تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820509272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طبيعت گردي و حفاظت از محيط زيست در فارس


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: طبيعت گردي و حفاظت از محيط زيست در فارس
شيراز/ واحد مركزي خبر/ اجتماعي

استان فارس در تنوع محيط زيست ، نمونه اي كوچك از ايران است .
سرپرست اداره كل حفاظت محيط زيست فارس امروز در جمع خبرنگاران ، برنامه هاي طبيعت گردي و حافظت از محيط زيست فارس را تشريح كرد.
ديانت طلب افزود : ممنوع شدن شكار در پارك هاي ملي بمو ، قطرويه و بختگان ، حفاظت از 2 ميليون هكتار مراتع طبيعي ، راه اندازي گشت هوايي ، ساخت درمانگاه حيات وحش و ايجاد مركز تحقيقات تنوع زيستي از جمله فعاليت هاي اين اداره كل است .
وي گفت : حفاظت از تنوع زيستي منطقه زاگرس مركزي ، گسترش فرهنگ حفظ و نگهداري محيط زيست در روستاهاي مارگون سپيدان و جيدر زار مرودشت ، حفاظت از تالاب ها و انتشار بيش از 45 هزار كتابچه محتوي هشدار و پيام در موضوع محيط زيست از ديگر كارهاي اداره كل حفاظت از محيط زيست فارس است .
ديانت طلب افزود : در 3 پارك ملي بمو ، بختگان و قطرويه 112 گونه جانوري ، 69 گونه پرنده ، 21 گونه پستاندار ، 11 گونه خزنده ، 3 گونه دو زيست و گونه هاي مختلف گياهي وجود دارد كه در نوع خود در كشور بي نظيرند .
وي گفت : با وجود خشكسالي امسال در فارس ، تمام برنامه هاي حفاظت از محيط زيست ، طبيعت گردي و جذب گردشگر با موفقيت انجام شد .
سرپرست اداره كل حفاظت از محيط زيست از وجود 45 راس گوزن زرد ايراني در منطقه ميان كتل فارس خبر داد و گفت : در سال 1373 ، 20 راس گوزن از منطقه دشت ناز ساري به فارس منتقل شد كه به علت وجود منطقه 200 هكتاري و تامين علوفه ، اين تعداد به 45 راس رسيده است .
0002
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن