تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806978231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاله افتخاري:بانوان با حفظ شرايط مي‌توانند در عرصه‌هاي بين‌المللي قرآني هم فعاليت كنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: لاله افتخاري:بانوان با حفظ شرايط مي‌توانند در عرصه‌هاي بين‌المللي قرآني هم فعاليت كنند
گروه فعاليت‌هاي قرآني: بانوان فعال قرآني ايران با حفظ شرايط به نحوي كه از نظر شرعي با مشكلي مواجه نشويم، مي‌توانند در عرصه‌هاي بين‌المللي هم فعاليت كنند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) «لاله افتخاري» رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي در آيين افتتاحيه دومين دوره مسابقات سراسري تواشيح بانوان با بيان اين مطلب تصريح كرد: مسابقات تواشيح بانوان در حقيقت تعامل و تبادل توانمندي‌هاي افراد است.

رئيس فراكسيون قران و عترت مجلس مسابقات تواشيح بانوان را داراي آغازي بسيار نيكو عنوان كرد و افزود: براي انجام نيكوتر، بايد آن را ارج دهيم به ويژه آن‌كه در ايامي برگزار مي‌شود كه هنوز عطر ميلاد حضرت مهدي(عج) پراكنده و در هوا جاري است.

افتخاري ادامه داد: جا دارد در اين مجال به وظيفه يك زن منتظر نگاهي داشته باشيم و بايد دقت كنيم چرا غيبت امام زمان(ع) صورت گرفته و چه كنيم تا غيبت به ظهور بيانجامد، به نظر من آن‌چه باعث غيبت و سوز و گداز شيفتگان آن حضرت شده، فاصله گرفتن از قرآن و عترت است.

وي با اشاره به وصيت پيامبر(ص) براي تمسك به قرآن و عترت براي گمراه نشدن انسا‌ن‌ها، اظهار كرد: مادامي‌كه تمسك جاي خود را به يك ثقل از سفارشات پيامبر(ص) بدهد، دچار غيبت خواهيم بود و فعاليت‌هاي ما براي نزديك شدن به ظهور بايد در اين راستا باشد كه فاصله خود را با قرآن و عترت كم كنيم.

افتخاري خطاب به گروه‌هاي تواشيح حاضر در سالن، بيان كرد: فعاليتي كه شما توفيق حضور در آن را داريد، كاري است كه در اين راستا مي‌تواند تأثيرگذار باشد؛ هم‌خواني قرآن زمينه ظهور توانمندي‌هاي زنان ما را فراهم مي‌كند و مديحه‌سرايي نيز مي‌تواند بيانگر ويژگي‌هاي بارز اهل‌بيت(ع) باشد.

وي با اشاره به اين موضوع كه دنيا تمام امكانات خود را بر عليه جمهوري اسلامي ايران متحد كرده است و در اين راستا گاهي تبعيض عليه زنان را بيان مي‌كنند، عنوان كرد: شايد در برخي موارد به خاطر كم‌توجهي مسئولان و برخي مردم آنان موفق شوند.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي به تأكيد مقام معظم رهبري درباره محروميت‌زدايي از زنان در دو عرصه تقنين و فرهنگ‌سازي اشاره كرد و افزود: در عرصه‌ فرهنگ‌‌سازي همه ما بايد فعال شويم، اين‌جا است كه ما مي‌توانيم به عنوان زن منتظر قدمي برداريم.

رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: گاهي دشمنان ما مواردي را مطرح مي‌كنند و متأسفانه داخلي‌ها هم با آن هم‌نوا مي‌شوند و اين جاي درد است، ما بايد تلاش كنيم جايگاه زن را در اسلام بشناسيم، حضرات زينب، زهرا، خديجه و معصومه سلام‌الله عليها را بشناسيم و به ديگران نيز بشناسانيم.

افتخاري در ادامه گروه‌هاي تواشيح را مورد خطاب قرار داد و تصريح كرد: كار شما ارزنده است و اميدوارم با حفظ همين شرايط و مواردي كه در شرع با مشكلي مواجه نشويم، در عرصه‌هاي بين‌المللي هم فعاليت كنيد، تا زماني‌كه از طرف كشورهاي مسلمان در بحث قرآن و مواردي ديگر به ما ايراد مي‌گيرند ما وظيفه داريم به آن‌ها نشان دهيم قرآن ما همان قرآني است كه آن‌ها دارند و عترت ما همان است كه آن‌ها به آن افتخار مي‌كنند.

وي در ادامه افزود: گاهي در مديحه‌سرايي لازم است از اشعاري مانند شافعي استفاده كنيم كه آن‌ها بدانند سردمداران آن‌ها كه شاگردان اهل بيت(ع) بودند چه ديدگاهي داشتند و از اين طريق هم عاملي براي وحدت مسلمانان فراهم آيد و هم ديدگاه‌هاي خودمان را در عرصه جهان اسلام و بين‌الملل مطرح كنيم.

مسئول فراكسيون قرآن و عترت مجلس با اشاره به فعاليت‌هاي مجلس براي زمينه‌سازي فعاليت‌هاي سازنده گروه‌هاي تواشيح، افزود: در كميسون آموزش و تحقيقات مجلس توانستيم كميته جديدي را مصوب كنيم و آن كميته بررسي آموزش و پژوهش‌هاي قرآني حوزوي است كه در آن بتوانيم با تغيير نگاه مسئولان، انديشمندان و منابع درسي قرآن و سيره اهل بيت(ع) را به متن بياوريم.

يادآوري مي‌شود، دومين دوره مسابقات تواشيح بانوان با حضور گروه‌هاي متسابق منتخب از استان‌هاي كشور در تالار فرهنگي‌ــ‌هنري سيدالشهدا آغاز شد.
گزارش مراسم افتتاحيه را اينجا بخوانيد
 چهارشنبه 30 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن