تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820555661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حميد سوريان از مسايل روحي شكست خورد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: حميد سوريان از مسايل روحي شكست خورد
حميد سوريان در رقابت هاي المپيك 2008 پكن بيش از هر چيز به دليل مسايل روحي و رواني شكست خورد.
محسن سوريان دارنده مدال طلاي اميدهاي جهان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: حميد در رقابت هاي المپيك بيش از آنكه به خودش ببازد به خود ما باخت و مسايل روحي و رواني علت اصلي شكست وي بود. وگرنه از هشت سالگي كه او را براي آموزش كشتي به سالن بردم هدفش كسب مدال طلاي المپيك بود.

وي ادامه داد: مربي تيم ملي نبايد فقط روي مسايل تكنيكي و يا تاكتيكي كشتي گيران كار كند بلكه بايد از نظر روحي و رواني نيز روي شاگردان خود تسلط داشته باشد. به نظر من در حالي كه پس از خداحافظي رضازاده از دنياي قهرماني تمام بار كاروان ورزشي ايران بر دوش حميد سوريان بود، مربيان نتوانستند از نظر روحي بر روي وي كار كنند و مهمترين علت شكست حميد همين مساله بود.

سوريان تصريح كرد: هنر يك مربي روانشناسي است و هرگز خودم را نمي بخشم كه به همراه حميد به پكن نرفتم. زيرا اگر من بودم نمي گذاشتم حميد با اين روحيه خراب به خصوص در مرحله شانس مجدد مقابل حميد قرار بگيرد. هر بيننده تلويزيوني كه كشتي هاي حميد را مي ديد به خوبي متوجه مي شد كه اين فرد دارنده سه مدال طلاي جهاني نيست.

مربي تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان اظهار داشت: حميد به مسلط نبودن مربيان تيم ملي به روحيه دادن و آماده بودن كشتي گيران خود باخت. از طرفي قبل از رقابتهاي المپيك نيز حميد سوريان آن حميد هميشگي رقابت هاي جهاني نبود و از نظر آمادگي دچار مشكل نبود. نمي دانم مربيان چه برنامه فني را براي كشتي گيران در نظر گرفته بودند كه حميد اين چنين ناآماده راهي رويدادي شد كه تمام بار كاروان بر روي دوش او بود.

وي تاكيد كرد: حميد قبلا با نظير ماناكي يف روس مبارزه نكرده بود و ما تلاش كرديم كه وي در يك مسابقه با اين حريف روسيه اي مبارزه كند و حتي با پيشنهاد من حميد راهي جام آزوماش اوكراين شد. من حتي يكبار در خانه كشتي حضور يافتم و فيلم مبارزات اين حريف قدر روس را با حميد بازبيني كردم و در حالي كه مي خواستم به وي كمك كنم مربيان تيم ملي انگار من غريبه هستم و قصد دخالت در كار آنها را دارم از اين كار ممانعت كردند.

سوريان گفت: از موقعي كه حميد شكست خورده انگار خودم شكست خوردم و ديگر انگيزه اي براي كار كردن ندارم./ش
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن