تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805545493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقایسه زانتیا و هیوندا آوانته


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: compare-between-zantia--avante.jpg]

کمپانی : شرکت خودرو سازی سیتروئن فرانسه از خودرو سازان مستقل و برتر اروپائی که در جایگاهی بسیار بالاتر از خودرو سازی هیوندای کره از زیر مجموعه های جنرال موتورز امریکا قرار دارد .
طراحی بدنه : هیوندای آوانته با بهره گرفتن از متد های ابتدای هزاره سوم صاحب طرحی مدرن تر در بدنه می باشد ، طراحی نیمه عضلانی ، آوانته را صاحب چهره ای کلاسیک و دو قوس ابتدا و انتهای آوانته به آن در کنار زیبائی جنبه اسپرتی بخشیده ، اما سیتروئن زانتیا صاحب طرحی متعلق به دهه 80 میلادی بوده و استفاده از خطوط مستقیم افقی با بدنه ای ساده و سرد آنرا در سطحی پائین تر از خودرو آوانته از این حیث قرار داده و آوانته موفق به کسب امتیاز این بخش می باشد .
طراحی داخلی : هر دو خودرو صاحب طراحی ساده ای در داخل سالن هستند اما زانتیا با پیشینه خودرو های کلاسیک سیتروئن همگام بوده و زیبائی بیشتری در فضای داخلی نسبت به رقیب پرتوان خود هیوندا آوانته داشته و صاحب امتیاز این بخش می باشد .
ایمنی : هیوندا آوانته صاحب 4 ستاره ایمنی از مجموع 5 ستاره euroncap بوده و بسیار ایمن تر از زانتیای 1.5 ستاره ای می باشد .
ارگونومی : هیوندا آوانته با بهره گیری از متد های طراحی هزاره سوم ارگونومی ، خودروئی بسیار منطبق با شرایط فیزیکی کاربر بوده و به سختی می توان از هر حیث ارگونومی آن را مورد انتقاد قرار داد ، در ارگونومی خودرو زانتیا جذاب ترین بخش صندلی های آن بوده و سایر موارد دیگر را امروزه نمی توان با اصول روز منطبق دانست .
موتور : هر دو موتور ، 2 لیتری 2 میل سوپاپ با 16 سوپاپ و تزریق انژکتور می باشند اما موتور آوانته در بخش سوپاپ ها با بهره گیری از مکانیسم متغیر حرکت سوپاپ ( cvvt ) و همین طور طراحی مجموع موتور با متد های مدرن تر از موتور زانتیا در جایگاهی بالاتر از موتور زانتیا قرار دارد . آوانته با برتری 5 اسب در 500 دور بیشتر و 3 نیوتن متر تورک کمتر در 300 دور بیشتر در مجموع از حیث خوروجی نیرو با زانتیا تقریبا برابری می کند اما مصرف و آلایندگی کمتر و همین طور کارکرد ( ترین ) موتور آوانته نیز از موارد بسیار پر اهمیت و جذاب آنست .
گیربکس : آوانته با سنکرونیزه بسیار مطلوب برنده امتیاز این بخش بوده و عملکرد گیربکس زانتیا در سطحی پائین تر می باشد .
ساسپنشن : اگر امتیاز این بخش را برای ساسپنشن پیچیده تر در نظر بگیریم ، زانتیا برنده قطعی می باشد اما از حیث کاربردی و جمع تمام فاکتورهای یک مجموعه ساسپنشن و در نظر گرفتن وظیفه اول سیستم تعلیق که همان پایداری خودرو بوده و وظیفه دوم که انعطاف ، نرمی و ایجاد شرایط مساعد برای سرنشین می باشد آوانته را می توان برنده این بخش دانست .
ترمز : هر دو خودرو دارای ترمز های قابل قبول بوده اما آوانته با داشتن EBD صاحب ترمز کامل تریست .
سیستم های پایداری : هر دو خودرو فاقد سیستم های پایداری می باشند .
آپشن : زانتیا با برتری در این بخش صاحب امتیاز آپشن بوده و چشمگیر ترین تفاوت آن نسبت به آوانته شیشه های ضد تششع آن در مدل های exclusive می باشد
تست درایو : زانتیا با ورود خود در بازار ایران صاحب محبوبیت در میان مردم شد ، داشتن موتور پر توان ، ترمز استثنائی در زمان خود و همین طور انعطاف و نرمی از عوامل این محبوبیت بود ، به علاوه خوش نامی سیتروئن فرانسه و استثنائاتی که در آن همچون ساسپنشن با قابلیت تغییر ارتفاع و یا استقرار داشتن خودرو بر روی سه نقطه و حرکت بدون یک چرخ از این ویژگی ها بود . همچنین اتصال ترمز دستی به چرخ های جلو از تفاوت های سیتروئن با تقریبا تمام خودرو های دنیاست . اتومبیل زانتیا دارای توان حرکتی مطلوبیست و می توان موتور زانتیا را در دسته 2 لیتری های پر توان دانست اما انتقال نیرو مطلوب نبوده و گیربکس عملکرد رضایت بخشی ندارد ، توان حرکتی خودرو در دنده های بالا با توجه به تورک مناسب زانتیا کاسته نشده و همیشه نیروی مطلوبی زیر پدال گاز در هر دنده ای موجود است . نا هماهنگی در بلوک و هد اینجین در موتور زانتیا سبب افزایش دما در این موتور شده و در نهایت سبب تبخیر و کم شدن روغن می شود و حتی در صورت بهره گیری از تمام نیروی موتور بعد از مدتی کوتاه بوی کمپرس روغن در فضای موتور به مشام می رسد . ساسپنشن بسیار منعطف زانتیا پایداری مناسبی را برای آن ایجاد نکرده و زانتیا خودروی پایدار و صاحب هندلینگی به نسبت هیوندا آوانته نمی باشد . در شرایط گوناگون ، رانندگی آوانته با بهره وری از طراحی مدرن تر ، با ایجاد دید و تسلط بیشتر برای راننده آسان تر بوده و راننده خودرو را بیشتر در اختیار خود می بیند . ارگونومی مناسب ، ترمز مطلوب ، پایداری و فرمان پذیری قابل قبول ، موتور و گیربکس مدرن ، پر قدرت و هماهنگ و همین طور ایمنی نسبتا مطلوب با عث می شود که بنده در میان این دو خودرو هیوندا آوانته را انتخاب کنم .
نویسنده : بهروز شریفیان





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5844]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن