تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منزلت مردم را در نزد ما، از اندازه روايتشان از ما بشناسيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820408765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زریبافان : نحوه مدیریت مدارس شاهد اصلاح می شود


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: بوشهر - معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روند کنونی در مدیریت مدارس شاهد کشور را دارای اشکال دانست و گفت : قطعا این روند تا قبل از بازگشایی مدارس در سال آینده مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح خواهد شد. به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود زریبافان عصر چهارشنبه در نشست با نخبگان، معتمدین، جانبازان و دبیران ستادهای شاهد استان بوشهر اظهار داشت :
اکنون برخی از مدیران مدارس شاهد در اختیار سازمان آموزش و پرورش و برخی نیز در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که باید این وضعیت هر چه سریعتر ساماندهی شود.
وی یکی از اشکالات اساسی موجود در مدارس شاهد را مربوط به حذف میزان شهریه برای فرزندان جامعه فرهنگی دانست و افزود: به نظر می رسد چنانچه به جای این ‪۹۳۰‬مدرسه شاهد که بدون یک مدیریت منسجم و منظم در حال فعالیت هستند، تنها ‪۱۰۰‬مدرسه شاهد با مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران در کشور ایجاد شود، وضعیت مطلوبتر و بهتری را نسبت به وضعیت فعلی در این مدارس شاهد خواهیم بود.
زریبافان، مهمترین ویژگی مدارس شاهد را تربیت، آموزش و رشد همه جانبه فرزندان شاهد و ایثارگر دانست و گفت: باید خانواده ها و سایر دست اندرکاران و متولیان امور فرهنگی سعی کنند با الگو گرفتن از شهدا و در جهت شکوفایی فرهنگی و کسب دانش و معنویت اسلامی گام بردارند.
معاون رییس جمهوری با اشاره به موفقیت ها و دستاوردهای نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون گفت : آن چیز که مردم را بعد از ‪۳۲‬سال پرنشاط تر و معتقدتر از قبل نسبت به نظام نگاه داشته اعتقادی است که این ملت به اسلام، قرآن و ولایت دارند.
زریبافان اظهار داشت : تجربه نشان داده هر انقلاب بعد از مدتی کمرنگ و محو می شود و به کلی از بین می رود ، اما نظام جمهوری اسلامی ایران با عشق و شور مردم روز به روز ابعاد گسترده تری به خود می گیرد.
وی گفت : اعتقاد داریم که با بصیرت روز افزونی که در مردم ایران وجود دارد تمام توطئه ها و ترفندهای شوم دشمنان یکی پس از دیگری نقش بر آب خواهد شد و با حضور همیشگی مردم روز به روز شاهد یاس و نا امیدی بیشتر دشمنان خواهیم بود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: کشور ما هم اینک در عرصه جهانی به موفقیت های چشمگیری نائل شده که همه نشات گرفته از روحیه ایثار و فداکاری ایثارگران و رزمندگان اسلام در همه عرصه ها است.
وی افزود : انقلابی بودن و مسلمان بودن کار ساده ای است اما مسلمان و ایثارگر ماندن کار سختی است که مردم ما نشان داده اند در این زمینه الگوی دیگران هستند و جامعه ایثارگری به عنوان طلائیه دار و استمراربخش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مطرح است.
زریبافان اظهار داشت : امروزه ما معتقدیم مسایل جامعه ایثارگری هم برای مردم و هم برای ایثارگران از جایگاه خاصی برخوردار است و این جامعه دوست ندارد کارهایی را که انجام داده اند، مطرح کنند.
وی گفت : ارزش کار ایثارگران با ابزارهای مادی قابل سنجش نیست و این جامعه بشدت نسبت به بیان کارهایی که برای آنها انجام می شود ،حساس است.
زریبافان اظهار داشت: دشمن با سوء استفاده از تبلیغات رسانه ای به گونه ای در جامعه فضاسازی و وانمود می کند که این کمک ها بیش از سایرین و اقشار دیگر جامعه بوده تا مردم را وادار به فضاسازی در زمینه میزان این کمک ها کند.
معاون رییس جمهوری گفت: این در حالی است که آن چیز که از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به این اقشار داده می شود، بخش کوچکی است که حتی جبران آن نقص عضوهایی که بر اثر صدمات ناشی از جنگ بر آنان تحمیل شده را هم نمی کند.
وی با اشاره به سهمیه پذیرش خانواده های ایثارگران و شهداء در کنکور سراسری گفت: اصل این قانون این است که دانشگاه ها با افزایش ‪۴۰‬درصد ظرفیت زمینه پذیرش این خانواده ها را فراهم سازند ،در حالی که به طور متوسط فقط ‪۱/۵‬درصد از این خانواده ها از سهمیه مذکور استفاده می کنند و مابقی نیز به دیگر افراد می رسد که در نوع خود یک ایثار برای جامعه مطرح می شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: ایثارگران قبل از این که ایثارگر باشند یک شهروند هستند که نباید حقوق شهروندی آنها با حقوق ایثارگری یکسان دیده شود.
زریبافان افزود: حقوق شهروندی باید توسط دستگاه های مرتبط تامین شود که با کمال تاسف باید گفت، سازمان ها و نهادهای مسوول وظایف ذاتی خود را هم به بنیاد شهید حواله می کنند.
معاون رییس جمهوری ادامه داد: در طول ‪۱/۵‬سال گذشته تلاش شده تا بحث حقوق شهروندی و تفکیک آن با حقوق ایثارگری به انجام رسد که این امر با مشکلات و موانع جدی مواجه شده است.
زریبافان اظهار داشت: به عنوان مثال یکی از این حقوق در شاغلان بخش اداری است که در برنامه سوم و چهارم دستگاه های اداری نسبت به بیمه کردن این افراد می بایست اقدام می کردند، اما هیچ دستگاهی این کار را نکرد و مسوولیت را به بنیاد شهید محول نمود هر چند که بنیاد شهید نیز با تشکیل یک صندوق فقط توانست ‪۱۰‬درصد از این جامعه ایثارگری را بیمه کند.
وی گفت : با مکاتبات فراوان موفق شده ایم که ‪۹۰۰‬هزار نفر از جامعه ایثارگران را تحت پوشش بیمه ایران درآوریم.
وی حمایت، سیاست گذاری و ناظر بودن بر فعالیت های فرهنگی را از جمله وظایف اصلی بنیاد شهید برشمرد و افزود : به دلیل غافل شدن سازمانهای اداری نسبت به پرداخت حقوق و مزایای ایثارگران ناچار شده ایم ، با درگیر شدن به این فعالیت ها نسبت به وظیفه اصلی خود غافل بمانیم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 283]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن