تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820475029




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترويج تفكر حضور و ظهور؛ مهم‌ترين دغدغه جشنواره بين‌المللي آخرين منجي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: ترويج تفكر حضور و ظهور؛ مهم‌ترين دغدغه جشنواره بين‌المللي آخرين منجي
گروه اجتماعي: جشنواره بين‌المللي آخرين منجي با اين هدف فعاليت‌ خود را آغاز كرد كه در كنار ايجاد پويايي و تحرك در فضاي معنوي جامعه، مسئله حضور و ظهور را با يكديگر براي منتظران دروني كند.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، مراسم اختتاميه نخستين جشنواره بين‌المللي «آخرين منجي» شب گذشته 26 مردادماه با يك ساعت و نيم تأخير در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد.

همزمان با آغاز اين مراسم، آيت‌الله «تسخيري» دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين «خاموشي» رئيس سازمان تبليغات اسلامي، «عزت‌الله ضرغامي» رئيس سازمان صداوسيما و جمعي از دبيران جشنواره، برگزيدگان و پيشكسوتان عرصه مهدويت در سالن حضور داشتند.

ضرغامي نخستين سخنران اين مراسم بود كه طي سخناني سينما، تلويزيون، ماهواره و ساير رسانه‌هاي صوتي و تصويري را به‌عنوان دستاويزي براي پيشبرد اهداف دشمن برشمرد و اظهار كرد: كيفيت و كميت برنامه‌ها و فيلم‌هاي سينمايي كه در راستاي تخريب تفكر ظهور است در دو دهه اخير روند صعودي پيدا كرده است.

وي به توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه ترويج فرهنگ مهدوي اشاره و تصريح كرد: ما نمي‌خواهيم ادعا كنيم كه امكانات و ابزارهاي بسيار خوبي را در اختيار داريم اما معتقديم با بركتي كه خداوند به صراط مستقيم مي‌دهد نتيجه خوبي را از فعاليت‌هاي خود مي‌گيريم.

ضرغامي همچنين ابراز اميدواري كرد كه با همين امكانات محدود بتوانيم تفكرات نادرست غرب و انديشه‌هاي بيگانگان را خنثي كرده و در جهان تأثيرگذار باشيم.

وي افزود: توليدات ما حاكي از آن است كه گستره وسيعي از مضامين مهدوي را در فعاليت‌هاي خود منظور كرده‌ايم و اين استعداد به خوبي در برنامه‌هاي تدوين شده به چشم‌ مي‌خورد.

ضرغامي همچنين با اشاره به اينكه راه‌حل تأثيرگذاري تفكرات ما در حوزه مهدويت، منطبق شدن بر ذائقه جهاني است گفت: توليدات رسانه‌اي ما اگر در راستاي جلب توجه سلايق و ذائقه جهاني سوق پيدا كند مي‌تواند آن‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار دهد و ترفندهاي دشمنان را نابود سازد.

در ادامه اين مراسم «محمدصادق افراسيابي» دبير اجرايي جشنواره بين‌المللي «آخرين منجي» به ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي جشنواره پرداخت و با اشاره به اهداف آن گفت: ترويج فرهنگ و تفكر ظهور، معرفي منجي حقيقي بشريت در برابر منجي‌هاي دروغين، ترويج تفكر ظهور به‌گونه‌اي كه مردم حضور را فراموش نكنند، معرفي ابعاد وجودي و معرفتي حضرت وليعصر(عج) و... از جمله دغدغه‌هاي ما براي مديريت اين جشنواره بود.

وي تدوين سند مهندسي فرهنگي فعاليت‌هاي حوزه مهدويت، تدوين ظرفيت‌شناسي مؤسسات و نهادهاي حوزه مهدويت و تدوين نظام موضوعي و برنامه‌اي فعاليت‌هاي مهدوي را از جمله دستاوردهاي جشنواره «آخرين منجي» در حوزه علمي و پژوهشي برشمرد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمين «حسيني تهراني» دبير علمي جشنواره در ادامه به قرائت متن بيانيه كميته داوران جشنواره بين‌المللي «آخرين منجي» پرداخت و با اشاره به اينكه اين امر رويداد مباركي در عرصه اشاعه فرهنگ مهدوي است، گفت: اين برنامه مي‌تواند با جريان‌سازي، هدايت و حمايت از طرح‌ها، ايده‌ها، پژوهش‌ها و افكار هنرمندانه به پديده‌اي تأثيرگذار در عرصه خدمت به فرهنگ انتظار تبديل و بهانه‌اي براي خلق آثار ماندگار در اين عرصه شود.

وي تأكيد كرد: مطلوب است مراكز متولي در عرصه پژوهش و فرهنگ، مساعدت و همكاري لازم را براي تقويت اين جريان مبذول كنند تا اعتلا و غناي فعاليت‌هاي حوزه مهدويت به ميزاني كه در شأن آن حضرت است، افزايش يابد.

حسيني تهراني به تعداد آثار رسيده به دبيرخانه جشنواره بين‌المللي «آخرين منجي» اشاره و اظهار كرد: بر اساس آمارهاي دريافتي، درخواست ارائه اثر به 300هزار مورد رسيده است كه از اين تعداد در بخش بين‌الملل، كشور ايالات متحده با بيش از سه هزار اثر، كويت با بيش از 1500 اثر و كشور انگلستان با بيش از 1300 اثر استقبال چشمگيري از جشنواره كردند.

در ادامه اين مراسم آيت‌الله «هاشمي رفسنجاني» رئيس مجلس خبرگان رهبري و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به جمع حاضر در جلسه پيوست و كمي پس از ورود به جايگاه سخنراني دعوت شد.

وي در اين جمع از اهميت بالاي منجي بشريت سخن گفت و اظهار كرد: بنا به نكاتي كه در قرآن كريم آمده است، ايده منجي (صاحب‌الزمان) از بدو خلقت براي مخلوقات الهي، خصوصاً مخلوقات هوشمند، مطرح بوده و اين نكته، جزء مسئله آفرينش است، به همين دليل همه اديان آسماني به اين نقطه رسيده‌اند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري در تبيين بيشتر سخنان خود تصريح كرد: ما مي‌دانيم همه اديان كه ريشه آسماني دارند در اين مسئله كه بشريت در آخرالزمان، عاقبت به خير مي‌شود و بسياري از مشكلاتي كه در طول تاريخ بشريت است، نخواهد بود، اشتراك دارند.

وي در ادامه با اشاره به آيه 105 سوره «انبيا» مبني بر «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» عنوان كرد: اين آيه، مسئله مهمي را اعلام مي‌كند و مي‌گويد «در زبور پس از تورات نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته ما به ارث خواهند برد» و بندگان صالح در زمين براي اداره جامعه و بشر حكومت خواهند كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه با تأكيد بر افشاي افراد سودجو، فريبكار و يا فريب‌خورده در اين عرصه گفت: ما مأموريم سخن كساني كه ادعاي پيام‌رساني از جانب حضرت حجت(عج) را دارند، نپذيريم و مدعيان دروغين اصلاح را با يأس مواجه سازيم.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني بار ديگر بر لزوم تكذيب مدعيان دروغين ارتباط با امام زمان(عج) تأكيد كرد و گفت: از جمله كارهاي اساسي كه بايد خيلي مراقب آن باشيم اين است كه با محور قرار دادن مسلمات، ادعاهاي مشكوك را به هيچ وجه نپذيريم و با دليل سخن‌هاي بيهوده را پاسخ گوئيم تا گرفتار خرافات و سوءاستفاده نشويم، لذا بايد معارف ناب آن حضرت را ارائه كنيم تا بشر تكامل يابد و برنامه‌هاي حضرت را در زمان ظهور بفهمد.

در پايان اين مراسم، از 9 اثر برگزيده به‌طور نمادين و پنج نفر از پيشكسوتان عرصه مهدويت توسط آيت‌الله «هاشمي رفسنجاني» رئيس مجلس خبرگان رهبري تجليل شد.

همچنين، اجراي نماهنگي با موضوع ظهور، گزارش تصويري از فعاليت‌ها و زحمات دبيران جشنواره بين‌المللي «آخرين منجي» و اجراي گروه موسيقي «رودكي» با موضوعات مهدوي از ديگر برنامه‌هاي مراسم اختتاميه اين جشنواره بود.
 يکشنبه 27 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن