تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819904255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بلوك قلبي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: شرح بيماري بلوك قلبي عبارت است از يك اختلال پايدار (خفيف يا شديد) در انتقال پيامهاي الكتريكي بين دهليزها (اتاقكهاي بالايي) و بطنها (اتاقكهاي پاييني) قلب. در اين حالت، هماهنگي بين انقباضات دهليزها و بطنها از بين ميرود. كنترل ضربان قلب ديگر بهطور طبيعي كه به هنگام فعاليت در زمان ابتلا به اين بيماري يا استرس، تند و در ساير زمانها كند ميشد انجام نخواهد گرفت و ضربانساز موجود در ديواره مشترك بطنها كه در حالت طبيعي خفته است شروع به كار خواهد كرد و سيستم الكتريكي بطنها را به راه خواهد انداخت. بلوك قلب ميتواند در هر سني رخ دهد اما در مردان بالاي 40 سال و خانمها پس از يائسگي شايعتر است. علايم شايع در موارد خفيفتر گاهي بدون علامت است.
كندي و نامنظمي ضربان قلب
از دست دادن ناگهاني هوشياري
گاهي تشنج
حملات منگي، ضعف، يا گيجي علل بيماري سرخرگهاي قلب، كه يك نوع آترواسكلروز (تنگ شدن سرخرگها) است.
ناهنجاريهاي مادرزادي قلب
مصرف بيش از اندازه داروي ديژيتال يا بعضي از داروهاي ديگر عوامل افزايش دهنده خطر افراد بالاي 60 سال
استرس
رژيم غذايي نامناسب كه پر چرب و پر نمك است.
چاقي
سيگار كشيدن
ديابت
بيماري قلبي، مثل آترواسكلروز، نارسايي احتقاني قلب يا بيماري دريچهاي قلب
بالا بودن فشارخون
سابقه اختلال الكتروليتي
مصرف بعضي داروها، مثل ديژيتال، كينيدين يا مسدودكنندههاي بتا ـ آدرنرژيك پيشگيري در صورت وجود هرگونه بيماري زمينهساز، براي درمان به پزشك مراجعه كنيد.
سيگار نكشيد.
بهطور منظم ورزش كنيد.
رژيم غذايي كم چرب و كم نمك داشته باشيد. عواقب مورد انتظار با كاشتن يك دستگاه ضربانساز ميتوان علايم را كنترل نمود. عوارض احتمالي كند، تند، يا نامنظم شدن ضربان قلب و ايست قلبي درمان
اصول كلي بررسيهاي تشخيصي مخصوص براي سنجش فعاليت در زمان ابتلا به اين بيماري الكتريكي قلب، مثل استفاده از دستگاه هولتر براي مدت 24-12 ساعت، كه با آن ميتوان اختلالات ضرباهنگ قلب را از يك روز تا دو هفته مورد بررسي قرار داد. اين دستگاه هر بار به مدت 24-12 ساعت به بيمار بسته ميشود و ضربان قلب وي را ثبت ميكند.
گاهي جراحي براي كاشتن يك دستگاه ضربانساز مصنوعي. اين دستگاه يك جريان الكتريكي را بهطور منظم توليد ميكند و باعث حفظ ضربان قلب در حالت طبيعي ميشود.
هميشه يك دستبند يا گردن آويز كه نوع بيماري شما روي آن مشخص شده باشد همراه داشته باشيد تا اگر بهطور ناگهاني هوشياري خود را از دست داديد بهتر بتوان به شما كمك كرد.
سيگار نكشيد. داروها دارويي براي معالجه بلوك قلبي وجود ندارد، اما بعضي از داروها هستند كه آن را بدتر ميكنند. از داروهايي كه براي تخفيف آلرژي يا گرفتگي بيني مورد استفاده قرار ميگيرند اجتناب كنيد. فعاليت در زمان ابتلا به اين بيماري اصلاً فكر نكنيد كه معلوليت داريد. ورزش در حد كم، كمككننده است و نبايد از آن ترسيد. نظر پزشك خود را در مورد ورزش بپرسيد و با موافقت وي يك برنامه منظم ورزشي را آغاز كنيد. پيادهروي ايدهآل است. رژيم غذايي اگر اضافه وزن داريد، وزن خود را كم كنيد.
از مصرف الكل جداً خوداري كنيد. الكل باعث مهار ضربان قلب ميشود. درچه شرايطي بايد به پزشك مراجعه نمود؟ اگر شما يا يكي از اعضاي خانوادهتان علايم بلوك قلبي را داريد، خصوصاً در صورت بروز حمله از دست دادن هوشياري رخ دهد.
اگر پس از تشخيص، استرس زندگي شما زياد شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن