تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820665048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك كارشناس: مشاوره قبل از ازدواج در استحكام پايه‌هاي خانواده موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك كارشناس: مشاوره قبل از ازدواج در استحكام پايه‌هاي خانواده موثر است
داخلي. اجتماعي. ازدواج.

مدير گروه واحد بهداشت خانواده دانشگاه علوم پزشكي استان كردستان گفت:
مشاوره مربوط به ازدواج در شكل‌گيري يك ذهنيت كامل و جامع در مورد ماهيت و چيستي اين رخداد و استحكام پايه‌هاي خانواده بسيار موثر و مفيد است.

مهدي ذكايي روز سه‌شنبه در نشست كارشناسان مراكز مشاوره خانواده گفت:
مشاوره قبل از ازدواج را امري بسيار مهم و موثر در شكل‌گيري يك زندگي منطقي و بدور از حاشيه دانست.

وي بسياري از مشكلات موجود در ميان خانواده‌ها را مربوط به عدم شكل‌گيري ذهنيت مناسب از فلسفه ازدواج و هدف از زندگي مشترك دانست.

وي گفت: مشاوره قبل از ازدواج مي‌تواند زوجين را براي آغاز يك زندگي مشترك از لحاظ روحي رواني به طور كامل آماده كند و از اين رو امري لازم است.

وي نهادينه شدن فرهنگ استفاده از دوره‌هاي آموزشي در تمام بخش‌هاي زندگي را امري ضروري براي جامعه خواند و گفت: به دليل پيچيده شدن سطح زندگي، فرد نياز به روز رساني اطلاعات خود و خانواده دارد.

وي شركت در دوره‌هاي آموزشي را موجب آگاهي بخشي و ارتقاي سطح دانش فرد دانست و گفت: امروز زندگي به دليل پيشرفت‌هاي برق آسا در حوزه‌هاي مختلف نسبت به گذشته بسيار پيچيده است و از اين رو فرد نياز دارد دانش و آگاهي خود را از جهان پيرامون ارتقا دهد.

وي استقبال زوج‌هاي جوان استان كردستان از مراكز آموزش مشاوره قبل از ازدواج را خوب ارزيابي كرد و گفت:باتوجه به نياز ضروري به اين كلاس‌ها بايد افراد بيشتري در اين دوره‌ها شركت كنند.

وي گفت: مراكز مشاوره دانشگاه علوم پزشكي استان كردستان سال گذشته به بيش از ‪ ۱۷‬هزار و ‪ ۵۷۰‬زوج جوان خدمات مشاوره قبل از ازدواج ارايه كرده است.

به گفته وي سنندج با پنج هزار و ‪ ۶۶۴‬زوج و بانه با ‪ ۶۵۶‬زوج به ترتيب بيشترين و كمترين آمار مراجعه زوج‌هاي جوان به مراكز مشاوره قبل از ازدواج را داشته‌اند.

ذكايي گفت: ارايه خدمات مشاوره قبل از ازدواج سال ‪ ۸۶‬در مقايسه با سال ‪ ۱۰ ،۸۵‬درصد افزايش داشت و زوج‌ها در اين مراكز در زمينه مهارت‌هاي زندگي، روش‌هاي ارتباط و تعامل دو سويه و پيشگيري از بارداري آموزش ديده‌اند.

وي هدف از ارايه اين مشاوره‌ها را ارتقا آگاهي زوجين جوان، اطلاع رساني، آموزش در زمينه‌هاي مختلف تنظيم خانواده و آشنايي و پيشگيري از بيماري‌ها عنوان كرد.

سال گذشته بيش از ‪ ۱۷‬هزار جلد كتابچه آموزشي با عنوان مجموعه آموزش‌هاي قبل از ازدواج در اختيار زوج‌هاي جوان كردستاني قرار گرفت.

با راه‌اندازي مركز مشاوره قبل از ازدواج شهرستان سروآباد در هفته گذشته اكنون ‪ ۹‬مركز مشاوره از اين دست در كردستان آماده ارايه خدمات هستند.

سال گذشته در استان كردستان ‪ ۱۹‬هزار و ‪ ۶۶۷‬مورد ازدواج و دو هزار و ‪۷۷۸‬ مورد طلاق به ثبت رسيده است. ك/‪۲‬
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن