تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804072381




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ببر سیبری قبل از ورود به كشور بیمار نبوده است


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: ببر سیبری قبل از ورود به كشور بیمار نبوده است


مدیركل دامپزشكی استان تهران، درباره احتمال بیمار بودن ببر سیبری تلف شده در باغ وحش ارم قبل از ورود به ایران، تصریح كرد: حتی اگر فرض كنیم كه این ببر بر اثر بیماری مشمشه تلف شده است ولی با توجه به اینكه مدت هشت ماه از ورود این ببر به كشور می گذرد نمی توانیم بگوییم كه این بیماری را در كشور دیگر گرفته است.


مدیركل دامپزشكی استان تهران، درباره احتمال بیمار بودن ببر سیبری تلف شده در باغ وحش ارم قبل از ورود به ایران، تصریح كرد: حتی اگر فرض كنیم كه این ببر بر اثر بیماری مشمشه تلف شده است ولی با توجه به اینكه مدت هشت ماه از ورود این ببر به كشور می گذرد نمی توانیم بگوییم كه این بیماری را در كشور دیگر گرفته است.


دكتر علی اكبر فرجی در گفت وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: گزارشاتی كه درباره مرگ ببر روسی از آزمایش های داخلی آمده مبنی بر این است كه این حیوان مشمشه داشته است ولی همین آزمایش ها نشان داده كه حیوانات دیگر در باغ وحش به این بیماری آلوده نیستند ولی نمونه برداری های لازم انجام شده و نمونه های خود را به آزمایشگاه مرجع خارج از كشور فرستاده ایم و در حال حاضر منتظر پاسخ تكمیلی این آزمایشگاه از خارج كشور هستیم.


وی افزود: پس از گزارش ظن به بیماری مشمشه به دلیل علائم مشكوك به بیماری كه در نهم دی ماه ۸۹ به ما ارسال شد، ما تمامی اقدامات كنترلی و قرنطینه ای خود را در محل باغ وحش ارم به مرحله اجرا گذاشتیم و با توجه به اینكه مخزن اصلی بیماری تك سمی ها هستند برای تمامی تك سمی های باغ وحش ارم تست آلرژیك مالئین كه از حساسیت بالایی برخوردار است را انجام داده ایم كه پاسخ این تست ها از نظر بیماری مشمشمه منفی است.


فرجی با تاكید بر اینكه تاكنون پس از تلف شدن ببر سیبری تلفاتی از جهات بیماری مشمشه در باغ وحش ارم نداشته ایم، تاكید كرد: هیچ یك از گوشت خواران و گربه سانانی كه در باغ وحش هستند آلوده نیستند ولی ما اقدامات خود را به طور كامل و بر فرض اینكه آنجا مشمشه وجود دارد، انجام می دهیم.


مدیركل دامپزشكی استان تهران با بیان اینكه برای انجام اقدامات قرنطینه ای همچنان باغ وحش ارم تعطیل و قرنطینه است، افزود: اقدامات قرنطینه ای ما شامل قرنطینه تمامی تك سمی ها و جمعیت گوشتخواران و گربه سانان بوده است به طوری كه هیچ گونه تماس یا بازدید از قسمت های مذكور صورت نگیرد و همین طور رعایت دقیق ضوابط بهداشتی و ایجاد محدودیت برای افراد تیمار كننده نیز برخی دیگر از این اقدامات محسوب می شوند ضمن اینكه به مدیران و پرسنل باغ وحش نیز توصیه ها و دستورالعمل هایی را داده ایم كه تا جای ممكن نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی و محدودیت های لازم اقدام كنند.


وی ادامه داد: همچنین تمامی افرادی را كه در تماس با باغ وحش بودند به مراكز بهداشتی معرفی كرده و اماكن نگهداری وحوش و تك سمی ها را نیز ضدعفونی كرده ایم ضمن اینكه معابر عمومی باغ وحش و مانژ سواركاری نیز ضد عفونی شده اند و در واقع تمام اقدامات كنترلی و قرنطینه ای را از ساعات ابتدایی دریافت گزارش انجام داده ایم و این اقدامات قبل از تایید شدن بیماری آغاز شد.


او ادامه داد: ما معمولا سعی می كنیم اقدامات خود را به شكل كامل اجرا كنیم به خصوص وقتی بحث بیماری مشترك پیش می آید سعی می كنیم آن ضوابط و مقررات خود را به شكل موكد اجرایی كنیم.


فرجی با تاكید بر اینكه اقدامات قرنطینه ای برای ورود ببر در زمان ورود به كشور ما كاملا مناسب بوده است، ادامه داد: از این جهت كه سلامتی ببر مورد تایید دامپزشكی بوده، مشكلی نداشته و گواهی بهداشتی و سلامت داشته است.


مدیركل دامپزشكی استان تهران در ادامه خاطرنشان كرد: اگر فرض كنیم ببر سیبری بر اثر بیماری مشمشه از بین رفته است هر چند كه این بیماری یك بیماری قابل انتقال از حیوان به انسان بوده و انسان به این بیماری حساس است اما این حساسیت بسیار پایین بوده و به ندرت در انسان مشاهده می شود و به همین دلیل این بیماری در انسان به عنوان یك بیماری شغلی مطرح است و معمولا در بین دامپزشكان، اسبداران و كاركنان آزمایشگاه اتفاق می افتد و جای نگرانی نیست.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن