تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819848614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط مخبر كميسيون فرهنگي مجلس صورت گرفت مواضع كميسيون فرهنگي در خصوص اظهارات مشايي تشريح شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توسط مخبر كميسيون فرهنگي مجلس صورت گرفت مواضع كميسيون فرهنگي در خصوص اظهارات مشايي تشريح شد
خبرگزاري فارس :‌ مخبر كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي مواضع اين كميسيون در مورد اظهارات اخير رحيم‌مشايي معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را تشريح كرد.


به گزارش خبرنگار فارس از ياسوج، ستار هدايت‌خواه شنبه شب در جمع خبرنگاران استان كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به اظهارات رحيم‌مشايي مبني بر اينكه با همه ملت‌ها حتي ملت اسرائيل دوست هستيم و ملت آمريكا از نظر ارتباطات يكي از بهترين ملت‌ها است، گفت: اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس طي جلسه‌اي به نقد و بررسي مواضع مشايي پرداختند.
وي با اشاره به اينكه براي اولين بار بود كه از سوي يكي از مسئولان نظام چنين موضع‌گيري در رابطه با رژيم غاصب صهيونيستي مي‌شد، اظهار داشت: آقاي مشايي همچنين در مصاحبه با خبرگزاري‌ها در يك نشست مطبوعاتي بيان كرده است «براي هزارمين بار تاييد مي‌كنم كه با ملت اسرائيل و آمريكا دوست هستيم».
هدايت‌خواه تصريح كرد: اعضاي كميسيون فرهنگي چون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از جمله سازمان‌ها در زمينه فرهنگي است، روز سه‌شنبه گذشته با تشكيل جلسه‌اي اظهارات مشايي را مورد بحث و بررسي قرار داند.
وي افزود: تضاد با مباني قرآني و آموزه‌هاي ديني كه در آيات و روايات آمده است كه با دشمنان خدا و ستمگران كه به مردم ظلم مي‌كنند نمي‌توانيم دوستي كنيم و در صدر آنها جريان نژاد‌پرست رژيم اشغالگر قدس قرار دارد.
مخبر كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، تضاد با اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي و انقلاب را از ديگر ايرادات وارده از سوي اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي به صحبت‌هاي رحيم‌مشايي عنوان كرد و افزود‌: اين سخنان با آرمان‌ها و انديشه‌هاي امام خميني (ره) كه صهيونيست‌ها و يهودي‌هاي نژاد‌پرست در سرزمين‌هاي اشغالي را غاصب مي‌خواند در تضاد است ضمن آنكه براساس نظر دوستان در اين كميسيون مطالب مشايي بر خلاف و در تضاد با رهنمودها و منويات مقام معظم رهبري، شخص رئيس‌جمهور و دولت نهم به خصوص در عرصه سياست خارجي است.
وي با اشاره به اينكه سخنان رحيم‌مشايي در تضاد با حركت و خواست عمومي مردم ايران در اوايل و بعد از انقلاب اسلامي در زمينه غاصب بودن رژيم صهيونيستي است، اظهار داشت: در طول نظام مقدس جمهوري اسلامي عنوان كردن چنين مطالبي از سوي يك مسئول در كشور بي‌سابقه بوده است.
هدايت‌خواه با بيان اينكه ورود مشايي به اين مسائل هيچ ضرورت و ارتباطي با مسئوليت‌هاي وي ندارد، گفت: مسئولان فرهنگي بايد به كارهاي خودشان بپردازند و عنوان كردن چنين مطالبي علاوه بر اينكه فايده ندارد ، مضراتي نيز دارد.
وي افزود: جلب نظر صهيونيست‌ها علاوه بر اينكه فايده‌اي ندارد، نوعي حريم‌شكني و پرده‌دري در حوزه سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است.
اين نماينده مجلس با اشاره به اينكه اينگونه اظهار نظر‌ها مورد استقبال رسانه‌هاي صهيونيستي و استكبار جهاني قرار مي‌گيرد، اذعان داشت: اظهاراتي به اين سبك بنا به ديدگاه مقام معظم رهبري مخل وحدت قواي سه‌گانه كشور است و همدلي بين آنها را از بين مي‌برد ضمن آنكه سبب ايجاد بدبيني مردم انقلابي به دولت نهم كه پشتيبان اصلي آن بوده و سوء استفاده جريان‌هاي سياسي و رقيب مي‌شود.
وي گفت: گوينده اين سخنان به بار سياسي و حقوقي آنها توجهي نداشته و در جايي نيز اظهار داشته «هيچ ديني نمي‌تواند خود را بر جهان حكم‌فرما كند» كه با آيات قرآن و تفكر مهدويت در تضاد است.
هدايت‌خواه با اشاره به اينكه در جلسه كميسيون فرهنگي پيشنهاداتي در زمينه استعفا يا عزل رحيم‌مشايي مطرح شد، انتشار بيانيه‌اي شديد‌الحن در محكوميت اين قضيه ، ديدار با رئيس‌جمهوري و ابراز نگراني از اين موضوع، دعوت رحيم‌مشايي به كميسيون فرهنگي و سئوال از وي و نوشتن نامه‌اي توسط كميسيون فرهنگي و اعلام اعتراض و نگراني خود از اظهارات معاون رئيس‌جمهوري را از جمله پيشنهادات مطرح شده توسط اعضاي كميسيون فرهنگي عنوان كرد.
وي با بيان اينكه كميسيون در جمع‌بندي نهايي به اين نتيجه رسيد كه مشايي را به كميسيون دعوت تا اظهارات خود را محكوم كند، گفت: پيشنهاد شده بود كه اگر مشايي به كميسيون نيايد جمع پنج نفره‌اي از اعضاي كميسيون شامل رسايي، كوچك‌زاده، اكرامي، خانم رهبر و بنده به ديدار رئيس‌جمهور برويم.
اين نماينده اصولگراي مجلس هشتم اظهار داشت: از طرف مدير كل امور مجلس سازمان ميراث فرهنگي‌، صنايع دستي و گردشگري اعلام شد مشايي ساعت هفت صبح روز چهارشنبه در كميسيون حاضر مي‌شود كه وي حضور پيدا كرده و توضيحاتي در مورد سخنان خود بيان كرد مبني بر اين كه پيام مردم ايران به دنيا دوستي و صلح است و حتي ما با مردم اسرائيل دوست هستيم و برخي از خبرگزاري‌ها سخنان وي را تحريف كرده‌اند و به جاي «مردم اسرائيل»‌، «ملت اسرائيل» و به جاي «مردم آمريكا از لحاظ ارتباط برترين مردم دنيا» جمله «مردم آمريكا از برترين ملت‌ها در ارتباط هستند» را بكار برده‌اند كه تحريف سخنان وي بوده است.
وي با اشاره به اينكه مشايي ايجاد شكاف بين دشمنان با تفكيك قائل شدن بين دولت و مردم اسرائيل را از ديگر دلايل خود برشمرد، گفت: از جمله پاسخ نمايندگان كميسيون فرهنگي به صحبت‌هاي مشايي اين بود كه مردم كشور ما از لحاظ حقوقي و سياسي بين مردم اسرائيل و ملت اسرائيل تفاوتي قائل نيستند و به كار بردن اين نوع اظهارات نوعي مشروعيت بخشيدن به اسرائيل است كه ما در كشورمان از آن به عنوان رژيم اشغالگر قدس نيز ياد مي‌كنيم و اين دلايل قابل قبول نبوده و نگراني كميسيون همچنان باقي است.
هدايت‌خواه افزود: دوستان ما در كميسيون فرهنگي به مشايي گفتند به هر حال به‌كار بردن واژه‌هاي دو‌پلهو يا چند‌پهلو براي مسئولان موجب سوء تفهيم در سخنان مي‌شود و به عنوان يك مسئول بايد در زمينه نقل خبر دقت را داشته باشند تا مطالب آنان تحريف نشود.
وي تصريح كرد: از لحاظ منطقي نيز ظاهر سخن يك فرد مورد توجه قرار مي‌گيرد و گوينده بايد همواره همراه سخن باشد تا ديگران در فهم آن دچار اشتباه نشوند و برخي از اعضاي كميسيون در همان جلسه اظهار داشتند نظر ما اين است كه يا خود استعفا دهيد و يا رئيس‌جمهور شما را عزل كند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به اينكه كميسيون فرهنگي از مشايي خواست كه سخنان خود را اصلاح كند و دلايل وي كه عمدتاً توضيح و توجيح بود، مورد قبول تعداد زيادي از اعضاي كميسيون قرار نگرفت، گفت: چون جلسه علني شروع شده بود و امكان ادامه جلسه وجود نداشت و بعد از آن نيز مجلس به مدت دو هفته تعطيل مي‌شد، مقرر شد مشايي مطالبي را مكتوب و تا پايان جلسه در اختيار كميسيون فرهنگي قرار داده تا اشكالات آن گرفته و منتشر شود ولي در چند نوبت متوالي مشايي بنا به دلايلي چون جلسه هئيت دولت و ديدار با رئيس‌جمهور، در ساعت‌هاي مقرر در كميسيون فرهنگي حاضر نشد و بالاخره ساعت 21 چهارشنبه شب متني آورده شد كه مجددا مشايي ضمن اشاره به مواضع نظام جمهوري اسلامي در مورد رژيم صهيونيستي و مقاومت مردم فلسطين و مواضع به حق رئيس‌جمهور در اين زمينه، تحريف سخنان خود را بيان كرده بود و انتظار كميسون فرهنگي اين بود كه مشايي ضمن اعتراف به اشتباه خود از مردم، خانواده‌هاي شهدا، امام راحل و همه كساني كه در راه مبارزه با ظلم جان خود را از دست دادند، عذرخواهي كند ولي اين اتفاق نيفتاد.
وي خاطرنشان كرد: در فاصله‌اي كه مشايي بايد متن را آماده مي‌كرد، نامه‌اي با امضاي 200 نفر از نمايندگان از تريبون مجلس قرائت شد و سخنان معاون رئيس‌جمهور را به شدت محكوم كردند.
هدايت‌خواه با بيان اينكه اينگونه اظهار نظرها درست، سنجيده، ديني، اعتقادي و انقلابي نيست، گفت: چه بهتر است كه مسئولان از اظهار نظر در برخي زمينه‌ها پرهيز كنند و اگر اين طور نيز شد و دچار اشتباه شدند، تلاش كنند تا آن را اصلاح كنند و ضمن اعتراف به اشتباه، عذرخواهي كنند.
وي با اشاره به اينكه رئيس‌جمهور نيز اظهار نظر رسمي در زمينه اظهارات مشايي نداشته‌، افزود: اظهارات رحيم‌مشايي با مباني رئيس‌جمهور كه با مطرح كردن بحث هلوكاست لرزه را در اردوگاه استكبار جهاني و صهيونيست به وجود آورد و آنها را به چالش كشيد و مورد توجه مردم دنيا به‌خصوص كشورهاي عربي قرار گرفت، در تضاد بوده و سازگار نيست.
مخبر كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اينكه در روزهاي اخير برخي از مطبوعات عربي كه سابقه خوبي با انقلاب اسلامي ندارند در زمينه اظهارات رحيم‌مشايي سوء استفاده‌هايي را كردند، اذعان داشت: اظهارات مشايي خلاف نظر امام راحل و آيات قرآن است كه در آن آمده «‌او كسي است كه پيامبرش را با هدايت و دين حق فرستاد تا آن را بر همه اديان غالب گرداند و هر چند كه مشركان ناخوش داشته باشند»‌ و پيامبر رحمت‌العالمين همه مردم را مخاطب قرار داده‌اند و همچنين انديشه مهدويت در سايه حاكميت دين اسلام در سراسر جهان، ظلم و ستم را از بين خواهد برد.
انتهاي پيام/ر
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن