تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820664490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از ارتقاي بهداشت و در‌مان سيستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشكي زاهدان گام‌هاي بلندي در مسير توسعه برداشته است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از ارتقاي بهداشت و در‌مان سيستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشكي زاهدان گام‌هاي بلندي در مسير توسعه برداشته است
خبرگزاري فارس: با روي كارآمدن دولت نهم، دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني زاهدان گام‌هاي بلندي در مسير توسعه برداشته است كه اين امر نقش موثر و چشمگيري در ارتقاي وضعيت بهداشت و درمان منطقه داشته است.


به گزارش خبرگزاري فارس، نگاه مهرورزانه دولت خدمتگزار و تحول در ديدگاه‌هاي مديريتي در كنار ظرفيت‌ها و استعدادهاي فراوان انساني و خدادادي، باعث شده است تا دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گام‌هاي بلندي را در مسير توسعه و بالندگي بردارد، به همين منظور خبرنگار فارس در استان به سراغ بيماران و مسئولان بيمارستان‌هاي زاهدان رفته تا صحبت‌هاي آنها را نيز در اين خصوص جويا شود.
فاطمه رضايي يكي از بيماران بخش فوريت‌هاي پزشكي و اورژانس بيمارستان بوعلي زاهدان كه به گفته خودش به خاطر بيماري رماتيسم، افزايش چربي و فشار خون چند سال است زير نظر پزشك است به خبرنگار فارس در زاهدان گفت: در اين بخش امكانات در حد مطلوبي است ولي رسيدگي به بيماران به‌كندي انجام مي‌شود.
وي با اشاره به گراني و كمبود بعضي داروها در استان اظهار داشت: كروتون دارويي است كه براي درمان بيماري رماتيسم لازم اما كمياب است كه از مسئولان تقاضا داريم در تامين اين دارو براي بيماران تلاش كنند.
سهيل كرامتي يكي ديگر از بيماران بيمارستان تامين اجتماعي زاهدان نيز در اين خصوص مي‌گويد: با روي كارآمدن دولت نهم، امروزه شاهد افزايش تخت‌هاي بيمارستان‌هاي مختلف استان و افزايش امكانات و تجهيزات آزمايشگاهي آنها هستيم كه اين رشد و توسعه در استاني مانند سيستان و بلوچستان بي‌سابقه است.
يكي از بيماران خاص بيمارستان حضرت علي‌اصغر (ع) زاهدان نيز ضمن ابراز خرسندي از وضعيت فعلي اين بيمارستان، توسعه و ارتقاي آن را خواستار شد.
وي با بيان اينكه در استان سيستان و بلوچستان، بيمارستان حضرت علي‌اصغر (ع) تنها بيمارستان مختص بيماران خاص است، افزود: بيماراني مانند من كه هزينه دارو و درمانشان رايگان است فقط به آرامش محيط بيمارستان نياز دارند كه خوشبختانه اين شرايط در بيمارستان علي‌اصغر (ع) زاهدان مهيا است.
يك شهروند ديگر نيز از گراني قيمت داروها گله دارد و مي‌گويد: گرچه در حال حاضر وضعيت تهيه دارو در استان خوب است و مي‌شود گفت داروي ناياب در استان نداريم اما براي بعضي بيماري‌ها داروهايي تجويز مي‌شود كه اغلب خارجي هستند و مردم بخاطر بالا بودن هزينه آن قدرت تهيه آن را ندارند و مجبور هستند داروهاي ايراني را جايگزين كنند كه آنهم از لحاظ كيفيت به داروي خارجي نمي‌رسد.
يكي ديگر از شهروندان هم خواستار نظارت مسئولان بهداشت و درمان استان بر گراني ويزيت مطب‌هاي شخصي در استان شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان سيستان و بلوچستان در اين خصوص به خبرنگار فارس در زاهدان گفت: با توجه به سياست‌هاي دولت نهم، يكي از مهم‌ترين مشخصه‌هاي مديريت بهداشت و درمان استان، توجه با اصل عدالت اجتماعي بوده و تلاش براي بهبود دسترسي تمام هموطنان ساكن در مناطق مختلف عشايري، روستايي و شهري به خدمات نظام سلامت در راستاي همين سياست راهبردي قابل ارزيابي است.
مسعود صالحي افزود: اگرچه پاسخگويي به نياز‌هاي فوري هموطنان يكي از مهم‌ترين وظايف دستگاه‌هاي اجرايي است اما برنامه‌ريزي راهبردي و ايجاد تحولات ساختاري به منظور حل اساسي و ريشه‌اي مشكلات از اهميت بيشتري برخوردار است.
وي به اصلاح ساختار نظام شبكه و تصويب چارت جديد حوزه معاونت بهداشتي دانشگاه اشاره كرد و گفت: با پيگيري‌هاي انجام شده از سوي اين دانشگاه، چارت تشكيلاتي و ساختار اصلاح شده گسترش شبكه كه با توجه به نيازهاي واقعي مردم تدوين شده است از سوي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي مورد تائيد قرار گرفت كه براساس اين طرح 31 مركز بهداشتي درماني روستايي، 113 خانه بهداشت، 9 تسهيلات زايماني، 9 پايگاه بهداشتي، 7 مركز شبانه‌روزي، 2 واحد قرنطينه مرزي، 2 مركز مشاوره‌اي بيماري‌هاي رفتاري و ... به ساختار‌هاي فيزيكي سامانه بهداشت اضافه خواهد شد.
وي در زمينه كاهش هزينه‌ها و افزايش درآمد‌هاي بيمارستاني اظهار داشت: به دليل مديريت موفق منابع در فاصله زماني 1384 تا 1387 علاوه بر ارتقاي كيفي خدمات درماني در بيمارستان‌ها و افزايش رضايتمندي مراجعان، ميزان درآمدهاي اختصاصي به دو برابر افزايش يافته و امكان بهسازي فضاهاي بيمارستاني و ارتقاي كيفي خدمات درماني نيز فراهم شده است.
وي با بيان اينكه تعداد هيئت علمي اين دانشگاه در يك فاصله زماني 33 ماهه از 206 به 263 نفر افزايش يافته است، اظهار داشت: اين افزايش نشان‌دهنده 20 درصد رشد در بخش توسعه منابع انساني است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني زاهدان، افزايش تعداد متخصصان غير هيئت علمي از 151 نفر به 197 نفر، افزايش تعداد پايگاه‌هاي اورژانس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني زاهدان از 21 به 56 پايگاه، افزايش تعداد تخت‌هاي بيمارستان‌هاي استان سيستان و بلوچستان از هزار و 385 تخت در سال 84 به هزار و 672 تخت در سال 87، كاهش 35 درصدي ميزان مرگ و مير نوزادان استان، افزايش انعقاد تفاهمنامه همكاري با دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي معتبر دنيا كه در سال 84 يك مورد بوده و اكنون به هشت مورد رسيده، تقويت و افزايش ناوگان حمل و نقل سامانه بهداشتي را از جمله مهم‌ترين تحولات اين دانشگاه در دولت نهم عنوان كرد.
وي افزود: در دولت نهم بيش از 643 كنگره، سمينار و كارگاه بازآموزي براي كاركنان سامانه بهداشت و درمان برگزار شده است كه در مقايسه با سال‌هاي قبل از رشد چشمگيري برخوردار بوده است.
مسعود صالحي به پروژه‌هاي در دست اجرا اين دانشگاه اشاره كرد و گفت: ساخت و تكميل بلوك‌هاي 4، 5 و 6 از مجموعه آموزشي، ساخت مسجد و مجموعه فرهنگي دانشگاه به مساحت هزار متر‌مربع و 35 درصد پيشرفت فيزيكي، ساخت و تغيير كاربري فضاهاي موجود به منظور انتقال ساير واحدهاي ستادي دانشگاه به پرديس به مساحت 5 هزار متر‌مربع، ساخت مجموعه ورزش‌هاي آبي شامل استخر شنا، جكوزي و ... به مساحت هزار و 700 متر‌مربع و 70 درصد پيشرفت فيزيكي، ساخت سالن سرپوشيده ورزشي به مساحت 2 هزار و 450 متر‌مربع و 60 درصد پيشرفت فيزيكي، تكميل خوابگاه دخترانه 120 نفره به مساحت هزار و 800 متر‌مربع و 45 درصد پيشرفت فيزيكي، ساخت محل نگهداري حيوانات آزمايشگاهي به مساحت هزار متر‌مربع، تجهيز سالن سرپوشيده‌اي به مساحت هزار و 250 متر‌مربع، محوطه‌سازي پرديس شامل فضاي سبز، خيابان‌كشي و احداث پاركينگ به مساحت 44 هزار متر‌مربع از جمله پروژه‌هاي در دست اقدام دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني استان است كه به‌زودي به مرحله بهره‌برداري خواهند رسيد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني و بهداشتي زاهدان افزود: استفاده از روش‌هاي ابتكاري و نوآوري براي غلبه بر مشكلات، توجه به اصل عدالت اجتماعي و ترويج نگاه علاج‌جويانه به معضلات سلامت، توجه به توسعه منابع انساني، افزايش بهره‌وري از منابع فيزيكي و كاهش هزينه‌ها به منظور بهبود كيفيت خدمات و توجه به رضايت مشتريان داخل سازمان، رئوس كلي و مهم‌ترين تغييراتي است كه در خلال 33 ماهه اخير در سطوح مختلف مديريتي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني زاهدان صورت گرفته است.
......................................................
گزارش از: شيوا سرگزي
خبرنگار فارس در سيستان و بلوچستان
......................................................
انتهاي پيام/ر
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 313]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن