تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820689808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراحل بحران و نقش پرستاري


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: مراحل بحران و نقش پرستاري

حوادث طبيعي و خطرهاي ناشي از آن بخش جدا نشدني از طبيعت و محيط زيست ما انسانهاست. حوادث طبيعي در10سال گذشته 400بيليون دلارخسارت اقتصادي ايجاد کرده اند ودر 20سال گذشته موجب مرگ 3ميليون نفراز جمعيت جهان شده اند. بنا بر آمار موجود مردم کشورهاي در حال توسعه 12 بار بيشتر در معرض خطرحوادث طبيعي قرا ردارند. درکشورما تنها در 13 زلزله بزرگ 40 سال گذشته 139 هزار تن جان باخته اند. آگاهي از توانمنديهاي هريک از حرفه هاي شرکت کننده در برنامه مقابله با بحران موجب استفاده اثربخش از منابع انساني موجود و در نتيجه کاهش و کنترل آثار مخرب بحران مي گردد.
روش تحقيق: در مقاله حاضر پژوهشگر براساس مطالعه منابع شامل کتب ، مقالات و شرح وظايف پرستاران در ساير کشورها ،به تبيين ويژگيهاي هريک از اين مراحل و نقش پرستاران در هريک از مراحل سه گانه مي پردازد.پرستاري در بحران به معني انطباق مهارتهاي حرفه اي پرستار در شناخت و برآورده ساختن نيازهاي جسمي و روحي قربانيان حادثه مي باشد.هدف اصلي پرستاري در بحران دستيابي به بهترين سطح ممکن سلامت براي افراد و جامعه درگيربا بحران است. بحران ناشي ازحوادث پيش بيني نشده را مي توان به 3 مرحله تقسيم نمود: 1-مرحله آمادگي يا قبلازاثر: اولين مرحله بحران است که در طي آن وقوع حادثه پيش بيني شده و علايم هشدار دهنده مبني بر وقوع حادثه بروزپيدا مي کند.وظايف پرستاران در اين مرحله شامل طراحي برنامه هاي مقابله با بحران در محل کار خود ، برگزاري دوره هاي آموزشي و طراحي موادآموزشي در ارتباط با حوادث طبيعي جهت افزايش آگاهي عمومي مي باشد.2-مرحله اثر: مرحله اي است که طي آن صدمات و تخريبهاي ناشي از حادثه بروز پيدا مي کند و تا زماني که تهديد تخريبهاي بعدي وجود داشته باشد ادامه مي يابد.نقش پرستار در اين مرحله شامل ترياژ، يافتن قربانيان ، ارجاع قربانيان، آموزش بهداشت، مي باشد . علاوه بر اين موارد، پرستاران به دليل داشتن توانايي درزمينه هاي ارتقاء سلامت ، پيشگيري از بيماريها و ارائه حمايتهاي روحي- رواني مديران ايده آلي براي مديريت سرپناه ها هستند.3- مرحله بهبودي : طولاني ترين مرحله بحران است که درطي آن نجات قربانيان به پايان مي رسد، وسعت ضايعه بررسي شده و احتمال ايجاد صدمات بعدي به حداقل مي رسد.در اين مرحله پرستاران به برگرداندن جامعه به وضعيت طبيعي کمک مي کنند.ارجاع قربانيان حادثه جهت بازتواني ، بررسي نيازهاي رواني- اجتماعي آنان ، برقراري ارتباط بين قربانيان حادثه ومراکز ارائه دهنده حمايتهاي اجتماعي و ارزشيابي برنامه پاسخ به بحران و تعيين نقاط ضعف و قوت آن از مهمترين فعاليتهاي پرستاران در اين مرحله است.
بحث و نتيجه گيري: مديريت بحران قبل از بحران شروع ميشود. با توجه به حادثه خيزي کشورما ، و اهميت چگونگي ارائه مراقبتهاي بهداشتي- درماني در کاهش و کنترل آثار حوادث طبيعي ، ضرورت دارد با توجه به توانمنديهاي جامعه پرستاري نقش پرستار در مراحل مختلف بحران تبيين شود تا در طراحي "برنامه کلي مقابله با بحران" لحاظ گردد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن