تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820086102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به هفته سوم ليگ برتر فوتبال ايران


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: نگاهي به هفته سوم ليگ برتر فوتبال ايران
هفته سوم ليگ برتر فوتبال باشگاهها ي ايران و نتايج بدست آمده در آن، شرايط بالاي جدول رده بندي را طوري رقم زد كه پيش از فصل پيش بيني نمي شد.
پيروزي، استقلال تهران، سپاهان، سايپا ،صباباتري و مس كرمان تيم هايي بودند كه از آنها به عنوان مدعيان قهرماني ياد مي شد. اين در حالي است كه با گذشت سه هفته فقط پيروزي از اين جمع خود را بالانشين مي بيند و بقيه تيم ها نتوانسته اند انتظارات را بر آورده كنند.
قطبي امتياز از دست داد احمدزاده امتياز گرفت
ديدار تيم هاي ملوان و پيروزي در حالي برگزار شد كه افشين قطبي تمام امتيازات دو هفته اول را گرفته بود و در آن سوي ميدان احمدزاده نتوانسته بود امتيازي از 180 دقيقه اول ليگ هشتم بگيرد.
از همان دقيقه اول مشخص بود كه ملواني ها با شرايطي بهتر از بازي هاي گذشته به ميدان آمده اند و با اينكه در طول 90 دقيقه برتري قابل بحثي نسبت به رقيب پرمهره نداشتند، نشان دادند كه آنطور كه عنوان
مي شود دست و پا بسته نيستند و مي توانند در هفته هاي بعد هم حرف هايي براي گفتن داشته باشند. شايد يك امتيازي كه آنها گرفتند موجب شود تا شاگردان احمدزاده از اين پس با روحيه اي به مراتب بهتر به فكر ادامه ليگ هشتم باشند تا حداقل در رديف تيم هاي پايين نشين جدول رده بندي قرار نگيرند.
سرخپوشان هم در اين بازي هماهنگ نشان دادند و اگر
انزلي چي ها انگيزه هاي مضاعفي براي خارج شدن از بحران كسب نتيجه نداشتند، شاگردان قطبي
مي توانستند سومين سه امتياز ليگ را به حساب خود واريز كنند. با توجه به بازي خانگي قرمزپوشان با
ذوب آهن در هفته چهارم آنها نگراني خاصي از رسيدن به صدر جدول ندارند.
نكته قابل توجه سرخپوشان در اين بازي گلزني نيكبخت بود كه نشان داد وعده اش براي آقاي گل شدن چندان هم بي مورد نبود و اين بازيكن مي تواند خود را به عنوان يكي از مدعيان كسب عنوان بهترين گل زن ليگ برتر مطرح كند.
استقلال تهران هنوز كار دارد
استقلال تهران انگار مي خواهد نتيجه نگرفتن هاي ليگ هفتم را در هشتمين دوره ليگ برتر هم ادامه دهد! تيم امير قلعه نويي در پايان هفته سوم، چهار امتيازي است و شواهد نشان مي دهد كه استقلالي ها براي اينكه تيم محبوب خود را در صدر جدول ببينند، فعلا بايد صبر كنند.
گل نزدن مهاجمان را مي توان يكي از اصلي ترين ايراداتي دانست كه مانع از نتيجه گيري استقلال
مي شود، ضعفي كه پيش از شروع ليگ بارها به قلعه نويي گوشزد شد اما او توجهي نكرد تا حالا تيمش را با مهاجماني كه مسير دروازه را گم كرده اند،به رويارويي با حريفان بفرستد!
دو تساوي در دوبازي خارج از خانه آن هم مقابل تيم هايي كه در رديف تيم هاي بزرگ ليگ برتر قرار دارند،موجب مي شود تا نسبت به سپاهاني كه قرار است با هدايت «فيرات»در ليگ برتر به ميدان برود،اميدوار شود. اصفهاني ها در بازي با استقلال نشان دادند كه مثل قبل از اعتماد به نفس بالايي برخوردار هستند و اگر در ادامه ليگ با اتفاقاتي غيرقابل پيش بيني مواجه نشوند،به مانند تمام دوره هاي اخير يكي از مدعيان جدي قهرماني خواهند بود.
صدرنشين غيرمنتظره
ذوب آهن را مي توان صدرنشين غيرمنتظره ليگ برتر فوتبال ايران دانست. ابراهيم زاده در اولين تجربه اي كه به عنوان سرمربي روي نيمكت مي نشيند، با سه پيروزي در سه هفته اول نشان داد كه ذوب آهن بازي هاي كسل كننده و نتيجه هاي نه چندان قابل قبول را در هشتمين دوره ليگ حرفه اي فوتبال تكرار نخواهد كرد و از اين پس آنها را بايد در زمره تيم هاي بالانشين جدول قلمداد كرد. البته آنها مي دانند كه رقابت براي بالانشيني با توجه به رقيبان متعددي كه در اين راه دارند، نمي تواند كار راحتي باشد.
آيا ذوب آهن مي تواند روند مثبت خود را در ادامه ليگ برتر ادامه دهد.چند هفته ديگر بايد صبر كرد.
پگاه هم در شرايطي اولين باخت خود در ليگ جديد را در كارنامه اش ثبت شده مي بيند كه كسي
نمي تواند آنها را به واسطه اين باخت زير سوال ببرد.تيم دكتر ذوالفقارنسب به لحاظ آمادگي شبيه به تيمي است كه با دست نشان در نيم فصل دوم هفتمين دوره ليگ برتر و همچنين جام حذفي نتايج درخشاني را از آن خود كرد.
پگاه البته مثل همه ادواري كه در ليگ برتر حضور داشته،نمي تواند هدفي جز قرار گرفتن در رتبه هاي مياني جدول داشته باشد و با نگاهي به بازيكنان و كادر فني اين تيم
مي توان متصور شد كه آنها اگر با مشكل خاصي مواجه نشوند، به اين هدف خود خواهند رسيد.
دومين باخت ليت بارسكي
سايپا در دومين بازي با هدايت ليت بارسكي، دومين باخت خود را تجربه كرد تا يكي از پر مهره ترين تيم هاي ليگ برتر ليگ را با ناكامي آغاز كند. البته سايپا براي نتيجه گيري منتظر هفته هاي آتي است، چرا كه سرمربي آلماني يك هفته پيش از شروع ليگ به اين تيم آمد و طبيعي است كه بارسكي نتواند برنامه هاي تاكتيكي اش را در هفته هاي اول در زمين پياده كند.شايد به همين دليل است كه با توجه به ستاره هايي كه در تركيب سايپا به ميدان مي روند،با وجود قبول دو باخت خوش بيني هاي زيادي راجع به اين تيم و سرنوشتي كه در هشتمين دوره ليگ برتر خواهند داشت، وجود دارد.
در آن سوي ميدان پيكان در حالي كه كم كم خود را در حاشيه ها مي ديد،مي تواند اميدواري زيادي داشته باشد كه شكست دادن سايپا نقطه شروعي باشد تا آنها به مانند نيم فصل دوم هفتمين دوره ليگ برتر، بتوانند نتيجه هاي لازم را براي قرار گرفتن در يكي از رتبه هاي قابل قبول جدول به دست آورند. البته مديرروستا اين روزها چندان مورد قبول مديران باشگاه پيكان نيست و احتمال قريب به يقين با اولين ناكامي بايد جاي خود را به يك مربي ديگر بدهد.
اولين بازي سه امتيازي براي بگوويچ
تيم فوتبال پاس همدان كه در دو بازي اول يك تساوي و يك شكست داشت، با به دست آوردن اولين پيروزي فصل در كنار اينكه از طلسم نبردن خارج شد،براي ادامه ليگ از روحيه اي بالا برخوردار شد.حالا بگوويچ مي تواند با دغدغه كمتري به فكر هفته هاي بعدي ليگ و رهنمون ساختن تيم خود به سمت نتيجه گيري و موفقيت باشد. البته پاسي ها بايد به فكر ترميم خط دفاعي خود باشند، چون با شرايط فعلي سازمان دفاعي، پاس در ادامه ليگ مشكلات زيادي را متوجه خود خواهد ديد.
سياه جامگان مشهدي كه با شرايط سختي خود را براي حضور در ليگ برتر آماده كردند با دو شكست و يك پيروزي نشان دادند كه فصلي پر نوسان را پيش روي خود مي بينند. هادي برگي زر و شاگردان جوانش اگر بتوانند همين روند«برد در خانه و باخت در خارج از خانه» را ادامه بدهند استرسي بابت قرار گرفتن در رده هاي پاييني جدول نخواهند داشت. البته آنها بايد بدانند كه هيچ تيمي نمي تواند در طول يك فصل اين روند را ادامه دهد. البته خوش شانسي آنها در اين مورد است كه با توجه به تغييراتي كه در ابومسلم به وجود آمده است انتظارات محدودي از آنها وجود دارد و هيچ كس به دنبال اين نيست كه سياه جامگان مشهدي حتي در نيمه اول جدول رده بندي قرار بگيرند.
ميهمان مدعي!
تيم فوتبال فولاد اهواز كه بعداز يك سال غيبت دوباره به ليگ برتر برگشته است، با دو پيروزي خارج از خانه نشان داد كه اين بار نه تنها خطر سقوط را احساس نمي كند، بلكه حتي مي تواند با مجيد جلالي كه پيش از اين تجربه اي ناموفق را در اهواز داشت، به مانند ليگ پنجم براي قهرماني هم نقشه هايي در سر داشته باشد. البته فولاد در تركيب بازيكنان خود تغييراتي ايجاد كرده است كه جلالي بايد هر چه زودتر بازيكنانش را به هماهنگي لازم برساند تا در ادامه ليگ به مشكل بر نخورد.
در آن سوي ميدان پيام با قبول دومين باخت خود در دومين بازي در كنار اينكه در انتهاي جدول جا خوش كرد،خداداد عزيزي را هم از دست داد تا مشخص شود مديران اين باشگاه از تجربه لازم براي تيم داري محروم هستند و هنوز ليگ برتري نشده بايد به فكر بازگشت به رقابتهاي دسته اول باشند!پيام در حالي در بحران قرار دارد كه شايعاتي مبني بر پيوستن علي پروين به اين تيم گوش مي رسد. بايد منتظر ماند و ديد آيا پروين به اين تيم مي آيد و اگر آمد آيا مي تواند بعد از مدت ها به موفقيتي در فوتبال برسد.
جوانان شيراز
پول دارهاي كرمان
نتيجه دو بر صفري كه در پايان بازي مقاومت سپاسي شيراز و مس كرمان به نفع شاگردان غلام پيرواني رقم خورد،نقش پول در تيم داري را كم اهميت مطرح كرد.
شيرازي ها كه مثل هميشه يكي از كم بضاعت ترين تيم هاي حاضر در ليگ برتر هستند،با دو گل تيمي را شكست دادند كه يكي از پر هزينه ترين تيم ها است و با توجه به امكان مالي بازيكنان زيادي را به تركيب خود افزوده است.
البته پيرواني به خوبي مي داند كه تيمش نسبت به فصل قبل دچار افت شده است و اگر به شرايط مطلوبي نرسند،ليگ هشتم را با دغدغه سقوط تجربه خواهند كرد.
مس كرمان هم كه با كلي سرو صدا و تبليغ وارد ليگ برتر هشتم شده است،در سومين بازي دومين شكست را متحمل شد تا پرويز مظلومي بداند كه روزهاي سختي در انتظارش است.
سابقه مسي ها كه در همه خطوط مهره هاي تاثيرگذاري را در تركيب خود مي بينند، نشان مي دهد كه حوصله اي براي عدم كسب نتيجه ندارند و اولين راه را براي فرار از بحران تغيير سرمربي مي دانند.آيا مظلومي را بايد اولين مربي اخراجي هشتمين دوره ليگ برتر بدانيم؟ شايد شكست دادن استقلال در هفته چهارم بتواند آنها را از بحران خارج كند.
تقابل ميثاقيان و مهابادي
اكبر ميثاقيان در اولين روزي كه روي نيمكت استقلال اهواز نشست،به مصاف راه آهني رفت كه فصل پيش از آن اخراج شده بود و انگيزه هاي زيادي داشت تا توانايي هايش را به رخ حريف بكشيد.اما در تقابل او و مهابادي كه خيلي ها او را عامل اصلي بركناري ميثاقيان از راه آهن مي دانند،نتيجه اي جز تساوي حاصل نشد تا هر دو تيم افسوس امتيازاتي را بخورند كه در هفته هاي اول فصل از دست داده اند.
شرايط استقلال اهواز و راه آهن شبيه به هم است.تيم هايي كه نمي توانند ادعاي بالانشيني داشته باشند و البته تيم هايي كه بعيد است دغدغه سقوط در طول ليگ آزارشان بدهد.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن