اما من مبارزه پاياپايى را با او داشتم. حتى جو سالن و تشويق تماشاگران هم تاثيرى در كارم نداشت.»
او با اينكه از اولين حضورش درالمپيك دست خالى برمى گردد اما معتقد است: «براى مدال به پكن آمده بودم. خيلى هم مهم نيست كه اولين المپيكم است. حتى به داورى هم فكر نمى كردم. همه تلاشم را هم كردم. اميدوارم كسانى كه شاهد اين تلاش بودند هم از عملكردم راضى باشند.»
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 128]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن