تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820605309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام موعود به امر خدا،جامعه بشري را مديريت ميكند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: امام موعود به امر خدا،جامعه بشري را مديريت ميكند
بدون برپايي حكومت الهي در جهان، ماموريت انسان و هدف از خلقت او محقق نخواهد شد و اين امري حتمي است.


هموطن آنلاين _رئيس جمهوري اسلامي ايران با بيان اين كه دنيا مكان تجلي همه اسماء الهي است گفت:اسم علم ، اسم قدرت ، اسم حكمت ، اسم رحمت از اسماء بزرگ خداوند است ، همه اسماء الهي در نهاد انسان قرار داده شده است تا در انسان با مجاهدت و البته با هدايت اوليا و پيامبران الهي متجلي شود.
محمود احمدي نژاد در سخناني در چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويت ؛‌ تصريح كرد : تجلي اسماء الهي در انسان يعني حركت انسان به سمت قله هاي كمال و به سمت خدايي شدن .
وي افزود:تجلي اين اسماء در زندگي فردي و انزوا ميسر نمي شود و محال است كسي گوشه گزيني كند و منزوي باشد و با زهد و عبادت بخواهد اسماء الهي در او متجلي شود يا اسماء خدا را در خودش شكوفا كند .
رييس جمهور خاطر نشان كرد :‌ رشد انسان كمال انسان و تجلي انسان در ارتباطات اجتماعي و از ميان روابط با ديگرانسانها و ازراه مجاهدت براي اصلاح جامعه بشري و حاكميت ارزش ها محقق مي شود .
دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد : بدون اينكه كسي وارد جامعه ارتباطات بشري شود محال است به مرتبه اي از مرتبه كمال براي حركت به سمت قدرت ، علم ، صبر و حكمت الهي حركت كند .
احمدي نژاد با بيان اين كه در ارتباطات اجتماعي است كه اسماء الهي در بشر متجلي مي شود ، گفت : تجلي اسماء الهي در همه انسان ها با وجود حاكميت "انسان كامل" محقق مي شود .
رييس جمهور ياد آور شد ؛ تنظيم ارتباطات اجتماعي با حكومت است و حكومت نقش اصلي براي ايجاد زمينه رشد كمالات در جامعه بشري است .

شايستگي حاكميت برجهان برعهده انسان كامل است
رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت:شايستگي حاكميت بر جهان بر عهده انسان كامل است ؛‌ جانشين خدا در زمين و تجلي كامل همه اسماء الهي است و در اتصال با خدا اين حقايق را در روح جامعه جاري مي كند .
آقاي احمدي نژاد افزود:حكومت هاي محلي و منطقه اي با قوانين گوناگون نمي توانند بستر و ظرفيت لازم را براي عروج و تعالي جامعه بشري فراهم كنند .
وي كمال انسان را مستلزم زندگي اجتماعي و زندگي اجتماعي را مستلزم حكومت دانست و افزود: حكومتي مي تواند فرصت و ظرفيت كمال را براي انسان فراهم كند كه خود در نقطه اوج و كمال باشد.
رييس جمهور با بيان اينكه در تاريخ بشر همه نقطه هاي جهش كمالي در دوران حكومت ولي و خليفه خدا و انسان كامل بر بخشي از جامعه بشري بوده است گفت : حضرت نوح (ع) ، ابراهيم (ع) ، موسي (ع) و عيسي (ع) هر كدام دست بشر را گرفتند و در مسير تعالي و كمال يك گام بلند به جلو بردند.
وي افزود : خاتم پيامبران آمدند و فضا را براي جهشي بلند به سمت نهايت كمال براي پيشرفت آماده كردند و بعد از پيامبر نيز مديريت جامعه بشري و جهان و دستگيري از انسان و دميدن روح كمال در او از طريق ائمه طاهرين ادامه يافته است .
رئيس جمهور افزود : به فضل الهي انشاء الله فرزند آخر و موعود خواهد آمد و اين ضرورت قطعي ، كمال انسان را به طور كامل در جهان محقق خواهد كرد .

بشر به سمت يكپارچگي پيش مي رود
رئيس جمهور گفت:‌ بدون برپايي حكومت الهي در جهان، ماموريت انسان و هدف از خلقت او محقق نخواهد شد و اين امري حتمي است.
آقاي احمدي نژاد افزود: يك نگاه به زندگي بشر حتمي بودن و محقق شدن حاكميت الهي را كه دعوت همه انبياي الهي و سير تكاملي انسانهاست به خوبي بر همه ما روشن كرده است.
وي تصريح كرد:‌ همه انبياي الهي وعده داده اند به ظهور انساني براي نجات جهان كه بدون تحقق آن رسالت پيامبران ناقص مي ماند .
رئيس جمهور گفت:‌ نگاهي به سير تاريخي بشر نيز حتمي بودن ظهور امام زمان را نشان مي دهد.
وي با بيان اينكه زماني ميان ارزش ها با قبيله ، عشيره و خانواده ها فاصله بود ، اضافه كرد:‌ اما امروز بشر به سوي يكپارچگي پيش مي رود.
آقاي احمدي نژاد تصريح كرد:‌ امروزه به سرعت نه تنها مرزهاي قبيله و عشيره بلكه مرزهاي ملي هم در عمل برداشته مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در دوره هاي گذشته فواصل با مكاتب و ارزشهايي از جمله سوسياليسم، سكولاريسم و ماركسيسم مرزبندي مي شد اما بشر با وجود همه ناملايمات يك مسير تكاملي را به سمت هدفي مشخص يعني حاكميت الهي طي كرده است.
وي افزود: شايد 200 يا 500 سال پيش سخن از قانون واحد، حاكميت واحد و يكپارچگي چندان ارزشي نداشت اما امروز ادبيات انديشمندان و دانشمندان همه بر اساس يكپارچگي و اصالت هاي انساني و كرامت و ارزش جامعه بشري است.

حركت جامعه بشري به سمت حاكميت ارزشهاي اسلامي
رييس جمهور با تاكيد بر اين كه كرامات انساني امروز بحث سعادت كل جامعه بشري است ، گفت :‌ امروزه ملت ها به راحتي با هم گفتگو مي كنند امروزه سطح مفاهمه نسبت به گذشته بسيار بالا رفته است .
احمدي نژاد با تاكيد به اين كه احساسي عمومي و رويكردي عمومي در بشر امروز شكل گرفته است ،‌ افزود : چه بخواهيم و چه نخواهيم جامعه بشري به سمت حاكميت ارزشهاي اسلامي و انساني و خداپرستي پيش مي رود .
رييس جمهور كه در چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويت سخنراني مي كرد ، تصريح كرد : امروزجهاني شدن را شاهديم ، جهاني شدن آيت خلقت بشر است و بدون آن خلق بشر ابتر و ناتمام است .
آقاي احمدي نژاد اضافه كرد : خدا بشر را موظف كرده است خير را ترويج كند و مهر و محبت را توسعه دهد ، علم و معرفت را عمومي سازد و اين نخواهد شد جز با يك حاكميت جهاني و با حكومت انسان كامل .
رييس جمهور با مطرح كردن اين پرسش كه "وضع امروز جهان ما چگونه است؟" ياد آور شد : سايه تهديد ، اشغالگري ، تجاوز ، جنگ و آوارگي و كشتار انسانها بر همه بشر و جهان سنگيني مي كند .
احمدي نژاد افزود : هيچ كس به وضع موجود راضي نيست چرا كه اين وضع حاصل حاكميت انسان هاي ناصالح است ؛‌ انسان هايي كه در مسير كمال حركت نمي كنند و در نقطه مقابل ارزش ها و اصول انساني قرار دارند كساني كه به جاي خداپرستي ، هواپرستي و خود پرستي پيشه خود كرده اند كساني كه به جاي عدالت ، ظلم و ستم را در جهان گسترانيده اند و در پي ارضاي اميال شيطاني خود و پر كردن جيب هاي گشاد سرمايه داران هستند ؛‌ اينها همه ثمره حكومت حاكمان ظالم و ناصالح است .
رييس جمهور همچنين گفت : نگاهي به وضع عراق بيندازيد اشغالگران با شعار كشف سلاحهاي هسته اي و مبارزه با ديكتاتور آمدند و اين سرزمين كهن و ملت عزيز كه سراسر استعداد و تمدن است اشغال كردند در آخر ديكتاتور مرد ، سلاح هسته اي پيدا نشد اما اشغالگران ماندند و امروز شاهد به قتل رسيدن بيش از 1 ميليون انسان بي گناه در اين كشور هستيم .

تبديل شوراي امنيت به ابزار تحميل ناامني به ملت ها
رئيس جمهور گفت : شوراي امنيت سازمان ملل به عنوان مسئول امنيت جهان امروز به ابزار كسب قدرت ها براي تحميل نا امني به ملت هاي مظلوم ، سلطه و چپاول آنها و بازكردن راه براي اشغالگران تبديل شده است .
آقاي احمدي نژاد با اشاره به اوضاع فلسطين تاكيد كرد:‌ امروز همه مي دانند برپايي رژيم صهيونيستي در ادامه ميل واراده تاريخي قدرت هاي غربي براي تسلط بر منطقه اسلامي و خاورميانه شكل گرفته است .
وي افزود : آنان با دروغ و فريب ملت ها و ظاهرسازي ملتي را از سرزمين خود آواره كردند و عده ديگري را نيز از ديگر نقاط جهان با سراب رفاه كار و مسكن آواره و به زور و با كشتار در خانه عده اي ديگر ساكن كردند .
رئيس جمهور گفت :‌ در60 سال وقوع چند جنگ ، هزاران ترور ، محاصره مردم بي دفاع غزه و كرانه غربي كه در خانه خود زندگي مي كنند نتيجه تشكيل اين رژيم نامشروع ، جعلي و جنايت كار است .
وي افزود:شعار برپا كنندگان اين رژيم آزادي ، دموكراسي ، دفاع از مظلوم و دفاع از حق تعيين سرنوشت و آزادي بيان بود اما همه اينها را در فلسطين دفن كردند .
رئيس جمهوربا بيان اين كه ترجمه حاكميت افراد فاسد دردنيا اتفاقاتي است كه در فلسطين مي افتد گفت: محال است بدون حاكميت انسان صالح كسي طعم آزادي حقيقي ، امنيت و صلح واقعي را بچشد .
رئيس جمهور با اشاره به اوضاع افغانستان افزود:با شعار آزادي مردم اين سرزمين آمدند اما مراسم عروسي مردم را بمباران مي كنند و صدها نفر را به خاك و خون مي كشند و حتي عذرخواهي هم نمي كنند .
وي گفت : براي تامين منافع خود در آفريقا جنگ راه مي اندازند و صدها هزار انسان را به كشتن مي دهند .
رئيس جمهور گفت :‌ در عرصه اقتصادي و سياسي از طريق سازمان هاي خود سياستهايي را اعمال مي كنند كه ملت هاي ضعيف هر روز ضعيف تر مي شوند و جريان چپاول سرمايه از جيب اين ملت ها به جيب سرمايه داران جهاني جريان مي يابد .
آقاي احمدي نژاد افزود:اين حاصل حاكميت انسان هاي خودناساخته ، غيرمرتبط با آسمان و جدا شده از راه انبياست و تا زماني كه اين افراد در جهان حاكم باشند وضع به همين منوال است .

امام موعود به امر خدا،جامعه بشري را مديريت ميكند
رئيس جمهور گفت : امام موعود و خليفه الله امروز از نظرها غايب است اما از سوي خداوند متعال ،‌ جامعه بشري را مديريت مي كند .
آقاي احمدي نژاد افزود : دو پرسش بزرگ براي بشر امروز مطرح است كه امام عصر (ع) در دوران غيبت چه نقشي دارد و تا چه زمان بايد منتظر او بود كه پاسخ آن روشن است ؛ امام و خليفه الهي امروز ظاهر نيست اما حاضر است .
وي تصريح كرد :همانطور كه حضرت موسي (ع) ، حضرت عيسي (ع) و حضرت محمد (ص) براي مديريت جهان عمل و بشر را به سوي تكامل هدايت كردند ، امام زمان (ع) نيز به عنوان انسان كامل اين وظيفه را برعهده دارند .
رئيس جمهور اضافه كرد: خداوند انسان كامل را واسطه فيض خود قرار داده است يعني هر چه خير ، زيبايي و خوبي است از طريق آنان به بشر مي دهد .
وي اضافه كرد : اصل حيات ، روزي ، علم ، ايمان و ‌پاكي در جهان ، همه و همه به واسطه وجود امام زمان (عج) در جهان است .
آقاي احمدي نژاد گفت : اين كه مي بينيم بشر از دوران تحجر و قبيله گرايي و تعصبات كور به شرايط امروزي رسيده ، حاصل مديريت جامعه بشري به دست انسانهاي الهي است .
وي به پرسش اساسي دوم ؛ اين كه زمان ظهور امام زمان (عج) چه موقع است پاسخ داد و گفت : آن زمان اتفاق خواهد افتاد اما هنگامي كه جامعه بشري به ضرورت آن پي ببرد و به دنبال او بگردد و او را طلب كند .
آقاي احمدي نژاد افزود : اين سنت الهي است كه اگر ملت ها و بشر امري را بخواهند آن امر محقق خواهد شد .
وي خاطر نشان كرد : براي تكامل بشرما نيازمند مجاهدت انسان ها هستيم تا عدالت برپا شود و ظلم و ستم پايان يابد .
رئيس جمهور در ادامه گفت : براي رفع ظلم و حاكميت خوبي ها بايد مجاهدت كرد و اگر خواسته ها و اراده ها عوض شود آن امر بزرگ يعني حاكميت الهي محقق خواهد شد .

خداپرستان دلها را به سمت انسان كامل معطوف كنند
رييس جمهور گفت:اگر خواسته ها و تمايلات بشر عوض شود بالطبع جامعه و محيط سياسي و اجتماعي نيز تغيير مي كند .
محمود احمدي نژاد افزود:شاهد تغيير و تحولي سريع در جامعه بشري هستيم ؛‌ وضع امروز جهان با 5 سال پيش را نمي توان مقايسه كرد و جهان به سوي معنويت پيش مي رود .
وي اضافه كرد : روحيه مردم و گرايش هاي آنان به عدالت و خداپرستي و پاكي به طور روز افزون در حال تغيير است .
رييس جمهور همچنين گفت : امروزه در همه نقاط جهان موج نارضايتي از وضع موجود جهان را شاهديم . شايد با كمي تقريب بتوان ادعا كرد همه جامعه بشري از وضع جهان ناراضي هستند و به سرعت طلب تغيير و اصلاح در انديشه و جان انسان ها شكل مي گيرد .
رييس جمهور ياد آور شد ؛ ماموريت خداپرستان امروز اين است كه دلها و انديشه ها را به سمت موعود و به سمت انسان كامل و نقطه آرماني معطوف كنند .
وي گفت :‌ دست به دست هم بدهيم و براي تحقق هدف والا و جامعه طيبه و دوست داشتني موعود نقش سازنده اي داشته باشيم .
احمدي نژاد ابراز اميدواري كرد ؛ فاصله تا نقطه ميعاد و تا حاكميت موعود طولاني نباشد.
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن